Archief - Vakantie dilemma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sh0s

Legacy Member
zeker doen in Kreta: SaMaria (kan ook anders geschreven zijn :p) kloof. Lange wandeling doorheen rotsen en bosomgeving. Stevige wandelschoenen aan te raden, maar lukt ook op gewone skate achtige schoenen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
voila, ben gaan boeken.

ER was toch een prijs verschil.
11nachten kreta was 100 euro goedkoper dan 10 nachten GranCAnaria.

ALs mijn vakantie niet goed gaat zijn, dan kom ik bij ieder van jullie -die kreta aanraden- een deel geld terug eisen :p

Diegene die daar zijn geweest en tips hebben...

rhytminon zou ideaal gelegen zijn voor uitstapjes.

zweebee

Legacy Member
yep da ligt vrij centraal ... kunt wel naar overal gaan :)
By the way Knossos is wel een teleurstelling ... das 1 grote toeristische mierenhoop :p Maar wel indrukwekkend ... best wel met een gids doen anders snapte er geen balle van (gewoon leechen in een groep dus).

Auto huren zeker doen. Brommer huren raadden ze ons af toen we int zuiden zaten omdat de wegen er daar ni fantastisch goe bij leggen en de franchise vrij hoog is voor kleine schade.

Maar doe mij een plezier en pakt een 1 dag trip naar Matala en Agia Galini, ge zult er geen spijt van hebben :)

drieskeuh

Legacy Member
jep dat stadje ligt ongeveer tussen Chania en Heraklion, de 2 grootste steden van Kreta. Je vakantie zal zo goed zijn als je ze zelf maakt ;)
Zeker Samaria doen, niet als je iets of wat probleem hebt met lang stappen, anders mis je de boot en zal je er een nachtje moeten blijven.
Voor de rest kies je zelf maar wat.

-Helld0g-

Legacy Member
kreta was idd wel een heel harde landing alsek het me goei herinner. Sorry voor de spoiler :P

veel te zien daar!!! en zalig temperatuurke. aanrader

'Troman'

Legacy Member
Ik zou ook graag op vakantie gaan desnoods alleen om toch maar iets gedana te hebben in mijn 3 weken verlof dat ik in de zomer heb, maar ik kan me eigenlijk nog niet zo oed inschatten wat de prijzen ervan zijn..
mss mensen met advies?

Bv de US, wat,hoe wat waar etc?

Engeland?
Elders in europa...

danku!

Sir.Killalot

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
voila, ben gaan boeken.

ER was toch een prijs verschil.
11nachten kreta was 100 euro goedkoper dan 10 nachten GranCAnaria.

ALs mijn vakantie niet goed gaat zijn, dan kom ik bij ieder van jullie -die kreta aanraden- een deel geld terug eisen :p

Je kan evengoed dan volgend jaar naar grancanaria gaan en het daar nog slechter hebben en 100 euro duurder! :p

Arifiene

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
voila, ben gaan boeken.

ER was toch een prijs verschil.
11nachten kreta was 100 euro goedkoper dan 10 nachten GranCAnaria.

ALs mijn vakantie niet goed gaat zijn, dan kom ik bij ieder van jullie -die kreta aanraden- een deel geld terug eisen :p

Diegene die daar zijn geweest en tips hebben...

rhytminon zou ideaal gelegen zijn voor uitstapjes.

Gran Canaria is vrij duur :)

debilde

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
voila, ben gaan boeken.

ER was toch een prijs verschil.
11nachten kreta was 100 euro goedkoper dan 10 nachten GranCAnaria.

ALs mijn vakantie niet goed gaat zijn, dan kom ik bij ieder van jullie -die kreta aanraden- een deel geld terug eisen :p

Diegene die daar zijn geweest en tips hebben...

rhytminon zou ideaal gelegen zijn voor uitstapjes.

Waar hebt ge geboekt? Welk hotel waar gelegen?

Ik twijfel nog tussen Kreta en Turkije. Wij houden ook rekening met het nachtleven. Lloret vinden we een beetje overbevolkt met marginaal volk daarmee dat het Kreta of Turkije gaat worden..
Iemand tips of raad?

wouter_dc

Legacy Member
Heb je meteen auto gehuurd via reisbureau? Of ga je er één ter plaatse nemen?
Zeker aanrader is ook om met Pasen naar Kreta te gaan, +- 4 jaar geleden waren wij in Kreta met Pasen. Echt prachtig om te zien. Zeker wanneer alle vrouwen in de kleine dorpjes midden op straat ingewanden (schapen) liggen proper te maken voor hun soep :love:
Maar in de periode van Pasen is het weer natuurlijk niet zo goed als in de zomer. Ben er zelfs nog bijna onderkoeld door geraakt (niet-verwarmd zwembad) :sop:

Dacht me ook nog te herinneren dat je geen watje op de weg mag zijn in Kreta.

Edit: SanMaria-kloof is inderdaad een aanrader. Knossos ook, maar is zoals gezegd wel heel toeristisch. Zal beneden in de fotoboeken nog eens zien wat er te zien is :)

EDIT2:Ben er dus 2 keer geweest. 1 keer in 1998 met Pasen (Paschalia). In '98 zijn we naar Omalosplateau geweest. Bergachtige streek waar de geiten rondlopen. Waarschijnlijk zijn er daar (net als de rest van Kreta) kerkjes en kappeletjes te vinden a volonte. Voor de rest nog naar Xania & zijn overdekte markt. Altijd fijn om mensen daar hun dagelijkse inkopen te zien doen. Jeepsafari (opgepast voor de fotograaf van dienst = afzetter :sop: ). Strand van Phalasarna bezocht = zandstrand. En de Moni Chrysokalitisas bij Palaiochora. Wen maar aan de namen, Verkeersborden in Griekse tekens = :unsure:
Dan in 2002: Het fort van Rethymnon, Kournaseer = enige zoetwatermeer. Vrij mooie locatie dacht ik, maar wel toeristisch. Je kon er denk ik zwemmen, rusten, zonnen, waterfietsen, windsurfen, ...
Dan Moni Arkadi, Moni Preveli (lange rokken verplicht + fotograferen verboden), Chania (again) en Anogia = dorp van de weefkunst (ook wel afzetters, maar ze zijn wel goed in het weven :))
Voor de rest veel dorpjes, kerkskes, kapelletjes aflopen
SaMaria kloof & Knossos hebben we ook wel bezocht, dacht in '98

ThunderHorn

Legacy Member
Kheb ook in rethymnon gezeten.

Was een top-vakantie.
Veel cultuur, veel dingen te doen.

Echt top!

TitaTovenaartje

Legacy Member
debilde zei:
Waar hebt ge geboekt? Welk hotel waar gelegen?

Ik twijfel nog tussen Kreta en Turkije. Wij houden ook rekening met het nachtleven. Lloret vinden we een beetje overbevolkt met marginaal volk daarmee dat het Kreta of Turkije gaat worden..
Iemand tips of raad?

Hotel Minos
rethymnon
www.Neckermann.be
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan