Archief - Sneeuw

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^MystiQ

Legacy Member
*FiReStOnE^-* zei:
ik vind sneeuw heerlijk
zalig om 's morgens op te staan, gordijnen open te doen en dan een felle zon zien en alles bedekt met een laagje sneeuw!

Inderdaad, zalig gewoon :love: Zeker als ge dan met uw vriendin zo opstaat en derna wa sneeuwballen naar mekaar gooit en dan ijskoud samen terug in bed kruipen om nogmaals de eeuwige liefde te bedrijven :D

User_BELGIUM

Legacy Member
kherinner mij de tijd nog dat we op de Gavers (natuurpark met groot meer) gingen schaatsen. Dat was een echte volksfeestje dan. En dat we met de slee kwamen, dat ik mn broer vooruittrok en we onze mama met sneeuwballen bekogelden..
<snif><the good memories>

Darks

Legacy Member
Bij bomma in den hof een sneeuwman maken, waar is de tijd... :p
Dat krrrrrk krrrrk krrrrk onder uw schoenen...
Leerkrachten die niet buiten durven komen uit angst voor sneeuw-artillerie...
Met de fiets crossen tot ik op m'n gezicht ging en wenend naar huis liep...
Met vrienden iglo's bouwen en dan elkaars vestiging bekogelen...
Mama haar gezicht als ik na een dag spelen in de sneeuw binnen kwam...

De laatste jaren is het precies 6 maanden herfst, ik wil koud en sneeuw! heerlijk!

ng

Legacy Member
Sneeuw is toch zalig, je hoort het niet vallen zoals regen. Dus wanneer je 's morgens opstaat en je ziet die sneeuw, daar word je toch blij van?
Landschap mooi wit, je stapt naar buiten en de sneeuw kraakt telkens je je voet neerzet.
En dan al die klungels in hun auto die niet meer durven rijden omdat er wat sneeuw ligt. :rofl: Het enige hatelijke zijn die vervloekte strooidiensten, wanneer er nog maar vijf vlokken vallen zijn ze daar al met een zak zout.

Lord Seth

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Sneeuw is toch zalig, je hoort het niet vallen zoals regen. Dus wanneer je 's morgens opstaat en je ziet die sneeuw, daar word je toch blij van?
Landschap mooi wit, je stapt naar buiten en de sneeuw kraakt telkens je je voet neerzet.
En dan al die klungels in hun auto die niet meer durven rijden omdat er wat sneeuw ligt. :rofl: Het enige hatelijke zijn die vervloekte strooidiensten, wanneer er nog maar vijf vlokken vallen zijn ze daar al met een zak zout.
En wanneer je dan eindelijk op de weg stapt, fietst, of whatever, zie je zo die mooie witte gloed verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dan zie je dat je broekspijpen bruin zien van de vuile sneeuw. Sneeuw is toch ZO mooi :love:

ng

Legacy Member
Mijn broekspijpen worden nooit bruin hoor, handig toch als dat niet over de grond sleept.

Preske

Legacy Member
De laatste keer dat ik mij kan herinneren dat het deftig gesneeuwd heeft, zal toch een jaar of 20 geleden geweest zijn.

Ik had toen met m'n broer een groot sneeuwfort gemaakt, met op iedere hoek een sneeuwman. Heb toen nog de slee achter m'ne pony gehangen en dan zo volle gaas de wei op en af ^^. nu DAT waren eens tijden zie

En op school waren er jongens van hogere klassen die een sneeuwzetel gemaakt hebben.

User_BELGIUM

Legacy Member
ik sprak ook eigenlijk al over een jaar of 15 gelede..
het is écht láng gelede :s

Matt.

Legacy Member
Sneeuw is toch prachtig? Zie eens wat voor nostalgische beelden dat oproept!

Mr Syphon

Legacy Member
SimonL zei:
:rofl:

sorry hiermee lag ik even strijk :lol:

zimbabwe begod :lol:


enfin, ooit eens een straat versperd met een hele grote sneeuwbal maar 't was per ongeluk want hij was te zwaar geworden om hem met drie man erop te verrollen -> voor herhaling vatbaar :unsure:

heb ik ook ooit is met nen maat gedaan,
dikke muur van 1 meter dik en 1 meter hoog gebouwt op onze straat ( is maar een baantje achterin :p )
en dan ons verstopt achterin en als iemand da wou kapot maken smeten we sneeuwballen :p

Skoran

Legacy Member
Vechten met de ijspegels die aan de dakgoot hingen, zalig :love:

Ik mis die tijden toch ook wel

Terror Factor

Legacy Member
:rofl: ZALIG :D

Ik hoop ook echt da het sneeuwt, en hard! Dan ben ik maar een paar uur later op school, /care :D Wieee, hogeschool/unief: geen regeltjes meer, geen verbod op sneeuwballen gooien!

Echt, da het maar vollebak begint en da er dagelijks een vers laagje bijkomt, zoda de sneeuw goed samendrukbaar is zonder ne bal ijs te worden:D

Echt een fatsoenlijke laag sneeuw heb ik hier eigenlijk nooit gezien, 5-10 cm was het maximum, en da's al ne hele tijd geleden :(

jean_005

Legacy Member
Idd, ja sneeuw kan natuurlijk heel tof zijn. Je staat s'morgens op, doet je raam open en je ziet alles zoals je gewoon was, maar witgekleurd. Iedereen is buiten i.t.t. een koude herfstdag, waar iedereen het liefst binnen blijft. Veel minder auto's op straat, veel meer sfeer, en natuurlijk ook veel meer plezier.

Maar langs de andere kant kan ik natuurlijk ook begrijpen dat mensen moeten opstaan met de bedoeling om zoals elke dag te gaan werken/naar school te gaan, wat totaal niets met sneeuw te maken heeft. En dan kan je op zo'n momenten al eens gefrustreerd geraken.

sink

Legacy Member
night ghost 128 zei:
En dan al die klungels in hun auto die niet meer durven rijden omdat er wat sneeuw ligt. :rofl:
we zullen nog wel ne keer klappen als gij verplicht elke morgen naar uw werk moet vertrekken met uw auto'ke..

ik herinner mij nog ferm goed de eerste keer dat in de sneeuw moest rijden.. de eerste dag van m'n stage, 1 maart 2006, 't had gesneeuwd dat het nie normaal was.. en het was amper gestrooid.. ik reed van m'n hof, 50m verder moest ik een 90° bochtje pakken..
en guess what, ik was 'm al ver kwijt :oink: chance dat ik redelijk deftige reflexen had, anders had ik 'm al zijwaarts tegen een boom geparkeerd..
de resterende 15km heb ik dan maar net zoals m'n mede-chauffeurs op de baan tegen 30km/u gedaan..

GeTa

Legacy Member
Vuile sneeuwhaters onder ons! :D
Iedereen heeft wel goede herinneringen aan sneeuw denk ik.
5-dubbele longontsteking :')

megamold

Legacy Member
ja sneeuw , dolle pret
als het nu eens ni zon glad spul was zou ik het nog veel leuker vinde :D

Cerv.Be

Legacy Member
AeroFury zei:
Jaja, waar zijn de tijden dat er iedere winter een pak sneeuw lag en we ons konden uitleven met sneeuwmannen maken e.d. Tis al een tijdje geleden dat het nog eens echt goed gesneeuw heeft in Vlaanderen imo...
Maar ik zie dat de temperaturen de volgende dagen rond het vriespunt liggen dus hopelijk sneeuwt het nog eens goed rond de kerstmis, nieuwjaar periode.
Zijn er zo van die voorspellingen die zeggen dat we dit jaar sneeuw mogen verwachten of zal het weer noppes zijn? :sad:


Kerstmis en Nieuwjaar zijn zelf vroeg voor sneeuw, de winter is nog niet (officieel) of amper begonnen (officieus). De echte wintermaand is januari, en februari kan ook nog hard zijn

Tah_b00nz0r

Legacy Member
ik hoop ook op sneeuw :) kvind da altijd zo leuk ook. veel toffer als kut regen >_>

Triple0

Legacy Member
ik ben al eens dik op mijn zak gegaan met mijn fiets op sneeuw ^^

maja sneeuw zou welkom zijn, kan ik nog eens vallen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan