grungywout
Legacy Member
Een testament dat opgesteld is door een notaris is natuurlijk altijd iets beter dan een testament dat zelf opgesteld is vanwege de reden dat aan een authentiek testament in het algemeen een grotere rechtskracht wordt toegerekend. Een onderhands testament is nu éénmaal veel vatbaarder voor betwisting (wat in de praktijk ook regelmatig gebeurt).
Maar als ge een onderhands testament opstelt laat het dan op ze'n minst registreren in het CRT door een notaris (kost iets van een 50 euro), dan hoeft ge u ook al geen zorgen te maken dat dat testament plotseling "verdwijnt". Uw testament opstellen door een notaris zelf kost iets van een 300 tot 350 euro
Bij gezinnen met meer dan 2 kinderen is het beschikbaar deel 1/4de
Maar als ge een onderhands testament opstelt laat het dan op ze'n minst registreren in het CRT door een notaris (kost iets van een 50 euro), dan hoeft ge u ook al geen zorgen te maken dat dat testament plotseling "verdwijnt". Uw testament opstellen door een notaris zelf kost iets van een 300 tot 350 euro
tgc_9012 zei:In een gezin met twee kinderen kan je het ene kind 1/3 vd erfenis geven en het andere 2/3. Maar hoe het zit met meer dan twee kinderen weet ik niet.
Bij gezinnen met meer dan 2 kinderen is het beschikbaar deel 1/4de