Archief - TNT/DPD post

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lon$daLe

Legacy Member
kort en krachtig vraagje : tot hoelaat is het eigenlijk de moeite om echt te blijven wachten op zo een levering? de tnt site zegt een uur of 8 maar de dpd site zegt niks

ik verwacht al de hele dag ne mp3speler die vertrokken is bij de shop vrijdagavond , maar kbegin nu wa hoop te verliezen omdat heel mn tnt/dpd verleden meestal voor 13u werd geleverd en tot nu toe hebk zelfs geen vlieg gezien vandaag :sop:

Stancke

Legacy Member
Die rijden rond tot 17u, anders een bellen naar TNT (is allemaal dezelfde groep) en met een beetje geluk word je verbonden met die chauffeur die jou toer doet. Allez, bij mij toch.

bludgeoned

Legacy Member
5uur dacht ik ook.
Als het vrijdagavond vertrokken is zal het wss toch morgen zijn hoor

Lon$daLe

Legacy Member
bleh kgeef et op , dieje TNT halve waal met accent waar je geen botten van verstaat aan de klantendienstlijn vroeg me de hele tijd voor een vrachtbriefnummer terwijl ik van mp3shop alleen een barcode heb gehad , resultaat => klantendienst wist van toeten of blazen...

@bludgeoned , kan wel zijn , maar dan zou de mp3shop klantendienst me niet 4 keer terugmailen dat ik het vandaag zou hebben denk ik...zelfs vanmorgen hebk nog gemaild met de nadruk dak in BE woon en wederom als antwoord gehad dat het zou komen vandaag

kga wss tot morgen wachten erop en anders es zien welke policy ze daarginds erop na houden ivm niet geleverde pakjes

edit : leuk , dezelfde vent die me 3 keer terugmailde dat het vandaag zou komen mailt me nu nog eens met de slagzin " het kan door het verlengde weekend dat er vertraging op uw bestelling zit , hoe dan ook zou ze zeker morgen bij u moeten aankomen "...

hmm leuke bende daar , bon kgeef ze tot morgenavond voor dat pakje ( enigste pluspunt wak ze moet geven is de helpdesk die tot 21u open is , dat wel )

bludgeoned

Legacy Member
Is toch te verstaan met het paasweekend.
Hier is het ook altijd zo dat ik na een verlengd weekend langer moet wachten op pakjes.
En als er een iemand is die niets kan doen aan de snelheid van zending is het mp3shop wel.

Lon$daLe

Legacy Member
bludgeoned zei:
Is toch te verstaan met het paasweekend.
Hier is het ook altijd zo dat ik na een verlengd weekend langer moet wachten op pakjes.
En als er een iemand is die niets kan doen aan de snelheid van zending is het mp3shop wel.

true , kheb er niks op tegen da et langer duurder , kvond et gwn wa vreemd omda ze dinsdag zeiden al van vrijdag en dak om 15u nog niks had gezien , hopelijk morgen overdag meer geluk met tnt/dpd

zipke

Legacy Member
:offtopic:
Nu het hier toch over de post gaat, weet iemand toevallig de afmetingen van de meest gebruikte briefomslag? (dus niet de langwerpige)
Ik heb ergens 114x162 mm gevonden, maar wanneer ik dit open in Photoshop dan lijkt me dit toch bizar klein :s

Nogmaals sorry voor offtopic
:offtopic:

Moloch

Legacy Member
zipke zei:
:offtopic:
Nu het hier toch over de post gaat, weet iemand toevallig de afmetingen van de meest gebruikte briefomslag? (dus niet de langwerpige)
Ik heb ergens 114x162 mm gevonden, maar wanneer ik dit open in Photoshop dan lijkt me dit toch bizar klein :s

Nogmaals sorry voor offtopic
:offtopic:

zoom ne keer uit :p

DieselPower

Legacy Member
zipke zei:
:offtopic:
Nu het hier toch over de post gaat, weet iemand toevallig de afmetingen van de meest gebruikte briefomslag? (dus niet de langwerpige)
Ik heb ergens 114x162 mm gevonden, maar wanneer ik dit open in Photoshop dan lijkt me dit toch bizar klein :s

Nogmaals sorry voor offtopic
:offtopic:
Hoeveel dpi? En meet na met een envloppe die ge daar ergens hebt liggen?

Djeck

Legacy Member
Ik werk vaak bij DPD in de vakanties en daar kun je ongeveer tot max half7 wachten. Vandaag was het inderdaad heel rustig door het verlengde weekend, morgen gaan er enorm veel pakketten zijn dus verwacht je er dan maar aan.

Lon$daLe

Legacy Member
best want kheb da ding donderdag nodig voor ne pokkelange busrit :p

btw hoe werkt dat eig? hebben die mannen gps? of zetten ze daar zo ene op per regio die zowat elke straat vanbuiten kent?? want gelijk hier komen op een appartement als er nog 2 gebouwen langs da van u staan en dan nog juist afleveren is toch geen easy task denk ik :)

0m3g4

Legacy Member
bij DPD krijgt ge normaal via email een parcel nummer mee waar ge op hun website kunt volgen waar uw pakketje op dat moment bevindt, exact om welk uur het in welke post is gescanned en wanneer/welk uur het naar u is vertrokken

Lon$daLe

Legacy Member
0m3g4 zei:
bij DPD krijgt ge normaal via email een parcel nummer mee waar ge op hun website kunt volgen waar uw pakketje op dat moment bevindt, exact om welk uur het in welke post is gescanned en wanneer/welk uur het naar u is vertrokken

ja maar niet als ge via mp3shop besteld... dan krijgde een barcode wat uw linkt naar TPG/TNT post in NL, maar ge kunt het niet traceren omdat mp3shop pakjes gwn aangetekend van NL naar BE komen , en da kunde nie tracen met die barcode...blijkt dat pakjes van mp3shop die in NL met TPG/TNT verstuurd zijn op 1 of andere manier in belgie door DPD worden verdeeld...

mp3shop linkt u naar hier als ze uw ne trackmail sturen https://secure.postplaza.nl/tracktrace/ , maar er staat duidelijk " De verzendstatus van Aangetekend naar het buitenland kan niet op deze wijze gevolgd worden " , mp3shop zou een manier moeten vinden voor belgische klanten , nu zijde enkel iets met die barcode als ge in NL woont , in BE hebde het raden naar waar uw pakske zich bevind als het van mp3shop komt..

mja tligt ergens op tnt/dpd atm , zal morgen wel zo ne flippo aanbellen hier :)

Feignasse

Legacy Member
Bizar, mijn bestellingen bij mp3shop kon ik wel altijd volgen via de track&trace (eerst op die van TPG zelf, daarna - wanneer het pakket door DPD was ingescand in Best - op die van DPD). Die pakjes werden meestal al de dag na verzending geleverd, door een koerier (DPD, maar anonieme bestelwagen).


Nu, twee weken geleden had ik een bestelling gedaan bij een andere Nederlandse winkel. Mijn pakket was vorige week maandag verzonden maar ik heb het pas vanmorgen ontvangen. Van de TPG/TNT track&trace kon ik inderdaad geen gebruik maken ("aangetekend naar het buitenland"). Vanmorgen werd de zending vreemd genoeg niet door een koerier maar door De Post geleverd (= oorzaak der traagheid?).
Nog vreemder is dat ik vrijdag al had gebeld naar TNT België (zie www.beldi.be) en dat die me hadden doorverwezen naar de klantendienst van DPD, waar ze m'n pakket evenmin konden traceren.

Heel bizar allemaal :p

Lon$daLe

Legacy Member
true ,zo bizar dak het nooit helemaal vertrouw , ik bedoel het blijft een depot en dan een wagentja met zo ne flippo achter het stuur :p kan altijd verloren gaan ofzo , kheb eig nooit echt problemen gehad met pakjes en khoop echt da dat ding morgen gwn komt dak ervan af ben :)

Feignasse

Legacy Member
Mja, de site van TPG vermeldt wel dat de overkomsttijd voor aangetekende zendingen naar België 2 à 3 dagen kan bedragen, dus misschien zal je nog wat langer geduld moeten hebben. Enfin, fingers crossed, want niets zo vervelend als moeten wachten op je allernieuwste gadget :x

Robust²

Legacy Member
Ulixes zei:
Mja, de site van TPG vermeldt wel dat de overkomsttijd voor aangetekende zendingen naar België 2 à 3 dagen kan bedragen, dus misschien zal je nog wat langer geduld moeten hebben. Enfin, fingers crossed, want niets zo vervelend als moeten wachten op je allernieuwste gadget :x

So True :x *gaat nog eens kijken of pakje niet al verzonden is*

Lon$daLe

Legacy Member
Ulixes zei:
Mja, de site van TPG vermeldt wel dat de overkomsttijd voor aangetekende zendingen naar België 2 à 3 dagen kan bedragen, dus misschien zal je nog wat langer geduld moeten hebben. Enfin, fingers crossed, want niets zo vervelend als moeten wachten op je allernieuwste gadget :x

als ik op TPG site ga en ik vraag info over zendingen naar buitenland stuurt de TPG site me naar de NL TNT site :crazy: , op de DPD site hadk vanmorgen ook gelezen da et sorteren en dan verzenden 3-4 dagen kan duren , hopelijk niet :rofl:

waar vind je dat over die 2-3 dagen naar belgie? alles wat ik klik op de TPG site linkt me naar de TNT site

edit : kga pitten en hopen da morgen zo ne fippo met een wagentje komt :p , klaat ulle wel iet weten trough out the day :D

Feignasse

Legacy Member
TPG = TNT ? :unsure:

Die overkomsttijd maak ik op uit drie dingen:

1/ http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/aangetekend/index.aspx -> klikken op buitenland -> "Aangetekende zendingen naar het buitenland worden via Priorityservice verstuurd."

2/ http://www.tntpost.nl/voorthuis/bri...tenland/brieven-en-kaarten/overkomstduur.aspx

3/ 1 & 2 staan weliswaar onder de rubriek "brieven en kaarten", maar blijkbaar vallen ook kleine pakjes onder die categorie: http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/tarieven/afmetingen.aspx#faqs_tcm:44-263118_5 -> "Voor uw belangrijke brief of pakket en documenten met een juridisch karakter", "Maximumgewicht: 2 kg"

Lon$daLe

Legacy Member
kan iemand me helpen???

ik heb mn tracking nummer nog eens geprobeerd en het zegt deze 3 dingen

"zending verzonden naar land van bestemming"

"zending ontvangen in land bestemming"

"zending zit in afleverroute"

als ik zending zit in afleverroute bekijk krijg ik als uitleg =>

De zending is opgenomen in de distributieroute. Er wordt een poging gedaan de zending af te leveren bij de geadresseerde. Indien deze aflevering niet lukt, wordt de zending de volgende dag opnieuw aangeboden of ontvangt de geadresseerde een kennisgeving in de brievenbus waarmee de zending bij de dichtstbijzijnde afhaallocatie kan worden afgehaald

bij alles staat als datum 11-04-07 , ook bij verzending naar land van bestemming

dus betekent heel deze uitleg dak vandaag nog iem kan verwachten? :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan