Archief - Teveel frituur ongezond

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D-1337

Legacy Member
Het laatste jaar (?) eet ik toch geregeld gefrituurd eten en pizza, en zo dingen. dus kortom junkfood. Nu krijg ik van men ouders altijd maar te horen dat ik es int ziekenhuis ga liggen en problemen met mijne darmen ga hebben.
Nu wou ik eens weten of dat echt ZO erg is. Dit kan soms 5 dagen na elkaar zijn. of 2 keer in de week minstens. Ik ben niet dik ofzo ^^.
ik weet dus dat het niet gezond is maar of het heel ongezond is ...

Grtz

Stimpy

Legacy Member
zorg da ge ook vitamine binnekrijgt, voor de rest freet ge wa ge wilt en ge zult wel dikker en vetter worde en uw hart int vet enz, ma voor de rest ist ni ongezond ^^

epsilon

Legacy Member
Het grootste gevaar zit in hart-en vaatziekten. Vernauwing van de aders ten gevolge van cholesterol met een hartaanval tot gevolg ...
Natuurlijk gaat ge nie van de ene dag op de andere nu doodvallen, maar over een tiental jaar ofzo kan het gevaarlijk worden.

Daedie

Legacy Member
dat teveel frituur ongezond is, dat spreekt voor zich denk ik.in het ziekenhuis belanden is wat overdreven (voorlopig toch), maar als ge ongezond eet, en vooral veel vet, maakt ge wel veel meer kans op hart- en vaatziekten, hartkwalen,... :).

en persoonlijk word ik vrij sloom van veel ongezond eten, heb ik gemerkt sinds ik gezond ben beginnen te eten.

Najade

Legacy Member
Ik veronderstel dat veel van je metabolisme zal afhangen, maar wat mij betreft kan je idd wel beter minderen.
Fastfood is gemakkelijk en lekker, maar om er nu je aders door te laten dichtslibben.. :)

switchblade

Legacy Member
Vorig schooljaar heb ik een heel jaar door elke schooldag 's middags met vrienden ofwel naar de McDonalds geweest, ofwel naar de frituur.
Ik ben ook geen gram bijgekomen, maar werd er ook idd sloom van.
+ na een tijdje ben je het toch beu gegeten, dus het zal zichzelf verbieden :p

Genious

Legacy Member
ik moet spontaan denken aan de docufilm "Supersize this"
maar die was wel extreem ;)

R-evolution™'

Legacy Member
alles wa ge teveel doet of eet is ongezond, teveel frituur is natuurlijk ongezond

JackM

Legacy Member
nja als student leefde nie echt gezond :s
vettig eten, veel uitgaan, nie lang slapen, geen sport, ...
ma nu doek toch al geen mayo niemeer op men broodjes, eet ek nie elken dag frieten meer (mss 2 keer per week) en ga ik extra veel feesten om veel te zweten enzo (sporten dus), ook drink ek veel meer water en minder cola en van die dingen :)
zijn allemaal kleine dingskes waarvan ik denk da ze toch een beke zullen helpen.

correct me if i'm wrong!

EverlastingHate

Legacy Member
D-1337 zei:
Het laatste jaar (?) eet ik toch geregeld gefrituurd eten en pizza, en zo dingen. dus kortom junkfood. Nu krijg ik van men ouders altijd maar te horen dat ik es int ziekenhuis ga liggen en problemen met mijne darmen ga hebben.
Nu wou ik eens weten of dat echt ZO erg is. Dit kan soms 5 dagen na elkaar zijn. of 2 keer in de week minstens. Ik ben niet dik ofzo ^^.
ik weet dus dat het niet gezond is maar of het heel ongezond is ...

Grtz


maken die ouw mannen uw vreten niet gereed?? :wtf:

Een van de redenen waarom ik tot men 30ste thuis wil blijven wonen :D.

Elke dag 2 uitgebreide warme maaltijden hier :D, op het bedrijf een ruime keuze, en thuis ook nog eens warm vreten :D.

En dat is hoogstens 1 keer per week friet of zo.

Atrox

Legacy Member
Ik vraag me af of kebab nu gezond(er) is of niet?
Uiteindelijk is da vlees toch geroosterd en zitte er veel groenten tussen...

VinceFeet

Legacy Member
Ik zit ook op kot en ik slaag er toch in elke dag gezond te koken (ok, altijd wel samen mét iemand) en ik ga drie keer in de week fitnessen... Als ik dat vorig jaar zo hoorde van kotstudenten dacht ik dat dat onmogelijk was maar zelf iets (simpel) koken en tussendoor wat sporten is nu toch niet zo'n opgave hé jongens! :p

Vintage Hifi

Legacy Member
Als je vaak naar de frituur gaat krijg je teveel van:
- Verzadigde, dierlijke vetten (frituurolie/vet, vet van de vleeswaren, ...)
- Zout (zéér slecht voor uw aders)
- Suikers (je gaat heus geen watertje erbij drinken, neem ik aan?)

En te weinig van:
- Vitaminen
- Complexe carbs
- Onverzadigd plantaardig vet
- Eiwitten
- etc...

Is het ongezond? Ja.
Gaat het u in het ziekenhuis krijgen? De kans is groot.

Wat eraan doen?
Stoppen en gezonder eten. Of het beperken tot max. 1x per week of 1x in de maand.

Messias.

Legacy Member
MaDDie zei:
ik eet vrijdags friet, zaterdag kebab en zondag pizza :)

Maar in de week wel alle dagen spruitjes, worteltjes, sla en minstens vier stukken fruit per dag!

Racemaniac

Legacy Member
mja, da is minder gezond natuurlijk, maar als ge in conditie blijft, en geregeld gezond eet, is da ni erg.
als ge echt letterlijk elke dag junk food eet kunt ge probs met uw lever krijgen. als ge slechte conditie hebt gaat ge idd veel grotere kans op hart en vaat ziektes hebben.
matigt ge het, en blijft ge in conditie, is't ni erg. geniet van't leven ;).

Vintage Hifi

Legacy Member
Ook even toelichten: sommige dingen "sport" je er niet even af. Met zo een soort dieet ga je het sowieso moeilijk hebben om sportieve activiteiten vol te houden en er zijn effecten die je zelfs met sport blijft hebben.

Radiance

Legacy Member
Atrox zei:
Ik vraag me af of kebab nu gezond(er) is of niet?
Uiteindelijk is da vlees toch geroosterd en zitte er veel groenten tussen...
Zolang ge der geen frieten bijneemt of het laat overgieten met veel saus valt dat inderdaad nogal mee, zeker gezonder dan een frituurbezoek lijkt mij.
Dat vlees zal niet veel vetter zijn dan de gemiddelde hamburger, denk ik.

D-1337

Legacy Member
tis nu niet dat ik 100 kilo weeg ofzo eh maar kweenie , ....
ik eet gewoon weinig anders graag, ben dan gewoon extreem maar ik ben altijd al zo geweest. Ik eet wel geregeld fruit en ik sport wel maar ik wil gewoon niet op mijn 24e ofzo int ziekenhuis liggen met een of ander ding aan mijn hart/darmen/...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan