Archief - Tetanus door caviabeet? (dringend)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mega_stihl

Legacy Member
Aangezien ik geen flauw idee heb waar ik terecht moet hiermee plaats ik de thread maar hier.

Ik heb 3 cavias zitten, lieve beestjes, en 1 logé-cavia van iemand dat op congé is. De logé zit apart omdat die altijd dominant wil doen en de rest terugkruipt, behalve 1 van die van mij. Dus ik dacht ik ga die ene eens samenzetten bij de logé om te zien wat het geeft, alst ambras is pak ik ze direct weg. (domste dat ik ooit gedaan heb)
1 minuut zaten ze rondjes te lopen en toel vlogen ze als een kanonsbal op elkaar. Ik wou er een van wegnemen en toen beet die in mijn vinger. Niet zo even een beet ofzo maar toen ik mijn hand wegtrok hing die er nog even aan, had een paar millimeter vlees mee.
Anyway heb direct daarna een scheut whiskey over de wonde gegoten aangezien ik niet direct wist waar ik ontsmettingsalcool vond bij ons. Daarna wat isobethadine opgedaan eens het bloeden gestopt was (na een tijd te hebben afgebonden). Intussen is mijn vinger wat gezwollen

Aangezien dit een vrij brede beet is en niet zo even een sneetje dacht ik van damn ik ga infecties oplopen... Dokteur zei dat spuiten tegen tetanus 10j goed zijn. Ik heb mijn laatste spuit een dikke 9j geleden gehad... Zit ik safe?

Dokteur zei voor alle zekerheid nog een spuit te laten zetten, of is dit gewoon om zijn portefeuille te vullen? Want de locale huisarts zit momenteel stampvol wegens omstandigheden dat zich deze week hebben afgespeeld.

groeten
mega_stihl

Thin Liz

Legacy Member
Zet die spuit: met je gezondheid spelen is geen optie vind ik...

Gavin

Legacy Member
mega_stihl zei:
Want de locale huisarts zit momenteel stampvol wegens omstandigheden dat zich deze week hebben afgespeeld.
Details? Een shitload aan cavialogés?

Oldskooler

Legacy Member
Bekijk het van de positieve kant:unsure:

'Tetanus loopt zelfs met optimale behandeling nog geregeld dodelijk af.'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus

Er zijn nog andere doktoren hoor, zeg dat het mss een noodgeval is :p

OF ga gewoon naar het ziekenhuis

mega_stihl

Legacy Member
Gavin zei:
Details? Een shitload aan cavialogés?

ze zaten daar met 2 dokteurs, ene is op congé en alles komt op den andere terecht, m.a.w. die zit stampvol, ni dat dat ter zaken doet

mega_stihl

Legacy Member
Oldskooler zei:
Bekijk het van de positieve kant:unsure:

'Tetanus loopt zelfs met optimale behandeling nog geregeld dodelijk af.'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tetanus

Er zijn nog andere doktoren hoor, zeg dat het mss een noodgeval is :p

OF ga gewoon naar het ziekenhuis

zonder vervoer is het ni bepaald simpel om erges te geraken, daarmee dak eerst 100% zeker wil zijn dat het wel de moeite is.

TitaTovenaartje

Legacy Member
pakt de vlieger :ironic:


Het is altijd de moeite, Kan hem beter nu al zetten.
Anders zou je hem toch gewoon volgend jaar moeten incasseren

Oldskooler

Legacy Member
mega_stihl zei:
zonder vervoer is het ni bepaald simpel om erges te geraken, daarmee dak eerst 100% zeker wil zijn dat het wel de moeite is.

Dagelijks worden er mensen verwond en gebeten, moest tetanus zo vaak voorkomen, zou je elke dag een ambulance horen.


http://www.nhdp.nl/caviaforum2/showthread.php?t=24986
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reactie. :icon_vale
Ik heb voor de zekerheid toch maar even de huisarts gebeld en er werd mij toch wel aangeraden een prik te halen.
Ik heb vanavond dus een tetanusprik gekregen en een penicilinekuur, omdat de wond was gaan ontsteken.

Dus geleerd: ook bij caviabeten naar de huisarts!


Groet,
Alko.
meheheheh

Arifiene

Legacy Member
Kwil u niet bang maken, maar toen mijn vorige hamster in mijn vinger had gebeten (hij was blijkbaar ziek) heeft mijn dokter toch ook een tetanusinenting aangeraden ze... Gelukkig haddek die toen 5 jaar dervoor gekregen.
9 jaar is nipt, ga desnoods naar de spoed. Tetanus is niet om mee te lachen, daarvoor enten ze ertegen in eh. Overigens kunnen knaagdieren nog andere ziektes hebben + vele bacterieën.
Klinkt als redelijke wonde (niet even een hapje), dus meer kans op infectie...
En omg whiskey, gek :p.
Ga dus naar de dokter

edit @hierboven: tetanus komt niet zo veel voor omdat we ertegen geënt worden, duh. Overigens denk ik dat dat meer voorkomt dan je denkt.

edit2: Zet nooit 2 knaagdieren die mekaar niet kennen bijeen zonder kennismaking, maar dat zult ge nu wel nooit meer doen eh ;).

Oldskooler

Legacy Member
Arifiene zei:
edit @hierboven: tetanus komt niet zo veel voor omdat we ertegen geënt worden, duh. Overigens denk ik dat dat meer voorkomt dan je denkt.

Wsl is bij een groot deel van de bevolking de inenting al lang verlopen.

Dat is toch een prik die niet verplicht is?

aXl_

Legacy Member
mega_stihl zei:
Dokteur zei voor alle zekerheid nog een spuit te laten zetten, of is dit gewoon om zijn portefeuille te vullen? Want de locale huisarts zit momenteel stampvol wegens omstandigheden dat zich deze week hebben afgespeeld.

ik denk ni dat den dokter rijk wordt van tetanus vaccins toe te dienen. Een herhaling van het tetanus vaccin bij ongelukken waar er kans is op tetanus wordt volgens mij frequent gedaan. Zeker als men niet helemaal zeker is wanneer de laatste tetanus spuit ook alweer was. Daarenboven...echt veel marge heb je niet met je 9 jaar he. Ik zou het advies van uw dokter opvolgen ;)

edit: btw je bent 18 jaar volgens je profiel...wordt men meestal niet rond het 5de middelbaar opnieuw ingeënt tegen tetanus?

Jazzmata

Legacy Member
mega_stihl zei:
Anyway heb direct daarna een scheut whiskey over de wonde gegoten aangezien ik niet direct wist waar ik ontsmettingsalcool vond bij ons.

:rofl: tenzij da u vingers scharen of scalpels zijn zou ik ze nie ontsmetten met ontsmettingsalcool

Gentille

Legacy Member
Het beste wat je kan doen als je niet zeker bent is de dokter bellen en geen gamers-wannabe-dokters raadplegen of het loopt helemaal verkeerd met je af :p :lol:. Closed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan