Archief - "striemen"

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Greetz

nu ik ben zwaarlijvig, maar nu zo erg is het niet ... maar ik heb wel striemen, onder mijn linker oksel nog al veel op mijn zij en dan aan bijde "heupen" zal ik maar zeggen heb ik er een 6 tal langs beide kanten die vrij groot zijn.
Nu vraag ik mij af... zijn daar zalfkes voor om die te genezen, want dat is toch gewoon gescheurde huid ni?... ?

D-1337

Legacy Member
heb er zo een paar op mijn been , zat er gisteren over te denken om ook een thread te maken.
Een kerel uit mijn klas heeft dat ook vollenbak op zijn rug dus zal wel iets normaal zijn denk ik ?

Tha_nOn

Legacy Member
ge hebt daar zalf voor maar niet om te genezen(dat kan dus niet genezen ziojn onderhuidse littekens ofzo:p), da zorgt ervoor dat die striemen rapper een witte (soms wa peralachtige) kleur krijgen
maar die krijgen die ook vanzelf (kan wat langer duren)

anyway als het zeer brede en lange striemen zijn kan da mss niet zo zijn (allé van iemand die ik ken die er nogal grote heeft die zijn nog altijd paars:p)
maar normaal gezien zouden die ook wit moeten worden
(en striemen vallen veel minder op dan)

en inderdaad de meeste mesnen hebben dat wel ergens, zeker als ge nekeer een groeispurt hebt gehad (in de lengte of in de breedte)

AkiMbO

Legacy Member
Vermageren, zo ligt uw vel niet dubbel.

Ik weet het, 't is wss makkelijk gezegd, maar dat is denk ik de gezondste optie.

Tha_nOn

Legacy Member
AkiMbO zei:
Vermageren, zo ligt uw vel niet dubbel.

Ik weet het, 't is wss makkelijk gezegd, maar dat is denk ik de gezondste optie.

ik heb geen idee waa rgij het over hebt, maar eens ge striemen hebt blijft ge dat hebben, hoeveel ge ook vermagert

of als ge nu gewoon tactvol wou zeggen dat iedereen mager moet zijn \o/
hoe kunt gij nu weten waardoor iemand bijgekomen is een bepaalde periode?

AkiMbO

Legacy Member
Neneen, ik zeg hier niks over dik of mager hoor. Zo mag je't niet zien.

Hetgeen ik me voorstel bij striemen, is toch wanneer het vel in rustpositie danig dicht op elkaar gehoopt is, waardoor je, wanneer je het vel 'stretcht' zo'n strepen ziet ... ?
Daardoor dat ik stel dat de enige efficiente oplossing (naast tijdelijk zalfjes enzo) vermageren is, waardoor er minder vel over elkaar komt te liggen?

Indien ik het verkeerd zie, gelieve mij op mij op m'n fout te wijzen, en te verduidelijken over wat we dan wel spreken.

Exorikos

Legacy Member
AkiMbO zei:
Vermageren, zo ligt uw vel niet dubbel.

Ik weet het, 't is wss makkelijk gezegd, maar dat is denk ik de gezondste optie.
Wat versta jij onder striemen? :s
Striemen krijg je echt niet alleen van dik zijn, hoor. Je kan het ook krijgen van te snel verbreden van de heupen, te snel groeien van de borsten,...

Leer er gewoon mee leven, het is echt niks abnormaals.

Tha_nOn

Legacy Member
neen striemen zijn zoals men vaak noemt zwangerschapsstriemen of stria

dan is vel dat onderhuids gescheurd is door te snel uit te zetten (bij te snel groeien dus zoals bij een zwangerschap bevoorbeeld veel vrouwen krijgen dat dan op de buik)
dat ziet er eerst paars uit en das dus zoals ik zei een onderhuids litteken van die scheuring, ge krijgt da niet weg en ge hoeft ook niet dik te zijn om dat te hebben


http://forum.zappybaby.be/images/forum/week34dag3.jpg
voorbeeld van redelijk recente striemen zo veel bij elkaar ziet er natuurlijk 'erger' uit, maar die krijgen dat een witte parelachtige kleur waardoor die amper opvallen (als ge er goed opkijkt ziet ge het)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Striae mebbe dat ge het hiet brgtijp want ik leg dingen niet altijd even ordelijk uit:p

Exorikos

Legacy Member
AkiMbO zei:
Neneen, ik zeg hier niks over dik of mager hoor. Zo mag je't niet zien.

Hetgeen ik me voorstel bij striemen, is toch wanneer het vel in rustpositie danig dicht op elkaar gehoopt is, waardoor je, wanneer je het vel 'stretcht' zo'n strepen ziet ... ?
Daardoor dat ik stel dat de enige efficiente oplossing (naast tijdelijk zalfjes enzo) vermageren is, waardoor er minder vel over elkaar komt te liggen?

Indien ik het verkeerd zie, gelieve mij op mij op m'n fout te wijzen, en te verduidelijken over wat we dan wel spreken.
Het is een litteken dat je krijgt doordat je huid teveel/snel uitzet.

sensuality

Legacy Member
striemen zijn helemaal het gevolg niet van dik zijn of niet...

Je krijgt voornamelijke striemen als je aan het groeien bent.
Ook zwangere vrouwen hebben hier vaak last van.
Het zijn indderdaad onderhuidse littekens/scheuren.
De witte zijn al oud, paars achtige zijn nog maar redelijk recent.
Als ze al ouder zijn worden ze dus ook stilaan minder zichtbaar.
En eens je ze hebt krijg je ze niet meer kwijt.

Wat kan je eraan doen? Niet veel.
Om de schade te beperken wordt aangeraden om te smeren. Bodylotion dus.
Daar striemen veel meer voorkomen bij mensen die een droge huid hebben. Maar dit werkt dus enkel om te voorkomen.

Er bestaan indd ook zalfjes voor van l'oréal o.a. om deze te verwijderen. maar ook ik betwijfel de werking ervan.

Striemen zijn heel normaal en de meerderheid van de bevolking heeft er last van.

cappelle

Legacy Member
Ik ga nu al enkele maanden naar de fitness (powertraining)
En de laaste maand begin ik ook striemen te krijgen, voornamelijk boven mijn oksels.Een vriendin van mij heeft dat ook sederst ze volleybal doet,dan voornamelijk aan de heupen.Zij heeft een dokter geraadpleegt en een zalfje gekregen.Maar echt verdwijnen zal het niet doen denk ik.

CommunityLeader

Legacy Member
Ik heb ook striemen op men rug :)
Bij mij het gevolg van teveel krachtinspanningen tijdens men groei.

Le Roy Landis

Legacy Member
striemen krijgt ge dus wel als ge te zwaar wordt hoor.
ge moest eens weten hoeveel mensen met zwaarlijvigheid last hebben van striemen.

het kan ook niet anders ... want fel aankomen of fel afvallen brengt niet zelden striemen met zich mee. Vel rekt dan ook het meest uit door lichaamsvet te kweken (naast het groeien in de puberteit).

Dennoman

Legacy Member
Striemen gaan als je gecontroleerd afvalt redelijk goed weg... heb ik tenminste ondervonden. Als je echt purperen striemen hebt, gaan die nooit meer weg, tenzij een beetje verhullen met esthetische chirurgie.
Over het algemeen zal je helaas moeten stellen dat je nooit van "zwangerschaps"striemen afraakt...

Anvilke

Legacy Member
heb da ook, op m'n heupen en aan d'n achterkant van m'n bovenarmen.

vroeger ook aan de binnenkant van m'n knieën, zijn nu lichte witte bliksemkes, om et simpel te zegge :D

oh well, is mss niet publiekelijk 'aanvaard' mr who cares, tis u lijf, nie da van iemand anders :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan