Archief - Speciaal Interventie Eskadron (SIE)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eXtreme

Legacy Member
Hlo,


Ik weet het; jullie denken wellicht "weer zo ééntje die erover begint", maar ja, ik kan het niet laten. De kans dat ik dit jaar slaag (2de jaar unief) is niet zo groot, en eigenlijk heb ik gewoon de verkeerde richting gekozen (maar daar gaat het niet om). Het is steeds een droom van mij geweest om bij het SIE te gaan (ook al wist ik van in het begin de uren, de opleiding etc...). Ik weet dat er een tekort aan SIE-mensen is omdat amper 20% van de sollicitanten door de eerste tests geraakt (zoals hen zie ik mezelf zeker als possiebele kandidaat; ik ben intelligent, doe thai-boks en fitness,...)





Nu vind je daar echter amper officiële info over en ik vroeg mij af hoe het zit met hun loon? Ik weet dat je eerst een tijd rechercheur moet zijn en dat je dan kan solliciteren en als je door een reeks (moeilijke) tests geraakt dat je dan betaald de opleiding kan volgen.

Maar hoe zit het met het loon van de leden van het SIE? Ze zullen wellicht een gevarenpremie krijgen (zoals bv. F16-piloten) en dan ook nog wat voor de uren etc. (24/24 oproepbaar)....Nu overweeg ik dit zeker, maar het is zeker véél moeite, en als het niet goed verdient moet men toch eens nadenken...





Ciao!

polleke

Legacy Member
je moet eerst gewoon rechercheur worden, als je dan bij de beste eindigt, dan is er een kans dat je na een paar jaar hier de kans voor krijgt. zoals reeds gezegd, is de kans echt heeel klein dat je dit ooit zal worden.

ik hoop het echt voor jou als dit je droom is, dat je het zal maken... maar pin je er niet op vast!

Mr.Anderson

Legacy Member
Jack bauer is da ook nog geweest ^^

Serieus: Ik hoop ook dat dit jou ooit lukt als dit uw droom is. Maar zoals polleke zegt is die kans heel klein. Ik heb eens op info gelezen over de SIE op jobpol.be, misschien kan ik je hiermee een klein beetje verder helpen? :)

Simonn

Legacy Member
Een kennis van m'n ouders werkt al meerdere jaren bij het SIE (anciëniteit) en verdient natuurlijk wat meer als een politieagent bij de federale/lokale, maar verwacht ook geen bedragen boven de 3000-3500€

Zoals hier al gezegd is geweest, de kans dat je bij het SIE raakt is echt enorm klein. Het is niet omdat je over de nodige intelligentie beschikt en sportief bent aangelegd, dat je toegelaten zal worden tot de opleiding. Verschillende psychologische testen (helemaal niet te vergelijken met de psychologische testen om bij de fed/lok politie te raken) zullen nog moeten aantonen dat je er voor geschikt bent. Als je dan al toegelaten wordt, is de kans reël dat de opleiding gewoon te zwaar is en dat je afhaakt.

Anyhow, als dat je droom is moet je er zeker voor gaan, maar toch ook denken aan een alternatief als je er niet zou bij geraken.

eXtreme

Legacy Member
Yup, dat is 't... een universitaire opleiding opgeven voor een droom eigenlijk...maar die droom is natuurlijk niet zo maar te bereiken; heel moeilijk..

multavici

Legacy Member
eXtreme zei:
Yup, dat is 't... een universitaire opleiding opgeven voor een droom eigenlijk...maar die droom is natuurlijk niet zo maar te bereiken; heel moeilijk..

Als het echt je droom is en je bent bereid er heel hard voor te werken, moet je ervoor gaan imo! Anders zal je mss heel je leven spijt hebben dat je niet geprobeerd hebt.

Time

Legacy Member
Begin eerst met de proeven voor de gewone federale politie. De kans dat je daar door geraakt is al redelijk klein (1/12). Ondertussen kan je je studies proberen redden.
Geef die universitaire opleiding op wanneer je binnengeraakt in de politieschool, dat zal al moeilijk genoeg zijn.
Nuja, 'moeilijk', je moet in het profiel passen, het heeft meer met geluk te maken denk ik.


cclherreman zei:
Een kennis van m'n ouders werkt al meerdere jaren bij het SIE (anciëniteit) en verdient natuurlijk wat meer als een politieagent bij de federale/lokale, maar verwacht ook geen bedragen boven de 3000-3500€
Een kennis van mijn tante heeft gemiddeld 4000€ netto als SIE'er. Maar ik weet wel niks van zijn functie, werkregime etc... Voor hetzelfde geld is hij daar een hoge piet.

eXtreme

Legacy Member
ik ga zien dat 'k er door ben, maar als ik dit jaar niet slaag probeer 'k 't sowieso...

ik heb eens gemailt naar het "recruitteam" van de politie, en die mochten niets van info over het loon geven van een lid van het SIE (nu niet zo'n suprise), maar ze mochten zelfs geen andere info geven dan dat je voor vacatures kan solliciteren als er plaats vrijkomt

^^pathfinder^^

Legacy Member
een kennis van een kennis van, een kennis van mijn opa heeft Hitler nog in zijn kloten gestampt.


met kennissen van zijn we nie echt veel.

Het beste is dat ge dit allemaal zelf bij de politie vraagt. En als ze het nie vrijgeven, dan is het zo en moet ge helemaal nie geloven wat hier gezegd word.

Brazuca

Legacy Member
Zoude best geen criminologie gaan studeren als ge al rechercheur wilt worden?

blacky

Legacy Member
Probeer eerst te slagen in het basis, middenkader. Die kans is al klein. Ok je bent intelligent, sport graag, je droom is, bij de politie te komen... Maar niet iedereen is er voor gemaakt. Ook al droom je ervan. En als alles toch meezit, moet je nog eerst X aantal jaar bij fed deelnemen. Veel testen en proeven doen. En dan 1/10000 word je 10 jaar later aangenomen voor SIE

Simonn

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
een kennis van een kennis van, een kennis van mijn opa heeft Hitler nog in zijn kloten gestampt.


met kennissen van zijn we nie echt veel.

Het beste is dat ge dit allemaal zelf bij de politie vraagt. En als ze het nie vrijgeven, dan is het zo en moet ge helemaal nie geloven wat hier gezegd word.

Die komt hier regelmatig over de vloer en was zelf bezig over het loon van leden van het SIE. Uw bijdrage is dus nutteloos, in tegenstelling tot die van Time en mezelf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan