Archief - Vakantie dilemma

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Kort n krachtig

Kreta of Gran Canaria

Beide vertrekken eind Juni.
Prijs is ongeveer hetzelfde

Maar we weten het gewoon niet.

Dus als iemand tips heeft of ervaringen, post ze hier maar


Merci

Sir.Killalot

Legacy Member
Kwa cultuur en bezienswaardigheden heeft Kreta wel 1000keer meer te bieden... Ik zou Kreta nemen!

Ga er waarschijnlijk ook deze vakantie heen (vriendin wilt naar Turkije ma :unsure: )

Fighting Hobbit

Legacy Member
Als ik moest kiezen zou ik toch ook voor Kreta gaan, de oorsprong van de Griekse beschaving, prachtig eiland naar het schijnt,... Cultureel gezien is het een heel rijke plaats en ik vermoed dat qua recreatie het wel ongeveer gelijk staat met gran canaria(?).

wouter_dc

Legacy Member
Op cultureel vlak vond ik Kreta echt de moeite. Weet niet wat je vooral interesseert: uitgaansleven, cultuur, ...
Maak je alvast klaar voor "spectaculaire" landing moest je met vliegtuig gaan. (Of was het nu Madeira, slaag die 2 reizen altijd door elkaar) Dacht ook dat er op Kreta zo naast de zee kleine natuurlijke meertjes waren. Meertjes in de rotsen, waar de golven over de randen slagen. Echt fijn om daarin te zwemmen (Ofwel was dit ook Madeira, moest iemand het met zekerheid kunnen zeggen :D)

bulldog567

Legacy Member
gran canaria is (ewa overdreven gezegd) gwn een stuk rots da uit de zee steekt en weinig te doen is behalve braden in de zon
=> kreta

denkimi

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Kort n krachtig

Kreta of Gran Canaria

Beide vertrekken eind Juni.
Prijs is ongeveer hetzelfde

Maar we weten het gewoon niet.

Dus als iemand tips heeft of ervaringen, post ze hier maar


Merci

tis te zien wat ge wilt doen in u vakantie.

zweebee

Legacy Member
in september naar zuid kreta geweest (matala)
beste vakantie ooit!

veel minder toeristisch als het noorden, plaatselijke bevolking super sympathiek, mooie natuur, mooie zee, culturele activiteiten en supergoedkoop!

TitaTovenaartje

Legacy Member
Gran Canaria zou playa ingles worden (hotel escorial)
en kreta zou dan rethymnon zijn. (hotel minos)
Bestaan er ook belgische site zoals: http://www.vakantiereiswijzer.nl/ ?

Ik en vriendin zijn niet echt discotheek mensen.
Geef ons maar een gezellig terassje,...
Gewoon genieten van zon, zee, strand en daar nog eens ofwel een huurautotje bij of een paar excursies.

Is eigenlijk eerste keer dat ik buiten spanje op vakantie zou gaan dan.
Hoe is het strand daar trouwens (kreta)? Echt fijn, wit zand of meer korrelig steentjes zand?

Sir.Killalot

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Gran Canaria zou playa ingles worden (hotel escorial)
en kreta zou dan rethymnon zijn. (hotel minos)
Bestaan er ook belgische site zoals: http://www.vakantiereiswijzer.nl/ ?

Ik en vriendin zijn niet echt discotheek mensen.
Geef ons maar een gezellig terassje,...
Gewoon genieten van zon, zee, strand en daar nog eens ofwel een huurautotje bij of een paar excursies.

Denk dat je dan echt best naar Kreta gaat hoor..

TitaTovenaartje

Legacy Member
Maar is daar savonds iets te doen? Tis niet dat we geen disco's doen dat daar een dood stadje moet zijn he :p

Cazzz

Legacy Member
Kreta, ik vond de canarische eilanden eigenlijk maar een saaie boel..

Kid_C

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
Maar is daar savonds iets te doen? Tis niet dat we geen disco's doen dat daar een dood stadje moet zijn he :p

Het is en blijft een veelbezochte vakantiebestemming, dus aan terrasjes en feestjes zullen er wel genoeg mogelijkheden zijn.

drieskeuh

Legacy Member
die spectaculaire landing is in Madeira ;)

Ik zou voor Kreta kiezen: veel meer te zien dan op Gran Canaria. Gran Canaria is de moeite maar op een dag of 2/3 heb je heel het eiland gezien. Maar als je een strand vakantie wil is dit zeker goed. Kreta heb je toch al een kleine week nodig om alles te zien, als je een auto huurt.

Ik ben zelf ook in rethymnon geweest, en het is gezellig stadje. Op de promenade ligt er ergens een belgisch cafe (altijd leuk om te discussieren tegen de hollanders dat Heiniken piswater is :p)
Een goede excursie is de Samaria kloof, zal je nooit meer van je leven vergeten.

TitaTovenaartje

Legacy Member
oke merci

Dan zal het wss Kreta worden.
Als hier nog mensen hun ervaring willen delen...
Kan er alleen maar een mooiere vakantie van maken.
Zou je op voorhand dingen plannen of ter plaatse uitvinden hoe en wat?

moemi

Legacy Member
mijn zus naar Kreta geweest en ze vond het prachtig, aan de foto's te zien zou ik ook wel willen gaan :) kan natuurlijk niet vergelijken met Gran Canaria maar toch ...

Zij hadden een auto gehuurd en ter plaatse gaan informeren wat ze konden bezichtigen wat de moeite was. Da lukte goed precies... Tenzij je zo iemand bent die echt heel veel cultuur wilt zien op een paar dagen, dan moet ge wel uw dag plannen denk ik maarja .. da weet ge zelf ook wel wss :p

Genius

Legacy Member
Toen wij naar Kreta zijn geweest (5/6 jaar geleden begin juli) was dat een ramp. Eénmaal in het jaar is daar naar het schijnt een siroco (warme wind). Temperatuur was toen 53 en het water van het zwembad was er 36... Dus afkoelen ging helemaal niet.

Wij hebben daar van 11u smorgens tot 16u gewoon op ons kamer gezeten met airco op volle toeren. Vanaf 16u begon het iets wat af te koelen. En daarbovenop was er nog eens sprinkhanen plaag :)

2 jaar later naar Gran Canaria gegaan. Weinig te zien maar temperatuur was constant rond de 27°.

Kreta is uiteraard wel mooier en interessanter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan