Archief - Telemeter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wover

Legacy Member
tb-303 zei:
Wel sorry hoor maar ik betaal misschien wel meer maar wil niet afhankelijk zijn van "hoe ver ik woon van en centrale" , ik heb 1.2 mb/s download en doe het niet meer voor minder, dus vanaf dat uwen dommel deze domme belg kan overtuigen met wijn snelheid, gelijk waar ik woon dan zal ik u misschien kunnen volgen....

Ik ga min of meer mee in uw redenering, maar het probleem is dat je dat niet meer kan testen.

Vroeger had je verschillende sites die op basis van uw telefoonnummer de afstand tot de centrale berekenen en u dan de max snelheid geven, maar nu vind ik die niet meer terug. Enkel edpnet heeft nu zoiets maar dat geeft enkel aan of uw lijn ADSL of ADSL2 ready is...

Tyfius

Legacy Member
Belgacom heeft dat verboden en vraagt daar nu geld voor. Alle ADSL providers huren nog steeds de telefoonlijnen van Belgacom, dus daar zit iedereen vast.

Retro.Johnson

Legacy Member
Hij heeft da dus al ongelofelijke veel toegepast, en altijd gelukt... 'T enigste wat hij vraagt is " Zouden jullie mijn telemeter eens willen resetten " en volgens hem gebeurt da dan ook direct... Ik hoop eerlijk gezegd dat die daar ferm voor moet betalen want vind da imo ni eerlijk tov iedereen...

AeroFury

Legacy Member
Hoe vaak wordt de telemeter upgedate? Is dat om het halfuur?
Er gebeuren hier precies rare dingen...
Ik heb onze draadloze verbinding net opnieuw beveiligd en toch verdwijnt er plots 50tal mbs, wanneer we niet echt iets onmiddellijk gedownload hebben..

AeroFury

Legacy Member
MO FAK ZEG
In een halfuur heb ik 1 bestand gedownload van 3 mb en twee bestanden van elk 1 mb en 3 minuten Counter-Strike: Source gespeeld om te testen hoeveel ik verbruik.
We hadden nog 61mb, die is allemaal opgebruikt...
Zitten die mannen van telenet ons te kloten of wukisda eigenlijk?!!

Cycloon

Legacy Member
Telemeter update niet direct, duurt altijd even. Dus waarschijnlijk had je al meer verbruikt zonder dat je dat had ingecalculeerd. Al heb ik soms ook het vermoeden dat hun systeem incorrect meet :unsure:

sink

Legacy Member
hm, ik zie deze thread, en dat doet me eraan denken om eens deze vraag te stellen; hoe gaat dat extra (gratis) volume eigenlijk in z'n werk?

in't begin van het jaar was dat zo eens voorgevallen, en eind vorige maand terug.. de dag voor ik gereset werd zat ik over m'n limiet, maar kon ik gewoon verdersurfen, en blijkt dat ik gewoon terug extra volume kreeg..

waarom krijg je dat eigenlijk? ksnap het niet echt..

DeBuGGeR

Legacy Member
met draadloos moet je oppassen hoor :), kzou je router resetten naar de factory setting, paswoordje op zetten en mac filtertje gebruiken.

anders geraken ze er makkelijk op hoor, zelfs met een WEP code.

GuntherDW

Legacy Member
DeBuGGeR zei:
met draadloos moet je oppassen hoor :), kzou je router resetten naar de factory setting, paswoordje op zetten en mac filtertje gebruiken.

anders geraken ze er makkelijk op hoor, zelfs met een WEP code.

err, WEP? :rofl:

ik raad toch WPA aan ze, WEP is atm binnen de 10 mins (en da is al traag) 'kraakbaar'
ik wil desnoods een filmpje make als ge me ni gelooft :p

zaffah

Legacy Member
Je kon je meter toch resetten door je abonnement te wijzigen?
van expressnet naar turbo en omgekeerd. (binnen deze 2 ging dat kostenloos)
en zo werd je volume steeds gereset. (Werkt niet of niet goed als je een telenet pack hebt)

staat wel ergens op tik/userbase

-Phoen!x-

Legacy Member
Woverke zei:
Straf, bij mij is er nochtans 2GB bijgekomen sinds een paar maanden :ironic:

Euh ik denk niet dat er iets is bijgekomen? Ze hebben gewoon up & download samengevoegd. Je had vroeger 10 gig download & 2 upload, nu 12 in totaal gewoon
(DENK IK, dont shoot me if im wrong!)

Maar inderdaad die 12gig zal toch voor véél gebruikers ruim toekomen, maar ik vermoed dat die gebruikers niet op een gameforum zitten :d

furaxke

Legacy Member
zaffah zei:
Je kon je meter toch resetten door je abonnement te wijzigen?
van expressnet naar turbo en omgekeerd. (binnen deze 2 ging dat kostenloos)
en zo werd je volume steeds gereset. (Werkt niet of niet goed als je een telenet pack hebt)

staat wel ergens op tik/userbase

Iemand die dit kan bevestigen? :D

AeroFury

Legacy Member
Net WPA beveiliging ingeshakeld. En het MAC Adress van mijn laptop (draadloos) ingegeven. (Only give acces to: "Mac adres v laptop"
Het is normaal dat ik nog altijd kan verbinden met mijn twee vaste computers? (LAN) Ja, tuurlijk...
Ik heb 7mb verbruikt terwijl ik gewoon die beveiliging aan het zetten was in een halfuurtje. Redelijk normaal?

EternalSilence

Legacy Member
miss is het nog mogelijk om mijn moeder te overhalen om te veranderen en naar dommel over te stappen.
aangezien zowel mijn zus als broer nu internet willen en we met die 10 gig in no time op smallband gaan zitten, enja ..
als er dan een internet provider voor minder geld, meer aanbiedt .. ik zie daar geen problemen in

maarja, idd, belgen zijn nogal trouw tov van hun abbo's en schakelen maar heel zelden over.

Cycloon

Legacy Member
Doom Dragon zei:
maarja, idd, belgen zijn nogal trouw tov van hun abbo's en schakelen maar heel zelden over.

Volgens mij is het niet trouw zijn, maar gewoon de rompslomp niet willen die meekomt met het veranderen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan