boogje
Legacy Member
ik vroeg mij af of er zo'n dergerlijke "fobie" bestaat, want volgens mij en velen andere heb ik dit plots nadat ik bijna gestikt was in een stuk spek
, dat was zo'n 2 jaar geleden. Ik eet bijvoorbeeld heel graag vis, maar ik hak da echt in schijfjes om te zien of er geen graatjes tussen zitten etc. ook al weet ik dat je van die klein graatjes niet stikt ofzo, maar ik heb echt schrik dat er iets in men keel terecht komt en ik stik oO. nog een voorbeeld : ik durf amper naar de tandarts. voor de pijn? ma neet! de prik? belange niet! De enige reden waarom ik mij krampachtig aan de tandartsstoel vasthou zijn die watjes die tussen men gebit steken voor het speeksel. Ooit was zo'n watje "derover" gekomen en moest die dat er snel uithalen of...*gulp* En zo zal je mij ni snel spek zien eten om een of andere reden etc. Ik verslik me in vanalles, ook al eet ik traag
. Zo heb ik me al eens verslokken in een prinsesseboon, een boterham etc..ok, iedereen heeft dit eens voor en drinkt daarna wat, maar als ik dat voorheb dan ist paniek allom. dan sta ik recht, probeer ik dat deruit te krijgen, begin ik te flippen...echt waar, kheb altijd veel angst om te stikken, bij welk eten dan ook 
bestaat dit en heeft daar iemand ook last van?
btw, alst niet op wetenschap thuis hoort move dan maar, wist het niet zeker
-Boogje
, dat was zo'n 2 jaar geleden. Ik eet bijvoorbeeld heel graag vis, maar ik hak da echt in schijfjes om te zien of er geen graatjes tussen zitten etc. ook al weet ik dat je van die klein graatjes niet stikt ofzo, maar ik heb echt schrik dat er iets in men keel terecht komt en ik stik oO. nog een voorbeeld : ik durf amper naar de tandarts. voor de pijn? ma neet! de prik? belange niet! De enige reden waarom ik mij krampachtig aan de tandartsstoel vasthou zijn die watjes die tussen men gebit steken voor het speeksel. Ooit was zo'n watje "derover" gekomen en moest die dat er snel uithalen of...*gulp* En zo zal je mij ni snel spek zien eten om een of andere reden etc. Ik verslik me in vanalles, ook al eet ik traag
. Zo heb ik me al eens verslokken in een prinsesseboon, een boterham etc..ok, iedereen heeft dit eens voor en drinkt daarna wat, maar als ik dat voorheb dan ist paniek allom. dan sta ik recht, probeer ik dat deruit te krijgen, begin ik te flippen...echt waar, kheb altijd veel angst om te stikken, bij welk eten dan ook 
bestaat dit en heeft daar iemand ook last van?
btw, alst niet op wetenschap thuis hoort move dan maar, wist het niet zeker
-Boogje
van nen stift ingeslikt, geen lucht meer 
Wel nie met eten ma kom
..Ik denk dat die 2 andere gevalle ook door da ongeval kwame, ma ben ik nie zeker van.


twas verjaardagsfeestje toenk klein was, onnozel aant doen enzo...
van 2m hoog smak plat op de grond