Archief - the secret

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Huasheng

Legacy Member
=[KO]=;7830616 zei:
Is er ergens iemand op deze planeet die écht 100% kan doen wat hij écht wil ?

Hele mooi verhaal dat ze er rond sponnen, in die film. Maar net zoals de Bijbel kunnen we dit klasseren onder fictie :)
Als je dat ECHT voor 100% wilt, dan ga je daarvoor en dan zal je het worden/zijn. Jezelf niet ontmoedigen, blijven geloven. :)

Classificeer het onder wat je zelf wilt.
Je doet maar..

Edit:
Je gevoelens en je gedachten maken je leven.
Als jij 's morgens met een goed gevoel opstaat, en dat doorzet, dan ga je onbewust goede dingen aantrekken. Het negatieve zal zodanig geminimaliseerd worden dat het nietig verklaard kan worden.
Als je 's morgens met een slecht gevoel opstaat, dan ga je bad luck in vanalles en nog wat zien en als het ware aantrekken.
Het gaat 'm niet alleen om positief denken, maar ook positief voelen.
Luister naar die docu. Toch allemaal logisch?
Achja, je doet maar..

Holy Paladin

Legacy Member
leuk hoor, maar dat weet toch iedereen (niet echt 'n geheim dus)
ge doet wat ge denkt, het is een zeer logisch concept maar ge legt het wel weer op zo een new age manier uit dat ik mij afvraag of ge wel hetzelfde bedoelt

Kazier

Legacy Member
Huasheng zei:
Als je dat ECHT voor 100% wilt, dan ga je daarvoor en dan zal je het worden/zijn. Jezelf niet ontmoedigen, blijven geloven. :)

Classificeer het onder wat je zelf wilt.
Je doet maar..

Edit:
Je gevoelens en je gedachten maken je leven.
Als jij 's morgens met een goed gevoel opstaat, en dat doorzet, dan ga je onbewust goede dingen aantrekken. Het negatieve zal zodanig geminimaliseerd worden dat het nietig verklaard kan worden.
Als je 's morgens met een slecht gevoel opstaat, dan ga je bad luck in vanalles en nog wat zien en als het ware aantrekken.
Het gaat 'm niet alleen om positief denken, maar ook positief voelen.
Luister naar die docu. Toch allemaal logisch?
Achja, je doet maar..

Allemaal heel mooi uitgelegd, maar what about een persoon met een verlamming aan beide benen die ECHT ECHT 100% hardloper wilt worden.
Het is dus niet waterdicht, net zoals de Bijbel, de Koran,... niet waterdicht zijn.
Leer eens aanvaarden dat niet alles waar jij in gelooft de absolute waarheid is en iets anders dikke BS is.
Die dingen worden allemaal heel euforisch weergegeven, maar imo komt alles altijd terug gewoon neer op gezond verstand.

Edit: Schandalige -dt fout. 't begint laat te worden precies.

sneax

Legacy Member
@Kazier

Het gaat er net om dat ge de negatieve punten opzij duwt en vervangt door positiviteit. De verlamde man neemt vrede met zichzelf en speelt rolstoelbasket (of neemt zich voor gewoon gelukkig te zijn) zonder neer te dwarrelen in een spiraal van negativiteit door te peinzen over wat hij allemaal niet kan omdat hij verlamd is ...

Trouwens ge kunt zo vanalles uitvinden om alle theorieën onderuit te halen, niet voor niets worden bij statistieken de extremen genegeerd. Allé ik vind het maar onnozel om over te discussieren ook, denk positief, voel u positief en maak het beste van alles das het enige wat er wilt gezegd worden denk ik. Filosoferen over wat te doen als er morgen iemand mijn armen en benen afrijdt en wat er dan nog van de theorie rest behoort daar dus NIET toe :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan