Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Death_4_Life zei:ik dacht dat het momenteel 14 doden per levende was (staat in men nederlands boek)
ik zal morgen wel eens posten wat er precies staat
het gaat over gekmakende cijfers![]()

Bron: m'n cursus WereldgeschiedenisSinds de dageraad van de mensheid zijn er naar (ruwe) schatting tot vandaag 82 miljard mensen geboren. Hiervan zijn er vandaag bijna 8% in leven.

Avondland zei:@Gromme: wat bedoel je met charme?
Ik bewonder soldaten die een oorlog meegemaakt hebben, zowel geallieerd als duits (bij WOII). Ik krijg kippenvel bij het lezen van de Vlaamse Oostfronters aan een miljoenenfront als het Oostfront. Ongelofelijk wat die mannen ginds meegemaakt hebben, je houdt het niet voor mogelijk. In die zin interpreteer ik uw charme met dat vele mannen streden voor hun vrijheid en waarvoor ze geloofden. Wat natuurlijk verschillend is voor mensen die gedwongen werden om te gaan vechten ipv. vrijwilligers.
20 It is estimated that 100 billion people have died since humans began.

Ik begrijp hoe je skoran zijn reply interpreteerde maar hij bedoelde dat als alle mensen blijven leven tot ze oud zijn, je op termijn met gigantisch veel mensen zit. Wanneer er erg veel jonge jongens en meisjes sterven kunnen die later niet meer voor kinderen zorgen. Zo wordt de groei toch stevig afgeremd en speelt dat wel hard mee.GhO$T zei:Het aantal mensen dat dood gegaan is aan ziektes en natuurlijke dood en ongelukken is daar ook bij als je vraagt naar het dodental sinds begin van de mensheid, dus veel zal dat niet zeggen over het aantal mensen dat 'te vroeg' gestorven is door oorlogen en andere conflicten.
Fighting Hobbit zei:Hmmm, Heel uw sommetje hangt er ook wel vanaf van wanneer je ene mens mens noemt. gaat het over homo sapien sapien, of is een Homo Habiles ook een mens?
Avondland zei:Lijf-aan-lijfgevechten bij -30°C in een vrij uitzichtloze situatie is niet louter op een knopje duwen of aan een trekker trekken. Maar ik heb het weer over WO II. Het is nu inderdaad gemakkelijker eerst een artilleriebarage of raketten uw vijand murw te slaan vooraleer aan te vallen. Oorlog is iets menselijks en niet onmenselijk. Hoe raar dit ook mag klinken.
Niet veel. We zouden niet veel verder geraakt zijn dan de landbouwnederzettingen. Oorlog betekent progressie.Skoran zei:Ik zou dat ook willen weten eigenlijk, gewoon uit intresse.
Stel u eens voor dat er nooit oorlogen zouden zijn geweest, hoeveel mensen zouden nu dan wel niet rondlopen?![]()
Jaja, want de verwoesting van het West-Romeinse Rijk met al haar cultuur erbij, bracht enorm veel vooruitgang! Om maar één voorbeeld te noemen.Avondland zei:Niet veel. We zouden niet veel verder geraakt zijn dan de landbouwnederzettingen. Oorlog betekent progressie.