Archief - Uitlokken van misdrijven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DA_MadAce

Legacy Member
Time^- zei:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom dit geen uitlokking zou zijn, maar een dief oppakken die een laptop uit een door de politie geplaatste auto steelt, wel?:s
Voor degene die niet weten wat ik bedoel: een tijdje geleden lokte de politie van Brussel diefstallen uit door in een auto open en bloot een laptop te laten rondslingeren. Terwijl ze zich verbergen wachten ze tot iemand inbreekt in de auto om hem dan meteen op te pakken. De rechter oordeelde echter dat dit uitlokking was.

Het is geen uitlokking want die mannen gingen dat TOCH doen. Het was geen kans die ze aangeboden kregen en die hun overreedde, maar het was gewoon toeval dat ze Panorama eerder troffen dan iemand anders.

Ongelooflijk goede reportage trouwens.

Cazzz

Legacy Member
Ze kunnen die mannen toch arresteren voor feiten die ze al gepleegd hadden?

^MystiQ

Legacy Member
Quilombo zei:
jij snapt er blijkbaar niks van. als in dat laptop verhaal een andere auto open stond met een laptop erin was die OOK gestolen; maar dan was er geen sprake van uitlokking he.

ik zie geen enkele reden waarom dit géén uitlokking zou zijn (behalve dan mn eerste zin). en de zaak maakt zo idd weinig kans, ook al omdat het meisje meerderjarig was. hoe kan je nu ooit bestraft worden vanwege het verleiden van een meerderjarig meisje, als zij zelf niet laat blijken dat ze het niet ziet zitten.

wat natuurlijk allemaal niet betekent dat het hoogstwaarschijnlijk alledrie pedo's zijn en in feite wél bestraft zouden moeten worden.

Hypocrisie ftw ?

Het is uitlokking dusja, het telt niet maar de pedofielen moeten toch bestraft worden, nice going :niceone: Als ge ze nu niet straft komen ze der weer ongestraft mee weg.

Ohja, vergelijk anders een pedofiel met een laptop die in een auto ligt met open ramen, daar moet je weeral een typische doorsnee Tnet forumganger voor zijn om zo een ridicule vergelijkingen te maken :doh:

Cazzz zei:
Ze kunnen die mannen toch arresteren voor feiten die ze al gepleegd hadden?

Hoe ga je dat in godsnaam bewijzen ..

Cazzz

Legacy Member
Bekentenis is toch ook aanvaardbaar bewijs? Die ene die daar die film wou maken. Zijn huis ligt er waarschijnlijk mee vol. Die kun je toch zeker klissen denk ik.

^MystiQ

Legacy Member
Cazzz zei:
Bekentenis is toch ook aanvaardbaar bewijs? Die ene die daar die film wou maken. Zijn huis ligt er waarschijnlijk mee vol. Die kun je toch zeker klissen denk ik.

Dit zijn vermoedens en wss heeft hij heel zijn bazarke al opgekuist als het er al lag.

GhO$T

Legacy Member
Math'ke zei:
Hypocrisie ftw ?

Het is uitlokking dusja, het telt niet maar de pedofielen moeten toch bestraft worden, nice going :niceone: Als ge ze nu niet straft komen ze der weer ongestraft mee weg.
*zucht* , dus omdat ze een misdaad begaan hebben is het plots niet meer van belang als de middelen waarmee ze gevat worden al dan niet legaal zijn zeker.
Math'ke zei:
Ohja, vergelijk anders een pedofiel met een laptop die in een auto ligt met open ramen, daar moet je weeral een typische doorsnee Tnet forumganger voor zijn om zo een ridicule vergelijkingen te maken :doh:
Neerbuigend doen tov de rest hier en zelf nog te simpel zijn om de bedoeling van de vergelijking laptopdiefstal-pedofilie te snappen :ironic:

Het gaat hier over het feit als je de methode van de journalisten als uitlokking kan beschouwen of niet, hoeveel man gaat dit nog moeten posten eer het tot u doordringt?
Als dat nu criminelen zijn die een duifke gestolen hebben of criminelen die een nucleaire aanslag gepleegd hebben, is compleet irrelevant.

Math'ke zei:
Hoe ga je dat in godsnaam bewijzen ..
Misschien door onderzoek? Misschien doordat er nu door die reportage andere slachtoffers gaan naar buiten komen met hun verhaal, of misschien omdat ze die kerels hun pc ondersteboven gaan keren op zoek naar contactgegevens van andere meisjes die ze al benaderd hebben, of ze vinden kinderporno op hun pc...

Tweak37

Legacy Member
Quilombo zei:
ik dacht dat in die vorige thread iemand zei dat er enkel van uitlokking sprake was als dit door de politie werd gedaan. kan volledig mis zijn ofc ;p

Dat dacht ik ook...

Quilombo

Legacy Member
Math'ke zei:
Ohja, vergelijk anders een pedofiel met een laptop die in een auto ligt met open ramen, daar moet je weeral een typische doorsnee Tnet forumganger voor zijn om zo een ridicule vergelijkingen te maken :doh:

daar gáát het net over, herlees de openingspost anders.
ik zeg dat dit even goed uitlokking is als in dat laptopverhaal. dus met een beetje consistentie worden deze mensen ook vrijgesproken. wat niet wil zeggen dat ik dat 100% ok vind.

maar je leest toch maar wat je wil dus :niceone:

NL-=Chielio=-

Legacy Member
GMotha zei:
Er is nog steeds een verschil tussen "gewoon over sex praten" en "mijn paal staan op springen voor uw 13-jarig lijfje".

Aleja, voor mij is er toch een verschil. Ik vind het al onnozel dat ik die uitleg moet geven.

Dit bedoelde ik dus eigenlijk, tis dat het mijn zusje is, anders had ik de geschiedenis van haar MSN wel gepost, met een gesprek die ze voerde met een 12 jarige vriendin. Komt toch redelijk in de buurt van wat jij daar als laatste noemde ( helaas )

En over of het uitlokking is wel / niet heb ik mijn mening al over gegeven. Ik denk dat er verschillende interpetaties over zijn.

NL-=Chielio=-

Legacy Member
Tweak37 zei:
Dat dacht ik ook...

Nee helaas niet, ik heb zo geen bronnen, maar zijn rechtzaken geweest, waarin dames verkracht werden. De verdachte werd vrijgesproken, omdat de dame in kwestie een te korte rok aan zou hebben :doh: , en was dus uitlokking. helaas ...

hybrid

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
De verdachte werd vrijgesproken, omdat de dame in kwestie een te korte rok aan zou hebben :doh: , en was dus uitlokking. helaas ...

Die bronnen mag je wel eens posten
:sop:

NL-=Chielio=-

Legacy Member
Je zou ook eens de hele post lezen .....
JAMMER....

Heb het een keer in een docu gezien.

russian

Legacy Member
hybrid zei:
Die bronnen mag je wel eens posten
:sop:

Ik kan bevestigen wat de jongen heeft geschreven. Er is zo'n voorval geweest een jaartje terug (in de media aan bod gekomen).

NL-=Chielio=-

Legacy Member
russian zei:
Ik kan bevestigen wat de jongen heeft geschreven. Er is zo'n voorval geweest een jaartje terug (in de media aan bod gekomen).

Dan is er nog die niet 1ieder in twijfel trekt :applause:
Ik heb het waarschijnlijk over hetzelfde, maar er is ooit een docu over geweest, ik weet ook niet of het in NL / BE gebeurt is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan