Sephiroth zei:
ochottekes ze zijn weer nie content
Zou jij content zijn als je 20 verlofdagen hebt staan maar ze niet kan nemen omdat er veel te weinig volk is?
Dat is één van de redenen waarom het personeel van de NMBS absoluut niet tevreden is, de NMBS is ook een heel bureaucratisch en "stroef" staatsbedrijf, en hoe erg het meeste personeel het beste voor de reizigers wil, het loopt altijd wel ergens fout door slecht bestuur hogerop (meestal dan nog Franstaligen die daar zitten).
Het feit dat
enkel het ACOD staakt moet je niet ver gaan zoeken: de SP.A ligt uit de regering, dus dat wil zeggen weer nieuwe bazen, want zo'n sociaal benoemde baas kan natuurlijk niet voor CD&V.
EuroPimp zei:
Chance dat ik op vrijdag nooit les heb. Maar ik heb het ook al meegemaakt.
In de krant stond iets in de aard van 'een beetje chaos kan nooit kwaad'. Ge zou denken dat ze tegenwoordig als ze bij de NMBS gaan werken moeten tekenen om een x aantal dagen te staken vooraleer ze worden aangenomen.
De uitspraak "een beetje chaos kan nooit kwaad" heb je verkeerd begrepen. Ze willen aantonen dat een minimumdienstverlening chaotisch en onveilig is. Er zullen veel minder treinen rijden met waarschijnlijk vertraging en die zullen dan nog overvol zitten. Dus je kan je al gaan verwachten aan agressie, onveilige toestanden, frustraties,... Ze willen dus met de "chaotische" staking hun punt bewijzen.
Maar na dit alles moet je natuurlijk niet denken dat ik begrip opbreng voor de actie. Er moeten toch andere manieren zijn, ze kunnen toch op z'n minst de publieke opinie achter zich scharen door te flyeren, te informeren,...
Nog een probleem bij de NMBS is ook wel dat elke werknemer bij het ondertekenen van zijn contract ermee instemt dat hij niet zonder toestemming naar de pers mag stappen om eens een boekje open te doen, dus de werknemers die staken mogen in principe hun verhaal niet doen...