Archief - Uitwerpselen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rogue

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Hoe zat het dan vroeger, toen ze bij wijze van spreken pis- en vetdiareegeur als deodorant gebruikten?

Wa bedoel je precies met "vroeger"? :)

Vorige week? Vorig jaar? Een paar eeuwen geleden?

Jos_Albatros

Legacy Member
bartreligion zei:
sommige babies hebben de neiging in hun poep te graaien dus denk niet dat het aangeboren is.
babies hebben in het algemeen nog geen besef van wat mag en kan, dus dat heetf er niets mee te maken

NSA.Rhinox

Legacy Member
Rogue zei:
Wa bedoel je precies met "vroeger"? :)

Vorige week? Vorig jaar? Een paar eeuwen geleden?

ewel, ten tijde van de verluchting enzo, toen ze me van die halskragen rondliepen om hun eigen stank te verbergen. ROnd die tijd.

metaphore

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
ewel, ten tijde van de verluchting enzo, toen ze me van die halskragen rondliepen om hun eigen stank te verbergen. ROnd die tijd.

Toen gebruikte ze toch geen urine/stoelgang als deodorant?
ze gebruikten juist straffe middelen om die geur te verbergen :p
die mensen stonken uren in de wind omdat ze zich niet wasten. Kweet nu wel nimeer waarom die mensen zich niet wasten :)

Stancke

Legacy Member
metaphore zei:
U darmen zitten vol bacteriën die er mee uitkomen kdacht dat meer als 50% van u stoelgang bacteriën waren.
Alle schadelijke stoffen die tijdens metabolische reacties gevormd worden, worden via stoelgang en urine verwjderd (bv amoniak etc)
Die schadelijke stoffen durven al wel eens hard te stinken.

Waarom stinken scheten dan?

Virz

Legacy Member
Vroeger gebruikten ze 'pis' om de mond te spoelen..

en @ metaphore, het volk uit de Masai Mara gebruikt uitwerpselen om de grond effen te maken, hutten te beschermen zoals je zegt maar ook om potten enzovoort te maken. Er zijn ook volkeren die zich met uitwerpselen insmeren.

Ook zullen baby's geen moeite hebben met sommige 'slechte' geuren waar wij wel last van hebben. En als ze er toch last van hebben zal het eerder zijn omdat het een 'sterke' geur is ipv een slechte geur..

@ aXL_ , de geur van rottende eieren word ook aangeleerd dus daar kun je je ook vragen bij stellen imo.

Hellrabbit

Legacy Member
Ik zou u anders wel een paar stoffen kunnen voorschotelen waarvan ge kotsneigingen krijgt van de geur, zonder dat ge ze daarvoor ooit al geroken hebt

metaphore

Legacy Member
idd der bestaan duizende nieuwe geuren waar iedereen +- hetzelfde idee over heeft.

Virz

Legacy Member
metaphore zei:
idd der bestaan duizende nieuwe geuren waar iedereen +- hetzelfde idee over heeft.

Omdat we die associëren met geuren die we al in het verleden tegengekomen zijn. Onbewust zoeken we achter bekende gelijkende geuren.

Elke geur kunnen we terugbrengen naar een bepaald aantal basisgeuren.

metaphore

Legacy Member
Virz zei:
Omdat we die associëren met geuren die we al in het verleden tegengekomen zijn. Onbewust zoeken we achter bekende gelijkende geuren.

Elke geur kunnen we terugbrengen naar een bepaald aantal basisgeuren.

gij zegt van wel, ik zeg van niet ...
zolang we geen bewijzen vinden kan dat hier eeuwig blijven doorgaan :p

Ik zeg gewoon maar dat ik er vrij zeker van ben dat niet alle geuren aangeleerd worden.
Wat voorbeeldjes die mijn stelling ondersteunen:

-Das gelijk kleuren, die hebben ook een (onderbewust) effect op mensen, die dingen worden toch ook niet aangeleerd.
-Mooie klanken en valse klanken worden toch ook niet aangeleerd? De ene heeft wel meer vermogen om vals van niet vals te scheiden etc.
-Smaakzin wordt toch ook niet aangeleerd.
Bitter = vies voor kinderen, hoe hard de ouders ook proberen wijs te maken dat spruitjes lekker zijn ,.... (met natuurlijk de uitzonderingen hierop)

Kepa

Legacy Member
Hellrabbit zei:
en voor een ander deel komt dat door een overvloedig aanwezig zijn van bacterieën en als er nu eens 1 ding is da stinkt, dan zijn het wel bacterieën
anaërobe bacterien vooral :)
doe binden stikstof en zwavel ipv met zuurstof te werken (ofzoiets), en die stoffen stinken nu eenmaal.
De gezonde bruine kleur komt dan van de heemcyclus (stercobiline? afvalproduct v/d verwerking van dode rode bloodcel).


walging is gewoon een reactie/reflex van uw lichaam op dingen die mogelijk ziekteverwekkend kunnen zijn. Dees zijn zowel van nature aan (zoals voedsel dat riekt naar ammoniak, zwavel) ofwel aangeleerd (vb soep eten met een ongebruikte wc-borstel, of een gestiriliseerde kakkerlak opeten -> allebei ongevaarlijk maar toch walgen mensen er van).

en smaken hangen nu eenmaal af van gewenning (bier bijvoorbeeld) of noden van uw lichaam (vb als ge groeit smaakt melk ineens lekkerder enzovoort)

NSA.Rhinox

Legacy Member
metaphore zei:
-Smaakzin wordt toch ook niet aangeleerd.
Bitter = vies voor kinderen, hoe hard de ouders ook proberen wijs te maken dat spruitjes lekker zijn ,.... (met natuurlijk de uitzonderingen hierop)

Onbewust wel. Doorgaans begint men met fruitpap (zoet). Als ge dan gaat overschakelen op bitter... tjah. In principe zou men eerst met groentenpap moeten beginnen en dan pas met fruit en zoetigheden.

metaphore

Legacy Member
Dus gij denkt dat als ge iemand opvoed met groenten en fruit en hem wijsmaakt dat frieten en snoep vies is dat hij groenten en fruit als snoep beschouwd en de dingen die de meeste mensen lekker vinden vies zou vinden...

geloof ik toch niet in zenne :)

Bontus

Legacy Member
smaakzin wordt NIET aangeleerd.
het is bewezen dat zoet en umami de voorkeur krijgen op zout of bitter bij alle babies.

Cakeman

Legacy Member
metaphore zei:
-Das gelijk kleuren, die hebben ook een (onderbewust) effect op mensen, die dingen worden toch ook niet aangeleerd.
-Smaakzin wordt toch ook niet aangeleerd.
Bitter = vies voor kinderen, hoe hard de ouders ook proberen wijs te maken dat spruitjes lekker zijn ,.... (met natuurlijk de uitzonderingen hierop)
Die zaken zijn nochtans sterk cultuurafhankelijk hoor.

[LRRP]Tobi

Legacy Member
metaphore zei:
Dus gij denkt dat als ge iemand opvoed met groenten en fruit en hem wijsmaakt dat frieten en snoep vies is dat hij groenten en fruit als snoep beschouwd en de dingen die de meeste mensen lekker vinden vies zou vinden...

geloof ik toch niet in zenne :)

aanvulling:

het 'lekker' vinden van vettig eten (frieten bv) is te wijten aan dat de prehistorische mens vetreserves moest opbouwen; en vermits vettig eten toen niet in dezelfde overvloed aanwezig was als nu (fastfood!) moesten mensen vettig eten wel lekker vinden (ligt vast in de brains) zodat ze het zeker binnen zouden spelen als ze het tegenkwamen... omdat onze maatschappij rapper evolueert dan ons lichaam veroorzaakt dat de hedendaagse problemen met overconsumptie van vetten en suikers (omdat het toch in zo goed als alles zit is het niet meer nodig om dit zo lekker te vinden; maar we zijn simpelweg nog niet aangepast aan onze nieuwe omgeving)..

de mens is wel degelijk op die wijze opgebouwd dat hij dat wat hij nodig heeft om te overleven aantrekkelijk vindt; ook al is dat in de hedendaagse shizzle niet meer toepasbaar :(

bron; prof evolutieleer

Shyheim

Legacy Member
:offtopic: ben ik de enige die vindt dat eigen kak minder hard stinkt dan andermans kak? :offtopic:

Bontus

Legacy Member
LessThanJake zei:
:offtopic: ben ik de enige die vindt dat eigen kak minder hard stinkt dan andermans kak? :offtopic:

U bent niet alleen.

Al ruik ik van mezelf wel het verschil tussen de heel hard stinkende, en de matige darmgassen.

Shyheim

Legacy Member
da wel
in bed is da wel cool als ge ne scheet laat, zo nekeer onder da laken gaan rieken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan