Archief - Transrapid gecrasht: 1 dode geborgen, 10 vermist

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kepa

Legacy Member
Math'ke zei:
Zo werkt het leven en zo werkt de mens enja ik relativeer dat, waarom zou ik dat niet doen ? :)
gij overrelativeert het ;)
mensen die zo doen hebben meestal een façade omdat ze problemen niet gelijk een normaal mens kunnen verwerken.

als ge uw cursus vergeet kunt ge altijd bij een kameraad kijken
als ge saffen vergeet kunt ge altijd een nieuwe pakske kopen of ene schooien
als uw train crashed en ge sterft.........

Preske

Legacy Member
Jack Malibu zei:
waarom noemt het dan actualiteit?

ac·tu·a·li·teit (de ~ (v.), ~en)
1 onderwerp of gebeurtenis van de dag
2 het actueel, aan de orde zijn

binnen drie dagen weet dat toch niemand meer.
En actua is eigenlijk ook meer voor de controversiele onderwerpen.

Ze hebben gelijk ze.
Zo zouden we ieder ongeval kunnen zetten op actua.

Avondland

Legacy Member
Jammer dat het project waarschijnlijk een domper zal krijgen ... de fout lag overigens niet aan de technologie maar aan menselijke nalatendheid.

Hopelijk zien we spoedig maglev-systemen hier in Europa rondtoeven, klinkt me een geniaal systeem. Zweven tegen 400 per uur, geen kans tot ontsporing. Het enige wat tegen kan zitten is de miljarden dat het kan kosten om het te commercialiseren. En uiteraard zo'n stom ongeval.

^MystiQ

Legacy Member
Kepa zei:
gij overrelativeert het ;)
mensen die zo doen hebben meestal een façade omdat ze problemen niet gelijk een normaal mens kunnen verwerken.

als ge uw cursus vergeet kunt ge altijd bij een kameraad kijken
als ge saffen vergeet kunt ge altijd een nieuwe pakske kopen of ene schooien
als uw train crashed en ge sterft.........

Volgens mij snapt ge mijn vergelijking niet, het doet er niet toe welke gevolgen iets heeft, het is gewoon het feit dat als je iets vergeet dat er hoe dan ook gevolgen aan zijn.

Als gij denkt da kik problemen niet op een normale manier kan verwerken, awel, denkt gij da dan maar, alleen maar omdat ge een crew member zijt hou ik beleefd mijne mond.

Kepa

Legacy Member
Math'ke zei:
Volgens mij snapt ge mijn vergelijking niet, het doet er niet toe welke gevolgen iets heeft, het is gewoon het feit dat als je iets vergeet dat er hoe dan ook gevolgen aan zijn.
ik heb nooit gezegd dat je geen gelijk had... elke dag sterven er mensen hoor, als je om elke moest treuren zou je oneindig lang bezig. Mij ging het om het feit dat je doden op dezelfde lijn plaatst als een cola vergeten kopen tegen je dorst. Het lijkt nu misschien niet erg, totdat op een dag iemand die jij dierbaar hebt op zo'n trein zit, en dan ga je niet willen dat er mensen op een forum het overrelativeren ;)
Just saying to show some respect, that's all....

oh en crew... nja, ik zou zowiezo niks gedaan hebben tegen commentaar da'k zelf had uitgelokt hoor :)
je hebt wel gelijk da'k u niet ken, maar jij kende de passagiers/werkmannen ook niet en trok er toch uw eigen conclusies over?
en ja, we zijn nu eigenlijk off-topic aan't gaan...

Burny

Legacy Member
Gromme zei:
En wat is er eigenlijk speciaal aan die trein?

Die trein zweeft boven zijn 'spoor' dmv magnetisme. In Asië en dan vooral Japan hebben ze dat al sinds de jaren 80 als ik me niet vergis. Zo'n trein kan zeer hoge snelheden halen dankzij oa een minimum aan wrijving.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan