Archief - the secret

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bose

Legacy Member
ik snap echt geen kloten van uw post
naar filmke aant kijken btw...

EDIT: tss, wat een boeltje

morph123

Legacy Member
ik weet het,maar ik wou gewoon weten wat andere mensen ervan denken.

Bose

Legacy Member
ik denk er dus het volgende over:
de mensen die daar in geloven, zouden zich beter bezig jouden met nuttige dingen. Het slaagt dus nergens op...

cool_boy_ke

Legacy Member
Kan iemand me in kort vertellen waarover die film gaat ? Dan download ik die misschien wel :à

ironhorn

Legacy Member
de eerste secret was een boek als ik mij goed herinner, die een deel mensen hadden gelezen en daar hun fortuinen aan te danken hadden fzo

om de zoveel tijd komt der weer eens een extra secret (denk ik toch, krijg nog mails maar lees ze niet echt meer :x)

Huasheng

Legacy Member
Waarom zou het niet kunnen? Omdat het niet gefundeerd is? Omdat er geen zogezegd écht bewijs is?
Waarom zoiets als dit direct af te stempelen als 'onzin' gewoon omdat het onwaarschijnlijk overkomt?
Achja, jullie doen maar..

KO

Legacy Member
Huasheng zei:
Waarom zou het niet kunnen? Omdat het niet gefundeerd is? Omdat er geen zogezegd écht bewijs is?
Waarom zoiets als dit direct af te stempelen als 'onzin' gewoon omdat het onwaarschijnlijk overkomt?
Achja, jullie doen maar..

Ik kan ook zo'n verhaaltje verzinnen...
Is het daarom waar ?

KO

Legacy Member
Huasheng zei:
Je doet maar..

Ok.

Ergens ter wereld zit een kist. Die kist bevat een magische wasbeer.
Diegene die het eerst de wasbeer vindt mag alles wensen wat hij maar wil.

Einstein en Plato waren trouwens ook trouwe aanhangers van mijn theorie.
De film is al in productie.

sneax

Legacy Member
Mja ik ga ni naar 1h30min kijken, dus heb ik het opgezocht op wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_(film)
http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_Attraction

Ik moet zeggen dat ik daarin wel 'geloof', als ge een positieve ingestelheid hebt dan zult ge de wereld ook veel positiever ervaren. Ge zult dan ook positieve mensen ontmoeten die op dezelfde golflengte zitten (soort zoek soort), met uw mentale staat kunt ge dus de échte wereld rondom mss niet écht beinvloeden, maar de perceptie kunt ge in elk geval (hopelijk in positieve zin) wijzigen.

Indien dit volledig off topic is sorry maar kheb geen zien om diene docu te bekijken.

Einstein en Plato aanhangers? Ik denk dat ze dat zeggen omdat deze personen (en anderen) uitspraken hebben gedaan in die zin van 'denk positief, ervaar positief' of omgekeerd, of algemener en anders geformuleerd natuurlijk.

Huasheng

Legacy Member
=[KO]=;7830557 zei:
Ok.

Ergens ter wereld zit een kist. Die kist bevat een magische wasbeer.
Diegene die het eerst de wasbeer vindt mag alles wensen wat hij maar wil.

Einstein en Plato waren trouwens ook trouwe aanhangers van mijn theorie.
De film is al in productie.
Het is niet omdat je in het begin van dat trailertje iemand ziet die een kist begraaft, dat ze willen impliceren dat The Secret één of andere schat in een kistje is. Je neemt het te letterlijk op.
Ik interpreteerde The Secret eerder in de zin van: Mensen maken hun eigen leven. Zoals ze in de trailer zeggen: You can be anyone you want. Wat je ook wilt worden, een groot atleet, een rijke stinkerd, etc, je kan het worden als je erin gelooft, als je in jezelf en in je wil gelooft.
Volgens mij is The Secret niet een of andere grote formule geschreven op een blaadje papier. Dat komt in die trailer voor, maar volgens mij mag je dat niet zo letterlijk opnemen.

En ik denk dat wat ze bedoelen met dat Beethoven, Lincoln, Emerson e.a. aanhangers waren, dat die mensen geloofden in zichzelf en wat ze zouden kunnen worden, en doordat ze dat geloofden het waar konden maken. Dat is mijn interpretatie ervan (of het ook zo is, weet ik niet).

The Secret

EverlastingHate

Legacy Member
Kijk de eerste 10 minuten, en je weet genoeg =s

Als dat waar zou zijn, dan had ik elke 5 minuten seks :s, en zou ik een bloedlustige dictator zijn.

KO

Legacy Member
Huasheng zei:
Mensen maken hun eigen leven.
In de Westerse wereld kan je dit voor een groot deel ja.

Ik geloof trouwens ook dat positief denken helpt, en dat dat zelfs belangrijk is...
Maar echt de wereld om je heen kunnen veranderen door je gedachten... Lol.

Huasheng

Legacy Member
=[KO]=;7830589 zei:
In de Westerse wereld kan je dit voor een groot deel ja.

Ik geloof trouwens ook dat positief denken helpt, en dat dat zelfs belangrijk is...
Maar echt de wereld om je heen kunnen veranderen door je gedachten... Lol.
Neen, je kan niet de wereld om je heen actief veranderen. De wereld IN je.
Je gaat anderen niet veranderen. Je gaat jezelf "veranderen" door in jezelf te geloven wat je bijvoorbeeld voordien nog niet deed. En daardoor gaat de wereld om je heen anders lijken, en in feite ook anders zijn door je nieuwe perceptie.

The law of attraction will give you what you want.

Het hangt allemaal af van jezelf. JIJ maakt JOUW leven.

EverlastingHate zei:
Kijk de eerste 10 minuten, en je weet genoeg =s

Als dat waar zou zijn, dan had ik elke 5 minuten seks :s, en zou ik een bloedlustige dictator zijn.
'k Zou die 10 minuten dan nog eens herbekijken en herbeluisteren.
Wil jij een bloeddorstige dictator worden? Wil je dat ECHT worden? Zegt jouw hart jou dat je dat ECHT wilt worden? Geloof je dat je dat ECHT wil worden?

EverlastingHate

Legacy Member
Die zeggen de hele tijd hetzelfde :s, enkel gewoon met andere voorbeelden maar die op hetzelfde neerkomen.

Die beweren gewoon dat er een soort van menselijk creationisme is, dat haaks staat op determinisme.

KO

Legacy Member
Huasheng zei:
JIJ maakt JOUW leven.

Is er ergens iemand op deze planeet die écht 100% kan doen wat hij écht wil ?

Hele mooi verhaal dat ze er rond sponnen, in die film. Maar net zoals de Bijbel kunnen we dit klasseren onder fictie :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan