Archief - Slaapprobleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Eagle-Eye

Legacy Member
Komt wel meer voor dit jaar. Mijn moeder is daarvoor vorige week ook naar de dokter geweest. Die zei dat het gewoon komt doordat we zo'n slechte zomer gehad hebben dat we (onbewust) een uiterst lichte vorm van "Waarom zou ik nog opstaan? Er is toch alleen maar ellende." Vitaminen nemen is het enige wat een beetje kan helpen.

moXob

Legacy Member
Al een hele opluchting dater nog zo vele zijn ^^ ..( had ik wel gedacht )

Idd wekkers uitzetten zonder het te beseffen iser ook bij .. .. Zelf praten tegen men ma smorgens ookal herinner ik er dus totaal niets van ..

Genius

Legacy Member
Ik ben één van de weinigen (van mijn vriendinkring) die gemakkelijk wakker wordt. Vorige week donderdag lag ik om 3u in mijn bed en moest er om 6u30 al terug uit. Ok, dat is eventjes hard, ge draait u nog ff 5 minuten om maar daarna sta ik op en een halfuur later ben ik zo fris als iet.

Ik denk dat het gewoon te maken heeft met discipline en karakter.

En gewoon zien dat je uwe wekker 5 meter verder zet met een enorm irritant en oorverdovend geluid. Geloof mij, opstaan zal je doen!

virtualdude

Legacy Member
GeneH zei:
Ik ben één van de weinigen (van mijn vriendinkring) die gemakkelijk wakker wordt.

Dit is inderdaad zeer schaars.

Ik heb bijvoorbeeld in 99,9% van de gevallen geen wekker nodig.
Ik ben altijd wakker voor dat de wekker afgaat. Wanneer ik wakker wordt kijk ik even hoe laat het is. Zet deze af en dan sta ik op.

Is best handig zoiets. Als ik bijvoorbeeld zeg: "morgen om 6 uur is het F1 en ik wil dit zien" dan zet ik zelfs mijn wekker niet aan. Ik ben dan toch wakker. :)

Jerryboy

Legacy Member
virtualdude zei:
Dit is inderdaad zeer schaars.

Ik heb bijvoorbeeld in 99,9% van de gevallen geen wekker nodig.
Ik ben altijd wakker voor dat de wekker afgaat. Wanneer ik wakker wordt kijk ik even hoe laat het is. Zet deze af en dan sta ik op.

Is best handig zoiets. Als ik bijvoorbeeld zeg: "morgen om 6 uur is het F1 en ik wil dit zien" dan zet ik zelfs mijn wekker niet aan. Ik ben dan toch wakker. :)

'k heb juist hetzelfde. :)

trouwens mensen die hun wekker durven afdrukken en dan weer in't slaap vallen, check clocky de wegrennende wekker :)

spray-bunny

Legacy Member
virtualdude zei:
Is best handig zoiets. Als ik bijvoorbeeld zeg: "morgen om 6 uur is het F1 en ik wil dit zien" dan zet ik zelfs mijn wekker niet aan. Ik ben dan toch wakker. :)
Tja, als het iets amusant is raakt iedereen wel wakker denk ik.:p

Gentille

Legacy Member
Ik heb ook al een paar keer gehad dat ik gewoonweg mijn wekker niet hoor. Meestal is dat dan wel na een avondje stappen en als ik redelijk diep ben geweest :p. Anders kan het wel gebeuren dat ik wakker ben net voor mijn wekker afgaat als ik getraind ben op die uren om op te staan.

GaMe®

Legacy Member
virtualdude zei:
Dit is inderdaad zeer schaars.

Ik heb bijvoorbeeld in 99,9% van de gevallen geen wekker nodig.
Ik ben altijd wakker voor dat de wekker afgaat. Wanneer ik wakker wordt kijk ik even hoe laat het is. Zet deze af en dan sta ik op.

Is best handig zoiets. Als ik bijvoorbeeld zeg: "morgen om 6 uur is het F1 en ik wil dit zien" dan zet ik zelfs mijn wekker niet aan. Ik ben dan toch wakker. :)

Maar ja, hoelang slapen jullie per nacht? 8u ofzo? :)

Crashtestdummy

Legacy Member
une wekker verbinden me zone flikkerlicht die ze op fuifkes gebruiken en er een tijdsinstelling op zetten dat ie niet stopt voor ie 5 minuten gewerkt heeft :)

ge zult u kamer uitvluchten oftwel op de grond liggen schudden door nen epilepsieaanval :)

Chickenlal

Legacy Member
Ik heb ook altijd 3 wekkers staan in de vroegen. 1 radio die radio speelt om 4u40, 1 op nachtkasje die om de 5 min afloopt vanaf 4u45 en dan mijn gsm die op men buro ligt om 5u00. Tegen dat gsm is afgelopen heb ik al een keer of 3 op de wekker op nachtkastje gedrukt en ben ik wel wakker.

Vroeger had ik enkel gsm die op buro lag, en soms oversliep ik mij omdat ik hem zonder te beseffen afzet en terug ga liggen...

Of in het weekend zet ik dan enkel men wekker op nachtkastje om vroeger op te staan en dan lig ik soms nog uren in men bed en om de 5 of 9 minuten dunno moet ik eens op men wekker kloppen omda die terug begint af te lopen, maar das dan gebrek aan karakter :p

sink

Legacy Member
8u slapen en niet wakker worden??
de laatste 5j van mijn leven heb ik bijna nooit meer dan 8u per nacht geslapen.. meestal 5 à 6u per nacht, en da's m'n gemiddelde.. )
als ik mijn wekker zet dan schiet ik altijd wakker, no matter what (zo'n f*cking irritant geluid, ik heb er de pest aan), t'is idd ff moeilijk, maar na 5min draaien sta ik altijd op.. en idd, na een half uurtje ben ik wel klaarwakker.. :p

KoenDK

Legacy Member
sink zei:
8u slapen en niet wakker worden??
de laatste 5j van mijn leven heb ik bijna nooit meer dan 8u per nacht geslapen.. meestal 5 à 6u per nacht, en da's m'n gemiddelde.. )
als ik mijn wekker zet dan schiet ik altijd wakker, no matter what (zo'n f*cking irritant geluid, ik heb er de pest aan), t'is idd ff moeilijk, maar na 5min draaien sta ik altijd op.. en idd, na een half uurtje ben ik wel klaarwakker.. :p

aan deze post heeft de TS enorm veel, thx :niceone:

waffel

Legacy Member
och jong kheb net hetzelfde
hoeveel ben ik niet wakker geworden met een gsm in men hand :s
en als ik dan wakker ben, draai ik me eens; en als ik niet droom dat ik moet opstaan, dan ben ik weer weg vo ne goei uurke hé :sad:

Ben toch van discipline geweest gisteren om NIET weg te gaan (vandaag wel weer dus :p) en smorgens om 9uur voor de 1ste x in de les nederlands te zijn, rara het is gelukt :D

Waar een wil is, is een weg :p

FCBBOY

Legacy Member
Op constante uren in bed kruipen en constante uren wakker worden en je komt vanzelf wakker, zelfs zonder wekker. Maar in de winter is het idd wat moeilijker door de lekkere bedwarmte die oooo zo gezellig is ^^

Chickenlal

Legacy Member
waffelaar zei:
och jong kheb net hetzelfde
hoeveel ben ik niet wakker geworden met een gsm in men hand :s


Och jong da heb ik ook veel, gsm ligt dus normaal op buro, en dan word ik zo x aantal uren te laat wakker met gsm in mijn hand of in mijn bed.

Ook, als ik geen wekker zet, dan slaap ik makkelijk 12 uur door aan 1 stuk

128MB

Legacy Member
Hier geen problemen wakker te worden ^^ Et probleem is in slaap te geraken :cry:

Jonathan

Legacy Member
Heb zelf ook veel problemen met wakker worden. Heb er thuis zelfs al vaak ruzie over gehad, m'n ma begon bijvoorbeeld op mij te roepen. Ze zei dat ze me 3 keer na elkaar riep om op te staan en dat ik telkens geantwoord heb "ik kom direct" en ik herinnerde me NIX maar dan ook NIX :(

zoo-music girl

Legacy Member
Ik heb nog veel slaapproblemen gehad, en toen niemand het me kon vertellen (zelfs dokters niet) kwam ik er via internet (*hugt internet - couldn't live without ya*) achter dat het gewoon 'slaapverlamming' was; Je bent psychisch volledig bij bewustzijn (= niet in slaapstand) maar je lichaam slaapt nog, is dus verlamd. Is heel soms leuk geweest -lucide dromen, zalig (= je droom bewust zelf sturen)-, maar meestal ist een ware kwelling, want ik had meestal geen lucide dromen maar vooral last van the 'old hag', symptoom dat soms voorkomt bij slaapverlamming. Het gevoel van een demonische aanwezigheid in de kamer en het ergste: op jouw borst zittend. Je kan ook het gevoel hebben te stikken of hem horen etc. Ik las dan later dat slaapverlamming al sinds de middeleeuwen bestaat, maar nog maar recent 'ontdekt' is, en de mythe die rond de old hag hing was toen 'een demoon die roekeloze vrouwen kwam temmen'. smerig! (maar terecht though :p) Echt interessant wel, zelfs Shakespeare schreef toen over the old hag in romeo & juliet: "This is the hag, when maids lie on their backs, That presses them, and learns them first to bear, Making them women of good carriage."

Je moet et maar eens opzoeken als je geïnteresseerd bent ofzo. De dokter zei uiteindelijk dat slaapproblemen voortkwamen uit stress, en aangezien ik die niet heb wijtte hij het aan een soort stress van in-de-wereld-zijn, het inzien dat je zo'n miniscuul niettoedoend deeltje ervan bent en stress die daaruit voorvloeit. Dat klopte dan weer wel.
Het ging uiteindelijk over met dat ik m'n best deed niet te veel meer te piekeren over dingen en dingen meer te aanvaarden. Plus een lichte dosis soort slaapmiddel/antipsychotica.
Dus voor alle mensen die hier last van hebben: cum to me, i know all about it!

zoo-music girl

Legacy Member
ik kan trouwens eeuwig doorgaan over dromen en lucide dromen en allerhande dingen. Ik hou gewoon zo van de droomwereld die zich tegelijkertijd wel niet mengt in de realiteit (want daar ben ik dan weer eerder tegen), maar je toelaat letterlijk nog te dromen. Dromen en fantaseren kind of keeps me alive :O

moXob

Legacy Member
ik kan trouwens eeuwig doorgaan over dromen en lucide dromen en allerhande dingen. Ik hou gewoon zo van de droomwereld die zich tegelijkertijd wel niet mengt in de realiteit (want daar ben ik dan weer eerder tegen), maar je toelaat letterlijk nog te dromen. Dromen en fantaseren kind of keeps me alive :O

I say .. go and start a thread ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan