Archief - stikkingsangst?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boogje

Legacy Member
ik vroeg mij af of er zo'n dergerlijke "fobie" bestaat, want volgens mij en velen andere heb ik dit plots nadat ik bijna gestikt was in een stuk spek :( , dat was zo'n 2 jaar geleden. Ik eet bijvoorbeeld heel graag vis, maar ik hak da echt in schijfjes om te zien of er geen graatjes tussen zitten etc. ook al weet ik dat je van die klein graatjes niet stikt ofzo, maar ik heb echt schrik dat er iets in men keel terecht komt en ik stik oO. nog een voorbeeld : ik durf amper naar de tandarts. voor de pijn? ma neet! de prik? belange niet! De enige reden waarom ik mij krampachtig aan de tandartsstoel vasthou zijn die watjes die tussen men gebit steken voor het speeksel. Ooit was zo'n watje "derover" gekomen en moest die dat er snel uithalen of...*gulp* En zo zal je mij ni snel spek zien eten om een of andere reden etc. Ik verslik me in vanalles, ook al eet ik traag :p. Zo heb ik me al eens verslokken in een prinsesseboon, een boterham etc..ok, iedereen heeft dit eens voor en drinkt daarna wat, maar als ik dat voorheb dan ist paniek allom. dan sta ik recht, probeer ik dat deruit te krijgen, begin ik te flippen...echt waar, kheb altijd veel angst om te stikken, bij welk eten dan ook :(

bestaat dit en heeft daar iemand ook last van?

btw, alst niet op wetenschap thuis hoort move dan maar, wist het niet zeker;)

-Boogje

VinceFeet

Legacy Member
Ik ben zo ooit bijna gestikt in Cornflakes, ik stond al buiten om naar de buren te spurten maar toen **FLOEP** schoot het toch door.

Wat ook levensgevaarlijk is, is lachen tijdens je eten. Om één of andere reden moest ik ooit enorm hard lachen tijdens het eten wat me ook bijna fataal is geworden! :p

Iedereen verslikt zich wel is in zijn leven, it's part of life! Ik zou wel is willen weten hoeveel mensen er jaarlijks daadwerkelijk stikken (en dan bedoel ik niet wurging ofzo hé ;) ).

KULeest

Legacy Member
Ik was ook bijna dood :p

Vroeger zo een stopselke van 6cm lang :s van nen stift ingeslikt, geen lucht meer :p. Dan maar ingeslikt. Int ziekenhuis hemme ze het dan terug eruitgehaald met zon soort grijperke langs u mond (gelijk op de kermis). Den dokteur dacht datem het had, maar het was groene selder van middagmaal :p
Na nog een bekke zoeken me zen joystick eeft tem het dan toch gevonden. :p

Silvester

Legacy Member
Lachen tijdens eten of drinken kan niet gezond zijn :p
Zo kan er wel eens limonade door je neus kome :crazy:

fraCk

Legacy Member
ben al paar keer bijna gestikt :o Wel nie met eten ma kom :p

5e leerjaar nogal zwaar auto ongeval, kon halve minuut ofzo nie ademen, longen ingeklapt ofzo, ken er niks van :p.
Paar maanden derna toen we LO hadden kon ik ineens niemeer ademen, waren niet eens begonnen maar durfde nooit meer de sporthal in, laat staan mee doen met LO :s
Nog een halfjaar ofzo daarna weer hetzelfde toen ik choco was aant drinken, bleef ma doordrinke zeker mss dat da hielp en blijkbaar wel.

Mja nu 6 jaar niks meer van gemerkt dus :)..Ik denk dat die 2 andere gevalle ook door da ongeval kwame, ma ben ik nie zeker van.

VinceFeet

Legacy Member
Silvester zei:
Lachen tijdens eten of drinken kan niet gezond zijn :p
Zo kan er wel eens limonade door je neus kome :crazy:

En dat doet ongelooflijk véél pijn, allé... vies gevoel sowieso! :p

En behoorlijk vies om te zien ook trouwens...

GaMe®

Legacy Member
VinceFeet zei:
Wat ook levensgevaarlijk is, is lachen tijdens je eten. Om één of andere reden moest ik ooit enorm hard lachen tijdens het eten wat me ook bijna fataal is geworden! :p
Dan komt het via mijn neus terug naar buiten :oink:

boogje

Legacy Member
oh,ja, zo'n veerke van nen balpen ook al in keel gehad. khad nen balpen vast en van de zenuwachtigheid hebk da begin zo aan men lippen gebracht. i kdacht dat die balpen nog werkte en stevig was, maar nee hor, ik nam een zucht en fleop, springveertje in keel :cry:

demon326

Legacy Member
Silvester zei:
Lachen tijdens eten of drinken kan niet gezond zijn :p
Zo kan er wel eens limonade door je neus kome :crazy:

idd mij moeten ze niet aan het lachen brengen als ik drink want het komt langs mijn neus uit:crazy:

ontopic:

ik heb dat een tijd gehad met een of andere pasta.. ik heb namenlijk een slecht gebit(tanden komen niet op elkaar) en dat was in het verkeerde keels gat gekomen :( men ma had me toen braken zodat het eruit kwam of ik typte dit niet hier:D

Ble$$ed^

Legacy Member
kheb ook stikkingsangst sinds men 9jaar door zo een 'lorierblad' ofzoiets da men ma in de spagetti doet. En sindsdien is men keel het gevoeligste lichaamsdeel da ik heb(in de zin van, schrik om te sterven door iets aan men keel)

Btw ik ben dan ook zo keipaniekerig :D rondspringen en doen, gans het huis rond crossen en mijn ma blijve vragen 'Alle wa scheelt er... zegget mij' toen dat ik iets ofwa een andere kleur begon te krijgen wist ze pas hoe laat het was :p ... ik heb da stukje 'voedsel' in de richting van men pa zen kop gelanceerd.

gevolgen :

- ik eet trager dan de meeste mensen
- problemen met het slikken van medicatie(da zuuuigt echt wel)
- mindersnel vis en andere dingen met graten, beentjes, etc. doorslikken

De laatste paar jaren heb ik wel minder schrik daarvoor , ma tblijft toch in u achterhoofd spoken ze :p

gnat

Legacy Member
VinceFeet zei:
En dat doet ongelooflijk véél pijn, allé... vies gevoel sowieso! :p

En behoorlijk vies om te zien ook trouwens...

vooral die lap rond men oren die ik daarna kreeg deed zeer :sop: twas verjaardagsfeestje toenk klein was, onnozel aant doen enzo...

DBK

Legacy Member
ik heb echt super veel angst voor te verdrinken en zo te stikken, ik word echt gek als iemand mij onderduwt :p komt omdat ik ooit zo eens veel te lang ben ondergebleven zoda ze op mijn borstkas moesten duwen tot het water er terug uit kwam ofzoiet, ik weet er allemaal ni veel meer van :)

GenesisX

Legacy Member
Verdrinkingsangst hier. Veel miserie met school als het zwemmen is, durf niet duiken enzo dus ik doe gewoon niet meer omdat het constant duiken is :)

En zijn er nog die da hebben dat er bv een stuk hesp of iets dergelijks blijft hangen in je keel? Dus een stuk in je mond en de andere helft al in je strottendingens daar... Zelfde met biefstuk waar er nog pezen inzitten. 'k Eet da nooit op dan, blijft altijd wel ergens vasthangen :D

EDIT
@Hierboven, heb ook veel schrik om zo ondergeduwd te worden. Daarom vermijd ik het bijna altijd.

DevStyle

Legacy Member
Ja kheb da soms met spaghetti, dat da zo den helft in mijn keel steekt, en de andere helft in mijn mond, en dan probeert ge dat zo eruit te trekken :D

Arifiene

Legacy Member
zo'n fobie bestaat hoor, der bestaat voor bijna alles een fobie :)
ik heb er een voor spinnen, zoals veel mensen :)

Killer Queen

Legacy Member
'verslokken' heheh.. cute ^^

ben ook eens bijna gestikt door een.. zoutkorrel, zo van die sticklettis zo *zucht*
sjance da onze pa er toen bij was en da hij wist wa hij moet doen :p

fraCk zei:
ben al paar keer bijna gestikt :o Wel nie met eten ma kom :p

5e leerjaar nogal zwaar auto ongeval, kon halve minuut ofzo nie ademen, longen ingeklapt ofzo, ken er niks van :p. ...

ook eens gehad op een nachtelijke ontsnappings-escapade :unsure: van 2m hoog smak plat op de grond
dá was eng

afin, veel heb ik er ni aan overgehouden, alleens soms me een tandenstoker kan de angst mij zo besluipen da ik door een verkeerde slikbeweging die tandenstoker zou binnenspelen.. da smijtkem meestal wel snel weg :p

Anyawayz, we zijn Boogje ni echt aant helpen me al onze gruwelverhalen :p

Maar Boogje als ge zegt da ge u in vanalles verslikt..
vraag ik me af of ge niks in uw keel hebt datda veroorzaakt :/

aXl_

Legacy Member
jongens jongens toch.
Als ik al die fobies hier hoor die hier in een maand op dit forum voorbij komen ben ik precies blij dat het bij mij niet verder gaat dan een milde afkeer van 6 -en 8-potigen.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
ik eens een legoblokje ingeslikt toen ik 12 jaar was ofzo .. ik wou 2 vierkantje legoblokjes van elkaar krijgen en natuurlijk ging da ni , dus op beginnen bijten. Dan is het ene van het andere geschoten , hop ingeslikt ...
heb daar 3 dagen pijn van gehad in mijn keel alsof het blokje daar nog altijd stak :D

metaphore

Legacy Member
ons moeder ooit een kopspeld ingeslikt en een paar maand int ziekenhuis
da was ook wel minder
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan