Archief - snel vraagske tram

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Frado2005

Legacy Member
Hi,

Als ik van punt A naar B wil, maar daar tussen in eens uitstap, en paar uur later dan weer opstap, mag ik dan hetzelfde ticket gebruiken, of moet ik telkens een nieuw kopen?
A->B is van Adinkerke na Koksijde, dus niet zo ver

Netrem

Legacy Member
tramticket is 1 uur geldig (in Gent toch, kveronderstel dat dat bij u hetzelfde is)

Howitzer

Legacy Member
Buzzy Pass is geldig in gans Vlaanderen voor Tram, Bus en regionale trein dacht ik. (bv. Antwerpen Berchem naar Antwerpen Centraal)

russian

Legacy Member
Buzzy pas (of Omni pas voor de ouderen :sad:) is geldig op alle vervoer van De Lijn (niet MIVB in Brussel bijvoorbeeld). Tram en (bel)bus dus.

Ja, het antwoord is reeds gegeven: 1 uur geldig.

Frado2005

Legacy Member
k, kheb 1 ticketje gekocht, ma voor dan van da tussenpunt na B te geraken hebk dan nie betaald zu, en het terugkeren ook niet.

Mess

Legacy Member
Dan hebde sjance gehad dat er geen controleurs op pad waren :)

Frado2005

Legacy Member
bwa tis zondag he, geen iljnwinkels enzo open in de voormiddag(en begin namiddag). Al de keren da'k op de tram gezeten heb, nog nooit controleurs gehad.
Mja, hun tarieven jong, ipv dat ze wat lagere tarieven nemen als ge 3 haltes verder moet...
Van A na B betaal ik evenveel(pakt zo'n 8 haltes), als ik ne ticketje koop vo 3 haltes

SMa

Legacy Member
frado2005 zei:
bwa tis zondag he, geen iljnwinkels enzo open in de voormiddag(en begin namiddag). Al de keren da'k op de tram gezeten heb, nog nooit controleurs gehad.
Mja, hun tarieven jong, ipv dat ze wat lagere tarieven nemen als ge 3 haltes verder moet...
Van A na B betaal ik evenveel(pakt zo'n 8 haltes), als ik ne ticketje koop vo 3 haltes
bepaalde afstanden kun je eventueel ook wandelen ;)
ik vind het best triest wanneer mensen de tram pakken voor 1 halte

en 80cent is imo nu ook niet overdreven veel

GuntherDW

Legacy Member
beh, dus ik kon eig gans den tijd m'n buzzy pass gebruike vo m'n wekelijkse brussel <-> antwerpen trein ofwa?
all those tickets for nothing
oh well, at least betaalt de school ze terug :p

Cycloon

Legacy Member
GuntherDW zei:
beh, dus ik kon eig gans den tijd m'n buzzy pass gebruike vo m'n wekelijkse brussel <-> antwerpen trein ofwa?
all those tickets for nothing
oh well, at least betaalt de school ze terug :p

Buzzypass is voor de lijn en treinen zijn van de NMBS :drool:

Frado2005

Legacy Member
SMa zei:
bepaalde afstanden kun je eventueel ook wandelen ;)
ik vind het best triest wanneer mensen de tram pakken voor 1 halte

en 80cent is imo nu ook niet overdreven veel
nja tis al rap 2-3km zu

Implar

Legacy Member
frado2005 zei:
Al de keren da'k op de tram gezeten heb, nog nooit controleurs gehad.

Ik reis al 6 jaar minimum 5 keer / week met de bus, en af en toe eens met de tram, in heel die periode nog nooit gecontrolleerd geweest :p

Tyfius

Legacy Member
Toen ik met de bus naar school ging moest ik altijd van voor opstappen en mijne Buzzy Pass aan de controleur laten zien. Effectief gecontroleerd op geldigheid hebben ze nooit gedaan. Of toch niet dat ik mij kan herinneren.

Cycloon

Legacy Member
Kheb 1 keer gehad toen ik opstapte da zo ne chauffeur vroeg of ik een abo had, ik zei zo van ja, moet ge het zien? Zei die gewoon, tis goe stap maar op :p

Kysr

Legacy Member
Ooit eens klasuitstap naar antwerpen gedaan en moesten zelf de tram naar ergens nemen. Zot veel van ons uiteraard niet betaald want in Gent is er ongeveer nooit controle. We komen aan stond er daar wel tramcontroleur. Ze hadden een goed dagske die mannen. T had dan nog iemand buzzy doorgegeven, en ze hadden het gezien, was rond de &#8364;500 boete.
Blij dak ticket gekocht had!

Alola

Legacy Member
Dit is dus iets waar ik mij echt aan kan doodergeren hé. Mensen, betalen doe je omdat je gebruik maakt van het openbaar vervoer, niet omdat er misschien een controleur rondloopt!!!
En dan zeker klagen dat het gratis openbaar vervoer er maar niet komt? Dat is omdat pipo's zoals sommigen hier op deze manier diefstal plegen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan