Archief - Uitwerpselen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

metaphore

Legacy Member
[LRRP]Tobi;8106992 zei:
aanvulling:

het 'lekker' vinden van vettig eten (frieten bv) is te wijten aan dat de prehistorische mens vetreserves moest opbouwen; en vermits vettig eten toen niet in dezelfde overvloed aanwezig was als nu (fastfood!) moesten mensen vettig eten wel lekker vinden (ligt vast in de brains) zodat ze het zeker binnen zouden spelen als ze het tegenkwamen... omdat onze maatschappij rapper evolueert dan ons lichaam veroorzaakt dat de hedendaagse problemen met overconsumptie van vetten en suikers (omdat het toch in zo goed als alles zit is het niet meer nodig om dit zo lekker te vinden; maar we zijn simpelweg nog niet aangepast aan onze nieuwe omgeving)..

de mens is wel degelijk op die wijze opgebouwd dat hij dat wat hij nodig heeft om te overleven aantrekkelijk vindt; ook al is dat in de hedendaagse shizzle niet meer toepasbaar :(

bron; prof evolutieleer

ja ewel daarmee ondersteunt ge mijn theorie dus :p
Reukzin is ook aangeboren en hetgeen goed riekt en hetgeen stinkt wordt niet aangeleerd maar voor een groot deel van de hersenen afhangt.

sneax

Legacy Member
Ik denk dat het puur instinctief is net zoals ge 'geschokt' zijt van bloed, en aggresief wordt van rood (als ge blood ziet). Natuurlijk wordt die nu van jonge leefdtijd onderdrukt maar het zit nog altijd geworteld in ons instinct denk ik.

Ook: mensen die zulke genen hadden dat ze vonden dat kak stinkt die overleefden op de mensen die zulke genen hebben dat ze kak lekker vinden. De mensen die vonden dat kak niet stinkt die deden hun behoefte dicht bij hun woonplaats of whatever en die stierven daardoor aan ziektes.

Allé ik DENK dat het zo is ik heb geen enkele bron.

Tis net zoals we ingebouwde angstreflex hebben voor spinvormige dingen, aggresie bij rood etc... 'eikes' bij geur van kak of rottende dingen.

Ivm bitter: veel giftige stoffen in de natuur smaken bitter, dat we bitter niet zo lekker vinden is dus ook door de evolutie, zodat we geen giftige planten zouden opeten. Tis niet alsof een giraf een uitgebreide kennis heeft van de planten rondom eh, de planten die em lekker vind die zijn goed voor hem, immrers de giraffen die zulke genen hadden dat ze giftige planten lekker vonden die stierven.

Bart Religion

Legacy Member
sneax zei:
Ivm bitter: veel giftige stoffen in de natuur smaken bitter, dat we bitter niet zo lekker vinden is dus ook door de evolutie, zodat we geen giftige planten zouden opeten. Tis niet alsof een giraf een uitgebreide kennis heeft van de planten rondom eh, de planten die em lekker vind die zijn goed voor hem, immrers de giraffen die zulke genen hadden dat ze giftige planten lekker vonden die stierven.

hoezo bitter is niet lekker? ik heb graag bitter :(

NSA.Rhinox

Legacy Member
metaphore zei:
Dus gij denkt dat als ge iemand opvoed met groenten en fruit en hem wijsmaakt dat frieten en snoep vies is dat hij groenten en fruit als snoep beschouwd en de dingen die de meeste mensen lekker vinden vies zou vinden...

geloof ik toch niet in zenne :)

Kheb mij bij nader inzien mss ongelukkig uitgedrukt. Kbedoelde dat een kind rapper geneigd zal zijn om groenten (bitter) te eten als ge begint met groenten voor te schotelen ipv fruit (zoet).



Kijk eens aan hoe populair faeces zijn. Een onderwerp dat leeft op dit forum!

DéWé

Legacy Member
De smaak bij mensen ontwikkelt zich in stappen, zoet is hetgeen zich eerst ontwikkelt en bitter het laatst. Veel kinderen lusten witlof en spruiten niet door een bepaalde stof die hier in zit, in mindere mate door de bittere smaak...

grey-turtle

Legacy Member
In feaces zitten er ook vetten/vetzuren en bepaalde vetten kunnen ook stinken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan