Archief - Thee

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
er zit geen cafeine in thee
en cafeine is niet ongezond, zelfs gezond, als je er niet mee overdrijft (1 kopje per dag)

In gewone Earl Grey wel, maar als je naar fruit/kruiden thee gaa niet meer

maxdevis

Legacy Member
moehaa! zei:
Gewoon the kopen in zonne pot, ni in zakskes want das toch meestal ma overschotboecht.
Ge vindt zo'n potte in de meeste chinese of delicatesse winkels.

idd
de meeste die ik koop, haal ik in een winkel in gent waar ze enkel koffie en thee verkopen.

Avondland

Legacy Member
In thee zit looizuur, wat kankerverwekkend is. In China hebben ze bijvoorbeeld véél meer last van slokdarmkanker en maagkanker omdat ze hun thee puur drinken (zonder melk). In Engeland, waar ze hun thee drinken mét melk zijn er veel minder kankergevallen omdat de melk het looizuur neutraliseert.

Xx TuuR xX

Legacy Member
Kankerverwekkend :oink:

Morgen mijn zoektocht achter een heerlijk kopje thee eens beginnen in de Colruyt in Oudenaarde, ik zie niet meteen een alternatief in de buurt daar...

Welke thee drinken die Engelsen? Het lijkt mij een voze gedachte om er melk bij te doen :unsure:

P2K-

Legacy Member
Xx TuuR xX zei:
Kankerverwekkend :oink:

Morgen mijn zoektocht achter een heerlijk kopje thee eens beginnen in de Colruyt in Oudenaarde, ik zie niet meteen een alternatief in de buurt daar...

Welke thee drinken die Engelsen? Het lijkt mij een voze gedachte om er melk bij te doen :unsure:

leek mij ook voos, tot ik er van dronk. Is echt wel goe met melk, hoewel ik het gewoon met wa suiker prefereer :)

moehaa!

Legacy Member
Earls Grey uit ne pot en dan honing erbij mjam.
Verse muntthee met suiker is ook wel top.

Quilombo

Legacy Member
Le Roy Landis zei:
er zit geen cafeine in thee
en cafeine is niet ongezond, zelfs gezond, als je er niet mee overdrijft (1 kopje per dag)

in thee zit theine, een variant van cafeine.

lol
theïne is tzelfde als cafeïne hoor ;)
zit ongeveer de helft cafeïne in een kop thee in vergelijking met een kop koffie

Le Roy Landis

Legacy Member
Theïne is NIET hetzelfde als cafeïne.
Theïne zit namelijk in thee en cafeïne in koffie.

Het mag dan dezelfde stof zijn .. de werking verschilt aangezien het in een andere substantie zit... Werkt o.m. samen met Looizuur.

Ze gebruiken geen andere naam voor de leut !

zweebee

Legacy Member
groene thee (tchaë & dergelijke)
muntthee
kokosthee
english breakfast

zijn zowa mijn favo's

Spliffsnatcher

Legacy Member
Het kankerverwekkende gedeelte is alleen terug te vinden in groene thee, maar zoals met alles, doe dit met mate en het valt wel mee.

Cakeman

Legacy Member
Ik drink zeer graag:
- Lipton Yellow Label
- Pickwick Earl Gray (zwart doosje)
- Jasmijn thee (die koop ik in de Essenza geloof ik)

Bigbuddha

Legacy Member
Wij laten altijd Premium meebrengen van UK(Tesco), lekker voor weinig geld ;)

[MNEU]Jonasis

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
"Did you forget those guns, you dozy prat?" ... :lol:
- Paul, what's that?
- It's a traffic warden.

What's he doing
in the back of the van?

He was gonna call the cozzers.

Fair enough
we'll deal with him later.

Hmgrwngd

Legacy Member
C|n zei:
Mijn zus is daar zot van, elke avond drinkt ze het.

Just een echte Engelse. :p

Idd ja, een Engelse.

Ik heb vroeger die doosjes mogen aanvullen in Delhaize .

Vergeet het maar, Engels: "made in Taiwan" , zoals alles . :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan