Archief - Telenet contract

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fromalk

Legacy Member
K zit met een vraagje,

wij hebben hier thuis een telenet abonnement, standard hamlen we 10Gb/maand af, nu hebben we dat uitgebreid met 20 blokken extra download en ook alle blokken upload, nu zitten we meestal nog over de limiet en betalen we bij 1€ per gb overgebruik is dat dan. Maar dit mag maximaal maar 10€ zijn, dan komt er opnieuw een melding dienen we 15cent / Mb bij te betalen ?

K kon dit alleen niet meteen ergens terug vinden in ons contract, 1€ / Gb wel, maar die 15 cent per mb staat toch nergens vermeld?

den Acid Burn

Legacy Member
het zijn gewoon afzetters.
een gouden raad: zoek u een betere provider

10GB/maand waarvan 1.5 upload ofzo is niet meer van deze tijd.
al helemaal niet aan +/- 45€ per maand...

belgacom heeft ook van die absurde tarieven...
het lijkt er op dat telenet en belgacom prijsafspraken hebben imo

servi

Legacy Member
als ge vanuit uw "weloverwogen" mening zegt dat het afzetters zijn, zorg er dan op zijn minst voor dat uw informatie correct is ...

fromalk

Legacy Member
heb k gisteren ook bekeken maar dat is ook maar 4.6mb/sec

Bolteh

Legacy Member
Ik zit met ExpressNet Plus van Telenet waardoor ik standaard met 4 PC's zonder problemen op het net kan, 15GB download en 3GB upload heb die logischerwijs ook nog uitbreidbaar is met een theoretische downloadsnelheid van 15MB/s. Hiervoor betaal ik 52 euro per maand.

Die 15 cent per MB download is enkel als ge over uw limiet zit waarbij je een melding krijgt met de keuze om verder te surfen aan verlaagde snelheid (smallband dus) zonder extra kosten, ofwel verder surfen aan normale snelheid waarbij je dan 0,15 eurocent per MB dat je over de limiet zit betaald.


En ffs, stop eens met het gezeik van "TELENET ZEN AFZETTERS EN DEEL VAN DE RUSSISCHE MAFIA DIE BELGIE WILLEN OVERNEMEN DOOR HET GEBRUIK VAN WOEKERPRIJZEN VAN 300 EURO EN SLECHTE SERVICE :'(((((((", ik heb persoonlijk nog -nooit- problemen gehad met facturatie, service of wat dan ook.. Neuten!

den Acid Burn

Legacy Member
servi zei:
als ge vanuit uw "weloverwogen" mening zegt dat het afzetters zijn, zorg er dan op zijn minst voor dat uw informatie correct is ...

lees eens...

10GB/maand waarvan 1.5 upload ofzo is niet meer van deze tijd.
al helemaal niet aan +/- 45€ per maand...

ik heb geen zin om de exacte cijfers op te zoeken maar het zal niet ver uit de buurt zijn

Pana

Legacy Member
den Acid Burn zei:
lees eens...

10GB/maand waarvan 1.5 upload ofzo is niet meer van deze tijd.
al helemaal niet aan +/- 45€ per maand...

ik heb geen zin om de exacte cijfers op te zoeken maar het zal niet ver uit de buurt zijn

Als je geen zin hebt om exacte cijfers op te zoeken moet je ook geen moeite doen om te posten.

fromalk

Legacy Member
Bolteh zei:
Ik zit met ExpressNet Plus van Telenet waardoor ik standaard met 4 PC's zonder problemen op het net kan, 15GB download en 3GB upload heb die logischerwijs ook nog uitbreidbaar is met een theoretische downloadsnelheid van 15MB/s. Hiervoor betaal ik 52 euro per maand.

Die 15 cent per MB download is enkel als ge over uw limiet zit waarbij je een melding krijgt met de keuze om verder te surfen aan verlaagde snelheid (smallband dus) zonder extra kosten, ofwel verder surfen aan normale snelheid waarbij je dan 0,15 eurocent per MB dat je over de limiet zit betaald.

Wel wij zitten met 8 pc's momenteel, en qua snelheid hebben wij echt nooit een probleem, let wel 3 van de 8 pc's hebben zelden een verbinding naar buiten af. Daarom denk ik persoonlijk dat een verbindin waar de max snelheid volgens het contract iets van een goede 450KB/s moet zijn te weinig gaat zijn.

Wat ik wel wil opmerken is:
uit u verklaring leid ik af dat u per extra verbruikte mb over de limiet 15 cent betaald, nu bij mij is het zo:
10Gb standaard in het pakket
20GB uitgebreid aan 1€/gb
Eens k over die 30Gb ben dus komt die melding telkens van verlaagde snelheid of aan dezelfde snelheid verder surfen.
Zelfde snelheid verder surfen dus, dan betaal ik 1€ / gb (nog steeds)

MAAR dit mag maximum voor 10€ of 10Gb zijn boven de reeds uitgebreide limiet, nu als k daar boven zit moet k 15cent per mb betalen extra? HEt is net dat dat k niet kan terug vinden in de overeenkomst.

Verder vind k die beperking van 20 extra volume blokken maar idioot, als k er meer wil moet k er toch meer kunnen krijgen zolang k er maar voor betaal. En overschakelen op een ander abonement met daarbij een andere modem dus ziet mn ma niet zitten omdat ons chaufageketel enz dan ook moet afgebroken worden (die is later bijgezet en staat dus compleet voor die telenet toestellen).

den Acid Burn

Legacy Member
Bolteh zei:
Ik zit met ExpressNet Plus van Telenet waardoor ik standaard met 4 PC's zonder problemen op het net kan, 15GB download en 3GB upload heb die logischerwijs ook nog uitbreidbaar is met een theoretische downloadsnelheid van 15MB/s. Hiervoor betaal ik 52 euro per maand.

Die 15 cent per MB download is enkel als ge over uw limiet zit waarbij je een melding krijgt met de keuze om verder te surfen aan verlaagde snelheid (smallband dus) zonder extra kosten, ofwel verder surfen aan normale snelheid waarbij je dan 0,15 eurocent per MB dat je over de limiet zit betaald.


En ffs, stop eens met het gezeik van "TELENET ZEN AFZETTERS EN DEEL VAN DE RUSSISCHE MAFIA DIE BELGIE WILLEN OVERNEMEN DOOR HET GEBRUIK VAN WOEKERPRIJZEN VAN 300 EURO EN SLECHTE SERVICE :'(((((((", ik heb persoonlijk nog -nooit- problemen gehad met facturatie, service of wat dan ook.. Neuten!

yeah right.
https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-discussies.3/dikke-schande-van-telenet.462244

gij zijt mss bij de gelukkigen of ge voelt u gelukkig.
fijn voor jou.
telenet heeft meer klanten dan jou alleen....

fijne argumentatie heb je daar trouwens.
jij hebt nog geen problemen gehad met telenet dus iedereen die problemen heeft met telenet is een neut want telenet is perfect.
jij hebt er immers nog nooit problemen mee gehad

astragtuner

Legacy Member
den Acid Burn zei:
belgacom heeft ook van die absurde tarieven...

Ik betaal nochtans maar een E34/maand vvor 10gig + telefoonaansluiting...en kben vree content van hunne dienst. Of telt da nie mee?

Conqie

Legacy Member
de limieten zijn wat laag, maar ik heb persoonlijk GEEN problemen met telenet, maarja ik download ook niet elke dag vijf games ofzo =)

fromalk

Legacy Member
5 games = 5* 4.3Gb = 21.2 Gb, zit je na 1 dag al bijna over je limiet ;)

K ben zelf ook erg tevreden wat betreft kwaliteit van de dienst, k heb al problemen gehad, en als k dan belde duurde het veel te lang voor k iemand aan de lijn kreeg die me toch niet echt bepaald kon helpen, maar zo is het overal bijna.

Mn vader wil nu voor patienten op consultatie af en toe een film kunnen afspelen (als het gaat om lange consultaties) en dit via films in ons bezit of eventueel via telenet pctv
http://pctv.telenet.be/zone.do?category=1

maar als we daar nu zouden betalen voor een film t huren, dan betalen we eigenlijk nog eens dubbel daar we de grote van die film ook nog eens van onze limiet moeten aftrekken, pak bv voor 5 films per maand ofzo?
K heb geen idee hoe groot zo een film is, maar pak dat hij streamt tegen 900KB/s, en een 700Mb - 1Gb groot is scheelt dit hem ook al 5Gb op maandbasis.
Of zit k helemaal mis?

Ice

Legacy Member
fromalk zei:
5 games = 5* 4.3Gb = 21.2 Gb, zit je na 1 dag al bijna over je limiet ;)

K ben zelf ook erg tevreden wat betreft kwaliteit van de dienst, k heb al problemen gehad, en als k dan belde duurde het veel te lang voor k iemand aan de lijn kreeg die me toch niet echt bepaald kon helpen, maar zo is het overal bijna.

Mn vader wil nu voor patienten op consultatie af en toe een film kunnen afspelen (als het gaat om lange consultaties) en dit via films in ons bezit of eventueel via telenet pctv
http://pctv.telenet.be/zone.do?category=1

maar als we daar nu zouden betalen voor een film t huren, dan betalen we eigenlijk nog eens dubbel daar we de grote van die film ook nog eens van onze limiet moeten aftrekken, pak bv voor 5 films per maand ofzo?
K heb geen idee hoe groot zo een film is, maar pak dat hij streamt tegen 900KB/s, en een 700Mb - 1Gb groot is scheelt dit hem ook al 5Gb op maandbasis.
Of zit k helemaal mis?
idd mispoes, pctv traffiek telt niet meer mee op de telemeter.

fromalk

Legacy Member
Dat is wel al goed nieuws dan :), is mijn vraag ook ineens beantwoord.

Zijn er verder nog telenet diensten die niet meetellen bij de traffiek?

Bolteh

Legacy Member
den Acid Burn zei:
yeah right.
https://www.beyondgaming.be/archive/algemene-discussies.3/dikke-schande-van-telenet.462244

gij zijt mss bij de gelukkigen of ge voelt u gelukkig.
fijn voor jou.
telenet heeft meer klanten dan jou alleen....

fijne argumentatie heb je daar trouwens.
jij hebt nog geen problemen gehad met telenet dus iedereen die problemen heeft met telenet is een neut want telenet is perfect.
jij hebt er immers nog nooit problemen mee gehad

Nee, iedereen is een neut omdat elke thread waar telenet in vernoemd wordt, uitdraait op hetzelfde, namelijk dat Telenet afzetters zen, moest Telenet nu zo'n afzetter zen, dan had iedereen er last van, ik heb er dus geen last van, dus uw globaal beeld van "telenet = afzetters" klopt niet.

dries_v

Legacy Member
Hier ook geen last van telenet.
1 pc en een laptop verbonden met internet, en moete nie eens mijn limiet verhogen (ok, ik download dan ook nie echt veel :p)
Het enigste wa ik van telenet kan zeggen wat ik minder vindt, zijn de wachttijden als je info of dergelijke wilt vragen via telefoon.
Maar bel eens naar proximus, dan ben je nog langer bezig en wordt je nog gekker van hele tijd dat proxi deuntje.

Het is idd zo dat mensen die "eens" problemen met telenet hebben gehad, direct telenet globaal over het hele bedrijf afkeuren. Beetje overdreve...

greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan