Archief - Uitlokken van misdrijven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GMotha

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
Ik meende dat dit NIET waar de TS om vroeg.. dit valt naar mijn idee onder :offtopic:
Lees de post boven die van u. De "uitlokking" tussen aanhalingstekens zou toch al duidelijk zijn geweest dat ik het niet als uitlokking beschouwde.

^MystiQ

Legacy Member
Ik denk dat jullie het eigenlijk niet snappen. Denken jullie nu echt dat als ze niet gefaked hadden dat die mannen niets zouden gedaan hebben met een ander jong meisje. Over naief zijn gesproken zouk dan zo zeggen ..

RaDa

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
:offtopic: Maar helaas denkt 9 van de 10 keer de verzekering er wel zo over.

Maar voor de mensen die vinden dat dit geen uitlokking is, vraag ik u, wat is de definitie van uitlokking ?

uit·lok·ken (ov.ww.)
1 iets van iem. gedaan weten te krijgen door een bepaalde handeling te verrichten

NL-=Chielio=-

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik denk dat jullie het eigenlijk niet snappen. Denken jullie nu echt dat als ze niet gefaked hadden dat die mannen niets zouden gedaan hebben met een ander jong meisje. Over naief zijn gesproken zouk dan zo zeggen ..

Allicht niet, die mensen zijn gewoon ziek, ze zouden het doen, maar ging dit niet over... het ging de over of deze manieren van misdadigers oippakken als uitlokking beschouwt moeten worden. Dat is wat ik begreep waar het de TS over vroeg / begon.

Ik ben niet zo naief, maar ik lees de eerste post .... jij ?

NL-=Chielio=-

Legacy Member
RaDa zei:
uit·lok·ken (ov.ww.)
1 iets van iem. gedaan weten te krijgen door een bepaalde handeling te verrichten

Kijk en dit is volgens mij tegen de wet...

GMotha

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
Kijk en dit is volgens mij tegen de wet...
Ze zaten reeds op de chatroom. Die mannen hadden zeker en vast al enkele vensterkes open waar ze met verscheidene minderjarigen aan't chatten waren. Toevallig zat die Lotte daartussen.
Absoluut geen uitlokking, ze waren reeds bezig met hun misdrijf.

Ge weet toch ondertussen al zelf wel dat die actief achter bepaalde chatrooms zoeken. Tis niet dat ze op voorhand wisten of die Lotte daar zat en/of dat die Lotte die mannen had aangespoord om op die chat te springen.

Als dat volgens u wel uitlokking is, dan kunt ge direct al die echte 13-jarige meisjes beschuldigen van uitlokking. Want daar kwamen de pedo's voor.

Gromme

Legacy Member
Stel je voor dat één van die mannen wou afspreken met dat meisje om eens te spreken over wat ze wel doet. Een man met goede intenties maar met slechte uitwerking.

En nee, waarschijnlijk was geen van hen zo.

Time

Legacy Member
GMotha zei:
Ze zaten reeds op de chatroom. Die mannen hadden zeker en vast al enkele vensterkes open waar ze met verscheidene minderjarigen aan't chatten waren. Toevallig zat die Lotte daartussen.
Absoluut geen uitlokking, ze waren reeds bezig met hun misdrijf.
Zijn erotische chatsessies tussen volwassenen en minderjarigen strafbaar?

Firestyler

Legacy Member
GMotha zei:
Ze zaten reeds op de chatroom. Die mannen hadden zeker en vast al enkele vensterkes open waar ze met verscheidene minderjarigen aan't chatten waren. Toevallig zat die Lotte daartussen.
Absoluut geen uitlokking, ze waren reeds bezig met hun misdrijf.

Ge weet toch ondertussen al zelf wel dat die actief achter bepaalde chatrooms zoeken. Tis niet dat ze op voorhand wisten of die Lotte daar zat en/of dat die Lotte die mannen had aangespoord om op die chat te springen.

jah soit idd, ze waren al bezig met hun misdrijf... maar als je je openbaar begeeft voor gelijk wat lopen daar ook criminelen, mensen die huizen inbreken uitbreken, vluchtmisdrijf zakkenrollers. tis mss wat allemaal vergezocht maar tpunt wat ik vind is dat "dat meisje" de uitlokking wel verder heeft gezet naar die pedo's dan door hun bvb als vreemden uit te nodigen, en zeg me nu niet dat het geen vreemden zijn. op een uur of paar dagen beschouw je niet iemand als je directe vriend.

NL-=Chielio=-

Legacy Member
GMotha zei:
Ze zaten reeds op de chatroom. Die mannen hadden zeker en vast al enkele vensterkes open waar ze met verscheidene minderjarigen aan't chatten waren. Toevallig zat die Lotte daartussen.
Absoluut geen uitlokking, ze waren reeds bezig met hun misdrijf.

Ge weet toch ondertussen al zelf wel dat die actief achter bepaalde chatrooms zoeken. Tis niet dat ze op voorhand wisten of die Lotte daar zat en/of dat die Lotte die mannen had aangespoord om op die chat te springen.

Naar mijn mening is het chatten met minderjarigen NIET illigaal, Ik chat ook wel een met mijn buurmeisje op MSN, maar maakt mij dit een pedofiel, ik hoop het toch niet. Maar probeer ik enige op seksuele manier haar te benaderen DAN ben ik in overtreding. En zodra Lotte heeft gevraagd om de mannen te ontmoeten is het uitlokking, omdat het initiaf NIET bij de mannen lag, maar bij Lotte.

$anka

Legacy Member
GMotha zei:
Ge moogt IMO gerust pedo's op die manier vinden.

Maar zoals ik zei: ze worden niet uitgelokt. Ze waren reeds aan't zoeken achter minderjarigen toen ze die lotte tegenkwamen. Dus fake Lotte of niet, ze zaten vanzelf al op die chat.
Tis niet dat die Lotte tienerchatrooms aan't promoten was aan pedo's.

das waar, maar vergelijk het dan terug met dat laptop voorval.

Die dief liep er op dat moment ook al rond. maw hij was dus ook op zoek naar buit. Als het de uitgelokt laptop niet had geweest, dan 1 of ander sjakoske misschien wel. Zitten we terug op gelijk niveau

persoonlijk vind ik die uitlok regel de grootste zever da er is. Ze moete het gewoon ni doen, of het nu uitgelokt is of niet.

^MystiQ

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
Allicht niet, die mensen zijn gewoon ziek, ze zouden het doen, maar ging dit niet over... het ging de over of deze manieren van misdadigers oippakken als uitlokking beschouwt moeten worden. Dat is wat ik begreep waar het de TS over vroeg / begon.

Ik ben niet zo naief, maar ik lees de eerste post .... jij ?

Ja, ik lees de thread en ik ben niet van mening dat het uitlokken is. Ik noem het eerder preventief optreden tegen pedofielen.

GMotha

Legacy Member
Time^- zei:
Zijn erotische chatsessies tussen volwassenen en minderjarigen strafbaar?
Hetgene ze er uiteindelijk uit willen krijgen wel.

Er staan toch ook straffen op "poging tot ...".


@ NL-=Chielio=-: tuurlijk is gewoon chatten met minderjarigen niet illegaal, maar ze gingen ook niet achter de brave casual chatters aan. N'est pas?


@ Firestyler: die mannen moesten niet ingaan op de uitnodiging, ze zochten zelf naar die opportuniteit.

Firestyler

Legacy Member
GMotha zei:
Hetgene ze er uiteindelijk uit willen krijgen wel.

Er staan toch ook straffen op "poging tot ...".


@ NL-=Chielio=-: tuurlijk is gewoon chatten met minderjarigen niet illegaal, maar ze gingen ook niet achter de brave casual chatters aan. N'est pas?


@ Firestyler: die mannen moesten niet ingaan op de uitnodiging, ze zochten zelf naar die opportuniteit.

sex is nogal veel een drijfveer van misdrijven

GMotha

Legacy Member
Firestyler zei:
sex is nogal veel een drijfveer van misdrijven
Net als geld.
Als mensen die drang niet kunnen weerstaan wanneer ze overduidelijk weten een overtreding te begaan zijn't ofwel criminelen of geestesgestoorden. In beide gevallen iets om mee op te passen.

Quilombo

Legacy Member
Time^- zei:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom dit geen uitlokking zou zijn, maar een dief oppakken die een laptop uit een door de politie geplaatste auto steelt, wel?:s

ik dacht dat in die vorige thread iemand zei dat er enkel van uitlokking sprake was als dit door de politie werd gedaan. kan volledig mis zijn ofc ;p

Math'ke zei:
Het is geen uitlokking want voor hetzelfde geld was er een ander meisje die er wel moest aan geloven ( aan die praktijken ) en ge had niet uitgemaakt of het nu deze lotto is of iemand anders, in beide gevallen gingen de pedofielen erop ingegaan zijn. Dit vind ik dus net goed en ze mogen dat zelfs meer doen. Het zal uw kind maar eens overkomen, misschien piep je dan wel anders.

jij snapt er blijkbaar niks van. als in dat laptop verhaal een andere auto open stond met een laptop erin was die OOK gestolen; maar dan was er geen sprake van uitlokking he.

ik zie geen enkele reden waarom dit géén uitlokking zou zijn (behalve dan mn eerste zin). en de zaak maakt zo idd weinig kans, ook al omdat het meisje meerderjarig was. hoe kan je nu ooit bestraft worden vanwege het verleiden van een meerderjarig meisje, als zij zelf niet laat blijken dat ze het niet ziet zitten.

wat natuurlijk allemaal niet betekent dat het hoogstwaarschijnlijk alledrie pedo's zijn en in feite wél bestraft zouden moeten worden.

josuwa

Legacy Member
Bjorn zei:
denk wel dat dit niet zomaar als uitlokking gaat beoordeeld worden, dit onderwerp ligt dan ook veel gevoeliger als een laptop stelen, en denk niet dat ze het graag in de media zouden krijgen dat een rechter 3 pedofielen zomaar laat gaan (ookal hebben ze niets gedaan, ze hadden duidelijk de intentie)

Ga ik volledig in mee ;)

NL-=Chielio=-

Legacy Member
GMotha zei:
Hetgene ze er uiteindelijk uit willen krijgen wel.

Er staan toch ook straffen op "poging tot ...".


@ NL-=Chielio=-: tuurlijk is gewoon chatten met minderjarigen niet illegaal, maar ze gingen ook niet achter de brave casual chatters aan. N'est pas?


@ Firestyler: die mannen moesten niet ingaan op de uitnodiging, ze zochten zelf naar die opportuniteit.

wat verstaat u onder brave casual chatters, tegenwoordig hebben de "kleine" meisjes ook over sex, mijn zusje van 12 praat er ook over met de vriendinnen, tot in de details toe. Dit hoort gewoon buij deze maatschappij, sex steeds voeger begint men ermee. Ik was er vroeg bij met mijn 14e, maar dat is tegenwoordig toch niet meer zo. Als 12 jarigen sex hebben gehad schreeuwen de ouders moord en brand, dat ze te jong zijn, maar lleftijdsgenootjes lachen erom.

En wat je zegt tegen Firestyler: Ze hebben van Lotte een uitnodiging gehad, dit IS uitlokking. Ik deel jou mening dat derze mannen geholpen moeten worden, ze zijn gewoon ziek. Maar hier geen je al aan dat het om een uitlokking gaat.

TiZon

Legacy Member
Time^- zei:
Zijn erotische chatsessies tussen volwassenen en minderjarigen strafbaar?

Als deze de bedoeling hebben om verder te gaan wel ja.

Maar On-Topic:

De mensen die gepakt werden door de politie omdat ze in hun 'laptopval' waren getrapt zijn vrijgesproken omdat ze geen precedenten hebben. D.w.z. dat deze mensen nog geen eerder (te bewijzen/aan te tonen) misdaden/diefstallen hebben gedaan.

Ik, persoonlijk, denk wel dat de mannen uit de panorama-aflevering wel zullen vervolgd worden. Ik ben er nl. zeker van dat deze zeker precedenten zullen hebben. Als ze de pc's van die mannen eens zouden nakijken (wat ze mogen door dit bewezen voorval) vinden ze bijna zeker chatsessies met andere meisjes, dit valt dan buiten de uitlokking.

Grtz,
Bart

GMotha

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
wat verstaat u onder brave casual chatters, tegenwoordig hebben de "kleine" meisjes ook over sex, mijn zusje van 12 praat er ook over met de vriendinnen, tot in de details toe. Dit hoort gewoon buij deze maatschappij, sex steeds voeger begint men ermee. Ik was er vroeg bij met mijn 14e, maar dat is tegenwoordig toch niet meer zo. Als 12 jarigen sex hebben gehad schreeuwen de ouders moord en brand, dat ze te jong zijn, maar lleftijdsgenootjes lachen erom.
Er is nog steeds een verschil tussen "gewoon over sex praten" en "mijn paal staan op springen voor uw 13-jarig lijfje".

Aleja, voor mij is er toch een verschil. Ik vind het al onnozel dat ik die uitleg moet geven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan