acquisitor
Legacy Member
ik rookte 10 jaar lang, de laatste jaren een pakje rode Marlboro per dag. Mijn dag begon en eindigde met een sigaret. Ik kon er niet zonder...
Ben ondertussen 2 jaar gestopt en de zin om te roken bezoekt mij nog steeds af en toe, al is het minder en minder vaak..
Ik heb ENORM veel moeite gedaan om te stoppen en niet opnieuw te beginnen. Ik kon niet slapen, was zwak, had andere BIJZONDER onaangename problemen etc. Maar ik voelde mij bijna meteen beter mentaal en fysiek, alsof de duivel uit mij lijf gehaald werd. Met de tijd ging het beter en beter, ik voelde mij gezonder en gezonder. Iemand die stopt en een paar dagen volhoudt merkt al hoe ERG het roken eigenlijk is.
ik blijf wel verslaafd maar rook gewoon niet meer. Ik vergeet echter nooit : 1 sigaret en ik ben opnieuw vertrokken.. De meeste mensen houden geen jaar vol, slechts 5% blijft clean na een jaar, 95% herbegint opnieuw door ergens op een feest of op een zwakke moment een sigaret op te steken..
Stoppen is op zich niet zo moeilijk maar volhouden, leren leven zonder nicotine is een nachtmerrie.
hier is een site dat mij geholpen heeft :
www.whyquit.com
oh ja, Zyban, plijsters etc zijn COMMERCIELE producten, die wanhopige verslaafden zouden helpen. = BULLSHIT. Iemand die zin heeft om te stoppen kan het even goed zonder Zyban doen.. Iemand die hoopt dat Zyban een soort mirakelproduct is zal bedrogen zijn...
Stop op eigen overthuiging en wilskracht is mijn advies.
Ik ben een van die 5 op 100 die langer dan een jaar volhouden
Ben ondertussen 2 jaar gestopt en de zin om te roken bezoekt mij nog steeds af en toe, al is het minder en minder vaak..
Ik heb ENORM veel moeite gedaan om te stoppen en niet opnieuw te beginnen. Ik kon niet slapen, was zwak, had andere BIJZONDER onaangename problemen etc. Maar ik voelde mij bijna meteen beter mentaal en fysiek, alsof de duivel uit mij lijf gehaald werd. Met de tijd ging het beter en beter, ik voelde mij gezonder en gezonder. Iemand die stopt en een paar dagen volhoudt merkt al hoe ERG het roken eigenlijk is.
ik blijf wel verslaafd maar rook gewoon niet meer. Ik vergeet echter nooit : 1 sigaret en ik ben opnieuw vertrokken.. De meeste mensen houden geen jaar vol, slechts 5% blijft clean na een jaar, 95% herbegint opnieuw door ergens op een feest of op een zwakke moment een sigaret op te steken..
Stoppen is op zich niet zo moeilijk maar volhouden, leren leven zonder nicotine is een nachtmerrie.
hier is een site dat mij geholpen heeft :
www.whyquit.com
oh ja, Zyban, plijsters etc zijn COMMERCIELE producten, die wanhopige verslaafden zouden helpen. = BULLSHIT. Iemand die zin heeft om te stoppen kan het even goed zonder Zyban doen.. Iemand die hoopt dat Zyban een soort mirakelproduct is zal bedrogen zijn...
Stop op eigen overthuiging en wilskracht is mijn advies.
Ik ben een van die 5 op 100 die langer dan een jaar volhouden


(herexamens))
)