Archief - Totale som van het dodental.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Middeleeuwse en Romeinse slagvelden hebben tenminste hun charme nog. Dat kun je van de dag van vandaag niet meer zeggen.

Charme niet te letterlijk opvatten, aub

Death_4_Life

Legacy Member
ik dacht dat het momenteel 14 doden per levende was (staat in men nederlands boek)
ik zal morgen wel eens posten wat er precies staat
het gaat over gekmakende cijfers :)

Avondland

Legacy Member
@Gromme: wat bedoel je met charme?

Ik bewonder soldaten die een oorlog meegemaakt hebben, zowel geallieerd als duits (bij WOII). Ik krijg kippenvel bij het lezen van de Vlaamse Oostfronters aan een miljoenenfront als het Oostfront. Ongelofelijk wat die mannen ginds meegemaakt hebben, je houdt het niet voor mogelijk. In die zin interpreteer ik uw charme met dat vele mannen streden voor hun vrijheid en waarvoor ze geloofden. Wat natuurlijk verschillend is voor mensen die gedwongen werden om te gaan vechten ipv. vrijwilligers.

Dieleman_F

Legacy Member
Ik veracht oorlog, maar soit, daar gaat het niet om.

Je wil dus eigenlijk weten hoeveel mensen er al gestorven zijn (hoeveel er dus in het hiernamaals ronlopen :p ). Volgens Jongens en Wetenschap zijn het er ongeveer 150 miljard :).

Hellrabbit

Legacy Member
Death_4_Life zei:
ik dacht dat het momenteel 14 doden per levende was (staat in men nederlands boek)
ik zal morgen wel eens posten wat er precies staat
het gaat over gekmakende cijfers :)


haha, de rudy zennen boek :p :p :p
ik leef met u mee beste man

Huasheng

Legacy Member
Er zouden al zo'n 80 à 85 miljard mensen hebben geleefd/leven.
Vandaag de dag zo'n 6,5 miljard mensen op aarde.
Hoeveel zouden er dan al ongeveer gestorven zijn?
Pas op 't is een strikvraag :p

viewer

Legacy Member
Ik meen ooit gehoord te hebben dat de nu levende mensheid (zo'n 6 miljard zeker?) ongeveer 5% uitmaakt van alle mensen die ooit geleeft hebben.

pas op! ik ben zeer onbetrouwbaar betreffende dingen met een schijn van nuttigheid :p dus baseer u daar maar nie op

Huasheng

Legacy Member
Sinds de dageraad van de mensheid zijn er naar (ruwe) schatting tot vandaag 82 miljard mensen geboren. Hiervan zijn er vandaag bijna 8% in leven.
Bron: m'n cursus Wereldgeschiedenis

8% van 82 miljard = 6 560 000

:)

Gromme

Legacy Member
Avondland zei:
@Gromme: wat bedoel je met charme?

Ik bewonder soldaten die een oorlog meegemaakt hebben, zowel geallieerd als duits (bij WOII). Ik krijg kippenvel bij het lezen van de Vlaamse Oostfronters aan een miljoenenfront als het Oostfront. Ongelofelijk wat die mannen ginds meegemaakt hebben, je houdt het niet voor mogelijk. In die zin interpreteer ik uw charme met dat vele mannen streden voor hun vrijheid en waarvoor ze geloofden. Wat natuurlijk verschillend is voor mensen die gedwongen werden om te gaan vechten ipv. vrijwilligers.


Versta me niet verkeerd hoor want ik weet dat oorlog gruwelijk en wreed is.

Bij de romeinen bvb. op weg naar het slagveld was een klus van meerdere dagen en nachten marcheren. Eens op het slagveld (zie : bvb. een groot grasveld) zien ze hun barbaarse tegenstanders, roepend en tierend. De legatus beveeld zijn onderbevelhebbers om het legioen formaties aan te laten nemen. Cavalrie neemt zijn plaats, boogschutters spannen de bogen, honderden pijl verlaten hout & draad om zich doorheen de massa bararen te pentreren. Waarop ook deze pijlen afvuren op de romeinen, ze roepen het uit, en heffen de schilden en vormen zo een schildpad-formatie (andere namen ook), één soldaat word in de voet geraakt....

Etc,

Ik weet niet, het manno-a-manno-gevoel misschien, het oog in oog staan met je tegenstander.
Tegenwoordig is het veelal een druk op de knop of trekken aan de trekker, of erger nog, oorlog is gewoon ontzichtbaar door bommen in de straten etc.

Avondland

Legacy Member
Lijf-aan-lijfgevechten bij -30°C in een vrij uitzichtloze situatie is niet louter op een knopje duwen of aan een trekker trekken. Maar ik heb het weer over WO II. Het is nu inderdaad gemakkelijker eerst een artilleriebarage of raketten uw vijand murw te slaan vooraleer aan te vallen. Oorlog is iets menselijks en niet onmenselijk. Hoe raar dit ook mag klinken.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hmmm, Heel uw sommetje hangt er ook wel vanaf van wanneer je ene mens mens noemt. gaat het over homo sapien sapien, of is een Homo Habiles ook een mens?

metaphore

Legacy Member
das een schatting hé :)

tzou belachelijk zijn moesten ze 101 475 332 041 zouden zeggen hé
op een miljoen meer of minder komt het toch al nie.

Als gij moet schatten hoeveel stofdeeltjes er in u kopkussen zitten zegt ge toch ook een afgerond getal?

of niet soms:$

welp

Legacy Member
GhO$T zei:
Het aantal mensen dat dood gegaan is aan ziektes en natuurlijke dood en ongelukken is daar ook bij als je vraagt naar het dodental sinds begin van de mensheid, dus veel zal dat niet zeggen over het aantal mensen dat 'te vroeg' gestorven is door oorlogen en andere conflicten.
Ik begrijp hoe je skoran zijn reply interpreteerde maar hij bedoelde dat als alle mensen blijven leven tot ze oud zijn, je op termijn met gigantisch veel mensen zit. Wanneer er erg veel jonge jongens en meisjes sterven kunnen die later niet meer voor kinderen zorgen. Zo wordt de groei toch stevig afgeremd en speelt dat wel hard mee.

prozackx

Legacy Member
in jongens en wetenschap hebben ze het over 150.9 miljard mensen als ik het me goed herriner.

viewer

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Hmmm, Heel uw sommetje hangt er ook wel vanaf van wanneer je ene mens mens noemt. gaat het over homo sapien sapien, of is een Homo Habiles ook een mens?

Bja, da zal wel nie zo geweldig veel uitmaken zeker? hoogstens een paar miljard.

Gromme

Legacy Member
Avondland zei:
Lijf-aan-lijfgevechten bij -30°C in een vrij uitzichtloze situatie is niet louter op een knopje duwen of aan een trekker trekken. Maar ik heb het weer over WO II. Het is nu inderdaad gemakkelijker eerst een artilleriebarage of raketten uw vijand murw te slaan vooraleer aan te vallen. Oorlog is iets menselijks en niet onmenselijk. Hoe raar dit ook mag klinken.


Ok, de WO'en kunnen gedeeltelijk nog tellen. Maar heel gedeeltelijk maar...

Neeh, oorlog nu is onmenselijk. Het is technologie dat oorlog voert nu, aangevoerd door wat mensen.

Begrijp me niet verkeerd hé, ik wil hiermee de soldaten die nu op't strijdveld staan niet afbreken, helemaal niet zelfs.

Avondland

Legacy Member
Skoran zei:
Ik zou dat ook willen weten eigenlijk, gewoon uit intresse.
Stel u eens voor dat er nooit oorlogen zouden zijn geweest, hoeveel mensen zouden nu dan wel niet rondlopen? :crazy:
Niet veel. We zouden niet veel verder geraakt zijn dan de landbouwnederzettingen. Oorlog betekent progressie.

Project Loony

Legacy Member
Avondland zei:
Niet veel. We zouden niet veel verder geraakt zijn dan de landbouwnederzettingen. Oorlog betekent progressie.
Jaja, want de verwoesting van het West-Romeinse Rijk met al haar cultuur erbij, bracht enorm veel vooruitgang! Om maar één voorbeeld te noemen.

Die post slaat op niets, het is niet zo dat als er geen W.O. II was geweest, we nu geen radar gekend hadden.

Enne, beeld je eens in dat al die miljarden dollars die Amerika nu aan wapens besteedt, aan onderzoek en ontwikkeling besteed werden? Is het dan nog steeds de oorlog die vooruitgang brengt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan