Archief - Staking NMBS 26 oktober

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Parnakra

Legacy Member
Aegonis zei:
Misschien even nadenken waarom ze staken.
Een wetsvoorstel - dat door de onderhandelaars op de lange baan geschoven is en dus (de Belgische politiek kennende) ten vroegste over een drietal jaar mogelijk ter sprake zal komen - dat mogelijk voor een minimale dienstverlening zou zorgen? (die onontbeerlijk is bij diensten als het openbaar vervoer, imo)

Yep, dat is wel dé reden om te staken.

En dan zeg ik nog niets over de politieke strekking van de vakbond(en?) die gaat(/gaan) staken.

Wover

Legacy Member
Sephiroth zei:
ochottekes ze zijn weer nie content

Zou jij content zijn als je 20 verlofdagen hebt staan maar ze niet kan nemen omdat er veel te weinig volk is?

Dat is één van de redenen waarom het personeel van de NMBS absoluut niet tevreden is, de NMBS is ook een heel bureaucratisch en "stroef" staatsbedrijf, en hoe erg het meeste personeel het beste voor de reizigers wil, het loopt altijd wel ergens fout door slecht bestuur hogerop (meestal dan nog Franstaligen die daar zitten).

Het feit dat enkel het ACOD staakt moet je niet ver gaan zoeken: de SP.A ligt uit de regering, dus dat wil zeggen weer nieuwe bazen, want zo'n sociaal benoemde baas kan natuurlijk niet voor CD&V.

EuroPimp zei:
Chance dat ik op vrijdag nooit les heb. Maar ik heb het ook al meegemaakt.
In de krant stond iets in de aard van 'een beetje chaos kan nooit kwaad'. Ge zou denken dat ze tegenwoordig als ze bij de NMBS gaan werken moeten tekenen om een x aantal dagen te staken vooraleer ze worden aangenomen.

De uitspraak "een beetje chaos kan nooit kwaad" heb je verkeerd begrepen. Ze willen aantonen dat een minimumdienstverlening chaotisch en onveilig is. Er zullen veel minder treinen rijden met waarschijnlijk vertraging en die zullen dan nog overvol zitten. Dus je kan je al gaan verwachten aan agressie, onveilige toestanden, frustraties,... Ze willen dus met de "chaotische" staking hun punt bewijzen.


Maar na dit alles moet je natuurlijk niet denken dat ik begrip opbreng voor de actie. Er moeten toch andere manieren zijn, ze kunnen toch op z'n minst de publieke opinie achter zich scharen door te flyeren, te informeren,...

Nog een probleem bij de NMBS is ook wel dat elke werknemer bij het ondertekenen van zijn contract ermee instemt dat hij niet zonder toestemming naar de pers mag stappen om eens een boekje open te doen, dus de werknemers die staken mogen in principe hun verhaal niet doen...

Zorba

Legacy Member
Moet sewwes naar Brugge, hopelijk niet teveel last ervan.
Wel jammer maar schijnt dat het nog goed meevalt, op hoop van zege dus.

?therapy?

Legacy Member
Mijnen trein was gelukkig niet te laat maar wel redelijk druk :D
denk niet dat ze morgen ook acties gaan ondernemen

MaVaCa

Legacy Member
Ik rij normaal gezien maar amper met de trein, maar net vandaag moest ik in Brussel zijn voor een sollicitatie gesprek. Ik verwachte me al aan het ergste... maar heb geen echte noemenswaardige problemen gehad.

Gesprek is trouwens op niets uitgedraaid... 'niet juiste profiel zevers'

^MystiQ

Legacy Member
Ik vraag me eigenlijk af of er wel trein problemen waren want in kortrijk reed iedere trein stipt op tijd. En kortrijk is al een vrij groot station tbh :)

Flipkikker

Legacy Member
Ik neem vvd sowieso de trein niet, "op het einde van hun dienst staken" hebk ergens opgevangen, en aangezien ik altijd 2 uur op de trein zit (met overstap tussen) kan ik het risico niet lopen om ergens vast te zitten :sop:

Morgennamiddag zal ik tenminste een zitplaats hebben ook, want de vrijdag zitten de treinen meestal overvol :s

spray-bunny

Legacy Member
Iemand een idee of ze nu staken op de as antwerpen-gent? ik heb straks PO, en wil écht niet te laat komen...

cuda

Legacy Member
ik wel.
normaal gezien ben ik op anderhalf uur van brussel naar diest. vandaag heeft het 3 uur geduurd :angry:

EternalSilence

Legacy Member
damnit, maat kan nu niet tijdig op een afspraak zijn, omdat hij uit leuven moet komen met de trein ... :angry:

ng

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik vraag me eigenlijk af of er wel trein problemen waren want in kortrijk reed iedere trein stipt op tijd. En kortrijk is al een vrij groot station tbh :)

Ja, er waren treinproblemen.
Bende eikels dat het zijn.

switchblade

Legacy Member
geen probleem gehad met het treinverkeer vandaag
(hoboken-polder -> antwerpen zuid, antwerpen zuid -> brugge, brugge -> kortrijk)

ComputerVISTA

Legacy Member
Het ging een drama worden op de wegen deze morgen.... Nog nooit zo vlot met de wagen naar 't school kunnen rijden lol

Tapijt

Legacy Member
Mijn enigste les van vandaag was weggevalle dus ik ben gespaard gebleve :D!

bombermonk

Legacy Member
achja kzat er weer goe in. Kom aan in Mechelen trein van 12:24 afgeschaft...gelukkig volgende IC trein naar antwerpen om 12:35 vertrokken mer om en bij de 10 minuten vertraging. Wil ik terug komen van antwerpen en rij over sint-niklaas omdat ik dan "rapper" thuis ben...trein van sint-niklaas-mechelen "onbepaalde vertraging" ....Dan maar het openbaar moeder vervoer laten komen naar Sint-Niklaas om dan maar met de auto naar huis te gaan. Al 2 weken dat er op de Lijn Sint-Niklaas- Mechelen amper een trein zonder vertraging reed en dan ook nog geen P-treinen. Het openbaar vervoer....beste reclame om met de auto te gaan :s

TheFallen

Legacy Member
Had hier ook wat last... Treinen richting gent-sint-pieters opgeschort. 2x vertraging van minstens 20minuten...
donderdag was het ook al irritant

=(

Memphis

Legacy Member
Trein van Leuven naar Lier via Aarschot was afgeschaft... vooral leuk aangezien het op het perron zelf niet aangegeven werd (enkel in de tunnel). Gelukkig passeerde er nog een maat, zodat ik nog via Mechelen kon gaan... die trein zat natuurlijk overvol... danku NMBS.

Wover

Legacy Member
bombermonk zei:
Al 2 weken dat er op de Lijn Sint-Niklaas- Mechelen amper een trein zonder vertraging reed en dan ook nog geen P-treinen.

Ja, dat ligt aan die bende eikels die wat kabeltjes hadden overgesneden en daardoor een kortsluiting hadden gemaakt tussen +3000V en massa. Daardoor was alles opgesmoord in het seinhuis...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan