Archief - Sterke plug

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[TFT]Poky

Legacy Member
Efkes een rare vraag, maar ik zit hier met een betonnen plafond.
Ik zou daar iets aan moeten hangen van om en bij de 60 kg, heb al met gewone plugs geprobeerd maar die lossen.

Nu kan iemand mij zeggen wat voor een plugs ik hier voor zou nodig hebben?

Mvg en alvast bedankt !

viewer

Legacy Member
opp maakt toch nie uit? :wtf:

ik zou eens in de gamma gaan vragen ofzo (of andere speicaalzaak ofcourse)

JackM

Legacy Member
dan kunde met verschillende plugin punten werken é, krachtenleer ed, nog nooit van gehoord?
of beter ook, wa ist daje moet ophangen? :p

KULeest

Legacy Member
Jack Malibu zei:
dan kunde met verschillende plugin punten werken é, krachtenleer ed, nog nooit van gehoord?
of beter ook, wa ist daje moet ophangen? :p

ik hoop ni zen eigen :p

SoliD

Legacy Member
d'r zijn van die speciale pluggen die zich openzetten eenmaal in de wand, het merk is "alligator" ofzo.
Maar als die wand van beton is moet ge wel weten hoe dik, anders kan die plug zich niet openzetten.

JackM

Legacy Member
dan kunde bvb een boute in uwe kop draaien en die met 1 punt aan uwe plafond hangen. dan komt al uw draagkracht op da 1 punt.
ge kunt aan die boute bvb ook 3 koorden hangen en die op 3 punten /_\ aan uwe plafond hangen é, dang ga de kracht in elk punt al gedeeld door 3 zijn.
maar, aangezien het maar bvb gij zijt die ge aan den plafond wilt hangen, dan kunde bvb ook een bout in uwe kop, elk hand en elke oet draaien é, en die dan aan uwe plafond bevestigen, dan gaat die kracht al gedeeld door 5 zijn (afgaand dat het een gelijk verdeelde belasting zou zijn, wa bij ne mens wel nie het geval is).
en als ge dan op die 5 punten bvb nog es dan 3 punten dinge zou toepassen, dan hebde al 15 punten é, dus nog minder kracht per koppelingspunt.
zo kunde theoretisch ne steen van 1000 kilo met veel haarkes ook aan ne plafond hangen é :)

denkimi

Legacy Member
betonbouten, betonlijm of gewoonweg heel veel pluggen.
of indien mogelijk gewoon een gat dwars door boren en er een tieze (k'weet niet of dat a.n. is) doorsteken.

Firestyler

Legacy Member
ge ed zo van die ijzerpluggen, wanneer je ze aanbrengt ze aanspand en die uitzetten (meestal zijn die pluggen al +/- 20mm dik), kunde uw dikke boma al aanhangen
en anders, 4 gaten op gelijke afstand (vierkant) elk ne stevige plug erin, int midden een gat een tiese derin in da middenste met n moer, en dan een houten planke met die 5 gaten, en plankje vastmaken met die 4 gaten

Burny

Legacy Member
den-kimi zei:
betonbouten, betonlijm of gewoonweg heel veel pluggen.
of indien mogelijk gewoon een gat dwars door boren en er een tieze (k'weet niet of dat a.n. is) doorsteken.

Idd, draadeind met grote moer + rondel + plaat. Ofwel een chemisch anker.
Met pluggen zou ik voor zo'n gewicht niet beginnen.

Da*Frenkman

Legacy Member
yep, doorboren en draadstang erdoor ;)
als het mogelijk op het verdiep erboven natuurlijk

[TFT]Poky

Legacy Member
doorboren is geen optie :)

Er moeten toch pluggen zijn die dit gewicht aankunnen?

Zo een chemisch anker wat is dat voor iets? + kostprijs

Anvilke

Legacy Member
Zo'n chemisch anker zouek aanraden, heb da ooit es moeten gebruiken in de colruyt ( als interimjobke ) om zo'n rekken vast te zetten in de grond...eerst van da chemisch spul erin, dan bout erin en laten drogen ( wordt snel droger, maar moet langer drogen tot het ECHT droog is )...dan kunde daar mee doen wat ge wil, blijft vast :)


enneuh, ge wilt nu toch nie zo'n sm-swing ofzoiets installeren zeker? :unsure:

Da*Frenkman

Legacy Member
VinceFeet zei:
Ik weet wat hij gaat ophangen, een bokszak! :cool:
daar dacht ik ook al aan, maar dan moet hij opletten met een wisselende belasting
als die heen een weer beweegt en daar gaat mss wel eens iemand aan hangen, op 60kg zou ik niet rekenen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan