Archief - Trage overschrijving

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Hi,

Heb voor de 2e keer bij Azerty besteld. Vorige keer had ik op zondag besteld, en toen ook oversgeschreven; Ik kreeg toen de woensdag bericht dat het geld bij hun was aangekomen

Bij mijn 2e keer heb ik ook de zondag besteld, en ook overgeschreven, maar vandaga mailen ze dat mijn prods klaarliggen, maar er geen betaling is :sop:

Het bedrag lag nu wel rond de 940 eur, vorige keer iets onder de 500eur.
Is het bedrag een factor misschien die iets kan doen vertragen :s ?
Betaling gebeurde vanaf zelfde rekening(fortis), en was telkens de maandag al van de rekening gegaan..

Gentille

Legacy Member
Het heeft misschien te maken met 21 juli waardoor er een verlengd weekend is geweest en de verrichtingen wat achterstand hebben opgelopen?

russian

Legacy Member
frado2005 zei:
Hi,

Heb voor de 2e keer bij Azerty besteld. Vorige keer had ik op zondag besteld, en toen ook oversgeschreven; Ik kreeg toen de woensdag bericht dat het geld bij hun was aangekomen

Bij mijn 2e keer heb ik ook de zondag besteld, en ook overgeschreven, maar vandaga mailen ze dat mijn prods klaarliggen, maar er geen betaling is :sop:

Het bedrag lag nu wel rond de 940 eur, vorige keer iets onder de 500eur.
Is het bedrag een factor misschien die iets kan doen vertragen :s ?
Betaling gebeurde vanaf zelfde rekening(fortis), en was telkens de maandag al van de rekening gegaan..

Er is bij mijn weten geen verband tussen het bedrag en de duur van de overschrijving (toch zeker niet onder de vijfduizend euro). Fortis is sowieso wel heel traag... Tip: stap over van bank.

Frado2005

Legacy Member
nja zou wel kunnen met 21 juli. Hopelijk dan maar 1 dag vertraging, is er mss nog een waterkansje dat ik het deze week krijg(aangezien dpd blijkbaar op zaterdag rondkomt?).
Bwa dunno of Fortis heel traag is, nog nooit miserie mee gehad met binnenlandse overschrijving, na 1 werkdag stond dat er toch meestal

balbe

Legacy Member
ja dpd komt ook op zaterdag

ik heb zowel fortis als dexia en heb het gevoel dat fortis altijd veel trager is

snake5555

Legacy Member
russian zei:
Er is bij mijn weten geen verband tussen het bedrag en de duur van de overschrijving (toch zeker niet onder de vijfduizend euro). Fortis is sowieso wel heel traag... Tip: stap over van bank.



elke bank is traag als het geld naar een andere rekening(bank)moet,intern staat het er direct op. was da voor een stomme redenering?

aan TS heb je al eens gecheckt of het geld bij u al van de rekening is?

Epyon

Legacy Member
Het is ondertussen wel al algemeen bekend dat Fortis een van de traagste banken voor inter-bancaire transacties is zeker :) . Ze mogen drie bankdagen voor een transactie nemen, en die nemen ze dan ook :p .

russian

Legacy Member
snake5555 zei:
elke bank is traag als het geld naar een andere rekening(bank)moet,intern staat het er direct op. was da voor een stomme redenering?

aan TS heb je al eens gecheckt of het geld bij u al van de rekening is?

Er is tussen banken onderling een verschil en soms kan je tegen betaling spoedoverschrijven (minder dan 24 uur).

Een beetje rustigere taal is hier wel op z'n plaats.

Frado2005

Legacy Member
mja, vandaag is dag 3. Dus die bank van hun neemt ook nog nen dag?

Frado2005

Legacy Member
snake5555 zei:
elke bank is traag als het geld naar een andere rekening(bank)moet,intern staat het er direct op. was da voor een stomme redenering?

aan TS heb je al eens gecheckt of het geld bij u al van de rekening is?
ja, men geld was er al van maandag af

snake5555

Legacy Member
al nekeer aan gedacht dat de bank die ontvangt ook het geld kan achterhouden?




(tegenovergestelde heb ik ook al voorgehad hoor!gelod dat ik via de kbc moest krijgen heb ik ook 5 dagen later gekregen hoor)

Frado2005

Legacy Member
ali, ze hebben men overschrijving om 9u ontvangen, en pakket om 11u30 verzonden. Benieuwd wanneer het hier zal staan..

passero

Legacy Member
van kbc => kbc staat het geld er onmiddellijk
van fortis => fortis moet je ook wachten. Mijn vriendin zit bij fortis en als zij overschrijft van haar spaarrekening naar gewone, duurt het een dag of 2 eer ze het heeft. Wanneer ik het doe bij kbc krijg ik het onmiddellijk... fortis is idd gewoon heel traag

Frado2005

Legacy Member
uhu k, ma de vorige x was het de vrijdag verzonden, maar leverden ze nie de zaterdag, maar pas de maandag. Dusja, we zullen zien he :) ; hopelijk vandaag

svendevil

Legacy Member
Bij welke bank ben jij????
Bij KBC als ik een overschrijving doe is dat zelfs met online banking binnen de minuut in orde :D

*EDIT: nvm was te lui om de hele thread te lezen, maar blijkbaar was dit al gezegd ;)

hatetn

Legacy Member
russian zei:
Er is bij mijn weten geen verband tussen het bedrag en de duur van de overschrijving (toch zeker niet onder de vijfduizend euro). Fortis is sowieso wel heel traag... Tip: stap over van bank.


wnr ik bij fortis een overschrijving plaats staat het de dag of max 2 dagen later er op
gelijk naar welke bank
naar mezelf gebeurt het zelf direct
dunno of het scheelt van bank tot bank maar hier werken ze altijd snel

whacker

Legacy Member
21 juli is bankholiday, dus tel al maar sowieso ene extra dag.
Anders moete een VISA nemen (gratis bij Argenta) dan hebt ge altijd direct betaald :)
Er is inderdaad wel wat verschil tussen banken onderling maar om daarop uw oordeel over een bank te baseren...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan