eXtreme
Legacy Member
Hlo,
Ik weet het; jullie denken wellicht "weer zo ééntje die erover begint", maar ja, ik kan het niet laten. De kans dat ik dit jaar slaag (2de jaar unief) is niet zo groot, en eigenlijk heb ik gewoon de verkeerde richting gekozen (maar daar gaat het niet om). Het is steeds een droom van mij geweest om bij het SIE te gaan (ook al wist ik van in het begin de uren, de opleiding etc...). Ik weet dat er een tekort aan SIE-mensen is omdat amper 20% van de sollicitanten door de eerste tests geraakt (zoals hen zie ik mezelf zeker als possiebele kandidaat; ik ben intelligent, doe thai-boks en fitness,...)
Nu vind je daar echter amper officiële info over en ik vroeg mij af hoe het zit met hun loon? Ik weet dat je eerst een tijd rechercheur moet zijn en dat je dan kan solliciteren en als je door een reeks (moeilijke) tests geraakt dat je dan betaald de opleiding kan volgen.
Maar hoe zit het met het loon van de leden van het SIE? Ze zullen wellicht een gevarenpremie krijgen (zoals bv. F16-piloten) en dan ook nog wat voor de uren etc. (24/24 oproepbaar)....Nu overweeg ik dit zeker, maar het is zeker véél moeite, en als het niet goed verdient moet men toch eens nadenken...
Ciao!
Ik weet het; jullie denken wellicht "weer zo ééntje die erover begint", maar ja, ik kan het niet laten. De kans dat ik dit jaar slaag (2de jaar unief) is niet zo groot, en eigenlijk heb ik gewoon de verkeerde richting gekozen (maar daar gaat het niet om). Het is steeds een droom van mij geweest om bij het SIE te gaan (ook al wist ik van in het begin de uren, de opleiding etc...). Ik weet dat er een tekort aan SIE-mensen is omdat amper 20% van de sollicitanten door de eerste tests geraakt (zoals hen zie ik mezelf zeker als possiebele kandidaat; ik ben intelligent, doe thai-boks en fitness,...)
Nu vind je daar echter amper officiële info over en ik vroeg mij af hoe het zit met hun loon? Ik weet dat je eerst een tijd rechercheur moet zijn en dat je dan kan solliciteren en als je door een reeks (moeilijke) tests geraakt dat je dan betaald de opleiding kan volgen.
Maar hoe zit het met het loon van de leden van het SIE? Ze zullen wellicht een gevarenpremie krijgen (zoals bv. F16-piloten) en dan ook nog wat voor de uren etc. (24/24 oproepbaar)....Nu overweeg ik dit zeker, maar het is zeker véél moeite, en als het niet goed verdient moet men toch eens nadenken...
Ciao!
