Archief - Straling Xbox360 en PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oldskooler

Legacy Member
De enige straling die ge hebt, is de electro-magnetische. Die is opzich onschadelijk.

Wat wel aangeraden wordt, is dat je alle toestellen voor het slapen gaan uittrekt, dus ook niet in stand by modus laten staan. Want die straling kan dan wel degelijk uw slaap beïnvloeden. Maar ja, velen doen dat toch niet, en dood zal je er niet van gaan.

Hoogspanningskabels zijn pas schadelijk, die hun magnetisch veld is zo sterk dat je er ziek van kan worden.

Cycloon

Legacy Member
Oldskooler zei:
Hoogspanningskabels zijn pas schadelijk, die hun magnetisch veld is zo sterk dat je er ziek van kan worden.

Idd men vermoed dat, maar daar is tot nu toe ook nog steeds geen vast besluit over (al zijn er wel sterke vermoedens). Maarja, je zoekt het zelf als je onder hoogspanningskabels gaat wonen en normaliter gaan die niet door (dicht)bewoonde gebieden.

SpArdA

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Idd men vermoed dat, maar daar is tot nu toe ook nog steeds geen vast besluit over (al zijn er wel sterke vermoedens). Maarja, je zoekt het zelf als je onder hoogspanningskabels gaat wonen en normaliter gaan die niet door (dicht)bewoonde gebieden.

Er is geen besluit omdat de wetenschap nog niet ver genoeg staat om de invloed van magnetische straling op het lichaam na te gaan.
Maar ondertussen wijst wel alles in die richting: statistisch gezien meer kankergevallen, klachten van slapeloosheid, migraine... dus reken maar dat dat effect er is.

Nog een soort straling waar je erg ziek van kan worden is hoogfrequente gepulste straling, onder andere afkomstig van UMTS-masten en DECT-toestellen (looptelefoons).
Ook geen sluitend bewijs voor, maar mijn klachten van aanhoudende migraine waren toevallig wel binnen de week verdwenen na het verwijderen van die klotetelefoons.

Bon, nu ff ontopic:
Een x-box geeft volgens mij enkel elektromagnetische straling via de transfo in de voeding, straling van een CRT scherm is niet zo schadelijk als je er niet te lang voor zit, en een TFT monitor geeft nog veel minder straling af.

Poepoei

Legacy Member
boogje zei:
Zeg tegen uw ma dat ze haar microgolfoven dan ook maar buitengooit, haar GSM ook en dat ze haar goesting doet. Wil je uw moeder echt laten doen stoppen met roken moet je op haar gevoelens inspelen. Zeg dat je niet wilt dat je binnen 10 jaar haar graf moet bezoeken en je niet door het leven wilt gaan als twintiger zonder moeder. Overdrijf maar wat hé, this voor een goed doel.

Hier werkt dat dus niet he :p
Telkens als ge er iets van zegt, wordt ze kwaad en begint ze uitvluchten te zoeken of probeert ze u ergens van te beschuldigen zodat het gerechtvaardigd is dat zij rookt :ironic:

Mijne pa rookte vroeger heel veel, maar nu nog maar eentje per week ofzo.
Mijn ma daarentegen rookt dus meer en meer, terwijl ze al genoeg aandoeningen heeft waarbij ze beter zou stoppen met roken :sop:
Best wel zielig eigenlijk :x

Sorry voor de :offtopic:

mekna5

Legacy Member
metaphore zei:
ik ook :D

Overal is straling, het feit da gij in u kamer met ne gps kunt werken wilt zeggen dat er golven van die satteliet tot bij u binnen komen, zelfde voor radio, tv via satteliet of antenne, zelfs zonlicht is straling hé (en wss zelfs schadelijker dan hetgeen uwe xbox en shit produceert)

Maar da doet geen schade aan u lichaam, enkel dingen zoals uv-straling, radio actieve straling etc
Anders zoudt ge het wel merken :) dan zou da allemaal nie te koop zijn


da is wel waarde srtaling is toch veel te zwak als ge er denk een paar jaar
inzit aan e stukals u moeder rookt in huis is het veel ergerroken moord nog sneler

dus zet da aan en speelt:woohoo:

mekna5

Legacy Member
metaphore zei:
ik ook :D

Overal is straling, het feit da gij in u kamer met ne gps kunt werken wilt zeggen dat er golven van die satteliet tot bij u binnen komen, zelfde voor radio, tv via satteliet of antenne, zelfs zonlicht is straling hé (en wss zelfs schadelijker dan hetgeen uwe xbox en shit produceert)

Maar da doet geen schade aan u lichaam, enkel dingen zoals uv-straling, radio actieve straling etc
Anders zoudt ge het wel merken :) dan zou da allemaal nie te koop zijn


da is wel waarde srtaling is toch veel te zwak als ge er denk een paar jaar
inzit aan e stukals u moeder rookt in huis is het veel erger roken moord nog sneller

dus zet da aan en speelt:woohoo:

mekna5

Legacy Member
metaphore zei:
ik ook :D

Overal is straling, het feit da gij in u kamer met ne gps kunt werken wilt zeggen dat er golven van die satteliet tot bij u binnen komen, zelfde voor radio, tv via satteliet of antenne, zelfs zonlicht is straling hé (en wss zelfs schadelijker dan hetgeen uwe xbox en shit produceert)

Maar da doet geen schade aan u lichaam, enkel dingen zoals uv-straling, radio actieve straling etc
Anders zoudt ge het wel merken :) dan zou da allemaal nie te koop zijn


da is wel waarde srtaling is toch veel te zwak als ge er denk een paar jaar
inzit aan e stukals u moeder rookt in huis is het veel erger roken moord nog sneller

dus zet da aan en speelt:woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan