Archief - Teveel frituur ongezond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
verander dan maar rap van eetgewoonte als ge ni in't ziekenhuis wilt eindigen. 1x frietjes om de twee weken is meer dan voldoende. 3 a 4 stukken fruit per dag, een goei portie groenten, koolhydraten en eiwitten... da hebt ge nodig.

edit: kiwi's zijn HEEL goed tegen cholesterol. ;)

PussyDuster

Legacy Member
Spring eens bij uw huisarts binnen en laat uw cholesterol eens nakijken, mijne was te hoog. Sinds dien ben ik toch gezonder gaan eten, max 1 keer per week iets gefrituurd. Geen chips, koekskes meer, veel minder frisdrank, ben ineens ook 7 kg afgevallen, en voel me een stuk beter.

Kurobu

Legacy Member
D-1337 zei:
tis nu niet dat ik 100 kilo weeg ofzo eh maar kweenie , ....
ik eet gewoon weinig anders graag, ben dan gewoon extreem maar ik ben altijd al zo geweest. Ik eet wel geregeld fruit en ik sport wel maar ik wil gewoon niet op mijn 24e ofzo int ziekenhuis liggen met een of ander ding aan mijn hart/darmen/...


dik zijn wil niet altijd zeggen dat je ongezond bent ;)

ik ben nu niet bepaald mager, en ik drink geen alcohol, eet 3 stukken fruit/dag
en ik sport zeker 6 u in de week. ik drink 1.5l water per dag.

en er zijn dan magere mensen die alles van vet en andere briel verorberen en wel ongezond zijn

^MystiQ

Legacy Member
Nu zal je daar niet veel van voelen of gevolgen van dragen maar man, het zal je later spijten vriendschap, hoh hoh, dan is het van dag 1 op dag 2 plots gedaan met alle lekkers want je cholesterol is veel te hoog, hart en bloedvaten ziektes.

Probeer eens een iets gezondere levensstijl aan te nemen, je zal je waarschijnlijk beter in je vel voelen en ga zeker sporten of later ga je probs krijgen hoor ..

Wa_denkte zei:
Ook even toelichten: sommige dingen "sport" je er niet even af. Met zo een soort dieet ga je het sowieso moeilijk hebben om sportieve activiteiten vol te houden en er zijn effecten die je zelfs met sport blijft hebben.

Hoe je het draait of keert, een sport heeft altijd een positieve invloed op je levensstijl :)

Obi-Jan

Legacy Member
pfft sport :p ik fiets al naar mijn lessen, sport genoeg voor mij (en het is meestal nog les opt 3de verdiep! doodgaan! :p )

maar ik hou het hier meestal wel op 1 keer frieten per week, de rest kook ik zelf wel iets ^^

Xzeco

Legacy Member
Ik heb hetzelfde probleem...

Ik eet toch 2x per week frieten
Toch een stuk of 5 pizza's per week...

Ondertussen veel frisdrank, chips en al wa vettig is...

Elke morgen eet ik wel Kellok's met melk!
's Avonds vlees met aardappelen en groenten...

Voor de rest eet ik nooit fruit! (ik be nallergisch aan appelen en peren)

Ik voel mij gezond en heb uitstekende conditie!
4x per week voetbal

Maar bij mij is het probleem da ik dus niks verdik e wa ik ook eet

virtualdude

Legacy Member
Xzeco zei:
Maar bij mij is het probleem da ik dus niks verdik e wa ik ook eet

ge zen't ook maar 17 é.
Binnen een jaar of 5 max werkt uw lichaam al wa trager en dan gade beginnen vet opstapelen :p

djdavy

Legacy Member
Vanaf je 25ste zal je je wel zien aankomen.
Ik at vroeger ook enorm veel rommel en bleef mager.
TOT ... idd :D

Cyclone

Legacy Member
allemaal niet aantrekken :p ik ben echt mager & ik eet:

- Maandag : Frituur
- Woensdag : Pitta
- Vrijdag : Pizza (& savonds nog is frit als ik uitga)
- Zaterdag : Mcdondalds
- Zondag : 3 cémekoeken smorgens

(ik ben 20 btw :p)

Deetje

Legacy Member
wil je weten wat er met je kan gebeuren?

ren naar de videotheek en huur

SUPERSIZE ME

:) gouden tip

Massis

Legacy Member
mja hier wordt het ook wel tijd om wa gezonder te gaan leven...

laatste keer da ik groenten gezien heb is al anderhalve week geleden denk'k :s

5x per week of meer frieten (op school is da het snelste...)
op kot veel te veel prefab-food uit den aldi (lasagna, ballekes in tomatensaus, hamburgers,...)
drink veel cola, dronk nog veel meer bier (nu zwaar mee geminderd...)

ma der wordt aan gewerkt, eerste wat'k ga doen als'k maandag op kot zit is wa gezond eten gaan kopen om te maken tijdens de week... Jammer da ik zo weinig groenten lust maar dat moet dan maar vanzelf komen...

S.conceiçao7

Legacy Member
dat ge daar nog een thread over wil starten, iedereen weet toch wel wa frituur min of meer veroorzaakt? :)

w00tw00t

Legacy Member
idd zeker een kijkje nemen @ Supersize Me. Gaat ge denk ik direct u trek in junkfood verliezen. Alleja toch wel voor mij.
Kebab eten gezond en ongezond. Kebab vlees moet na gebruik in de koelruimte worden gezet op het einde van de dag. Er zijn kebabzaken die dit niet doen en hun vlees gewoon bedeken met folie. Ge moet u voorstellen wat een ideale kweekplek voor bakterien dit wel niet is. Tis warm en nog is vlees. Ik eet kebab bij iemand waarvan ik zeker ben da ze het vlees elke dag in de koelruimte zetten.
+ elke dag gefrituurde gedoe eten is zeker ongezond. Is zware last op u maag, darmen en lever. Verhoogde kans op slechte cholesterol en hartziektes

ComputerVISTA

Legacy Member
Cyclone zei:
allemaal niet aantrekken :p ik ben echt mager & ik eet:

- Maandag : Frituur
- Woensdag : Pitta
- Vrijdag : Pizza (& savonds nog is frit als ik uitga)
- Zaterdag : Mcdondalds
- Zondag : 3 cémekoeken smorgens

(ik ben 20 btw :p)

Mager zijn wilt niet zeggen dat ge gezond zijt hé! Want wat gij doet lijkt me in geen geval gezond.

Atrox

Legacy Member
Naar de frituur gaan doe ik niet meer zo vaak. Om één of andere reden vind ik het minder smakelijk dan vroeger. McDonalds enda doe ik zeker niet.
Ik eet enkel frieten thuis en op school, ongezouten :)

Groenten eet ik hhier thuis vrij veel, alleen het fruit minder ...
Frisdranken drink ik ook nie zoveel, meestal niks in huis :p. Alleen dien ice-tea (niet bruisend) van den Aldi.

Kleef nie ongezond, ma ook nie gezond dus :p

Vintage Hifi

Legacy Member
Als je SuperSize me hebt gekeken, en het boek Fast Food Nation hebt gelezen, ga je nooit meer naar de McDonalds of elke andere Fast food keten. :p

EA lover

Legacy Member
Xzeco zei:
Ik heb hetzelfde probleem...

Ik eet toch 2x per week frieten
Toch een stuk of 5 pizza's per week...

Ondertussen veel frisdrank, chips en al wa vettig is...

Elke morgen eet ik wel Kellok's met melk!
's Avonds vlees met aardappelen en groenten...

Voor de rest eet ik nooit fruit! (ik be nallergisch aan appelen en peren)

Ik voel mij gezond en heb uitstekende conditie!
4x per week voetbal

Maar bij mij is het probleem da ik dus niks verdik e wa ik ook eet
Er is toch nog veel ander fruit zoals appelsienen, banaanen, aardbijen, mandarijnen,...

Atrox

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Als je SuperSize me hebt gekeken, en het boek Fast Food Nation hebt gelezen, ga je nooit meer naar de McDonalds of elke andere Fast food keten. :p

Mja, kvind het gewoon zijn geld niet waard.
Voor dien prijs heb ik hier ne grote kebab met andalouse. Da heeft tenminste smaak. :love:

*edit* en niet vergeten de pepers!! :love:

hatetn

Legacy Member
Wa_denkte zei:
Als je SuperSize me hebt gekeken, en het boek Fast Food Nation hebt gelezen, ga je nooit meer naar de McDonalds of elke andere Fast food keten. :p



dikke bs imo
als ge weet hoe al u eten da ge koopt gemaakt wordt gade ook enkel nog eigen kweek willen hebben
maar denkte da er daar hun veel van aantrekken
ik weet maar al te goe wa voor bucht er in alles zit en toch ga ik het nie laten om te eten
en trouwens de mensen leven langer en langer door het goede eten en goede medische zorg is het dan allemaal zo slecht

en voor ge u vergist ik leef redelijk gezond
veel water, slecht af en toe frisdrank en niets van alcohol
veel groenten en fruit
vlees maar met mate
en vooral veel vers eten en niet uit blik of diepvries

Cyclone

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Mager zijn wilt niet zeggen dat ge gezond zijt hé! Want wat gij doet lijkt me in geen geval gezond.

^^ en elke donderdag,vrijdag & zaterdag nog is wa liters bier ook :p

(ge zijtmaar 1ne keer jong e :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan