Archief - sigarettenrook

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boris Barowski

Legacy Member
Avondland zei:
Sigarenrook of pijprook is in feite nog erger dan een gewone sigaret. Ik kan dan gewoon een tijdje niet inademen vanwege de stank.

nah, toch niet, ik vind de meeste pijprook en sigarenrook toch "beter" dan sigarettenrook
(als passief roker, zelf rook ik niks)

Avondland

Legacy Member
Boris Barowski zei:
nah, toch niet, ik vind de meeste pijprook en sigarenrook toch "beter" dan sigarettenrook
(als passief roker, zelf rook ik niks)

Sigaren/Pijprook ruikt véél zwaarder en sterker dan gewone sigarettenlucht, waardoor ik in die stank gewoonweg niet kan ademen ... :p

T€RM!N4T0R

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Ik snap niet hoe een roker en niet-roker lekker kunnen kussen. Ik bedoel maar, toen ik een periode niet rookte was een stinkende rokersmond niet echt appetijtelijk.
Mijn vriendin rookt niet en zij heeft daar nochtans ook geen last van hoor. Of ze stoort zich er iig toch niet aan.

Blanco zei:
De zoveelste rokers bashing thread... vermomd in een wetenschapsthread.
Zoek de oorzaak dan maar niet bij mij want dat is totaal niet de bedoeling van mijn thread.

aXl_

Legacy Member
warre zei:
zal zijn zoals osmose hé.

de roker heeft teveel rooklucht rond zich, en de nietroker te weinig. En de lucht verplaatst zich naar de niet roker.

dat noemen we diffusie. voor osmose heb je een semi permeabel membraan nodig.

(kwestie van beetje wetenschap in dit "wetenschaps thread" te krijgen)

ElBramo

Legacy Member
Avondland zei:
Sigaren/Pijprook ruikt véél zwaarder en sterker dan gewone sigarettenlucht, waardoor ik in die stank gewoonweg niet kan ademen ... :p
Sigarenrook en rook van een joint ruik ik liever dan sigarettenrook ze. Waarschijnlijk omdat het eens iets anders is dan altijd die sigarettenrook...

TheCrow7

Legacy Member
Een sigaar of pijp kan lekker ruiken op afstand. Maar indien iemand vlak naast jou aan z'n pijp/sigaar ligt te lurken dan is die geur inderdaad zéér overweldigend.

enj0i^

Legacy Member
Het is ook altijd zo bij ons :D

mijn rook gaat altijd en overal richting dezelfde persoon (waarschijnlijk ook wel omdat we er beginnen te op te letten :p)

Sertu

Legacy Member
wat zijn we weer geweldig wetenschappelijk bezig :s net zoals in die topic over bierproeven :x

GaMe®

Legacy Member
Heel raar, maar bij de voetbal zit ik altijd tussen twee rokers.
Het maakt niet uit vanwaar de wind komt, maar telkens zweeft de sigarettendamp recht in mijn gezicht..
Dus die wat links van mij zit zijne doemp gaat naar rechts en bij die rechts van mij andersom..
Heel raar en heel vervelend!

T€RM!N4T0R

Legacy Member
GaMe® zei:
Dus die wat links van mij zit zijne doemp gaat naar rechts en bij die rechts van mij andersom..
Heel raar en heel vervelend!
Ja idd da bedoel ik dus. Daarmee dak me der echt vragen over begin te stellen. Alleen jammer dak nu nog altijd nie goe weet wat hiervan de oorzaak is.
Een verkeerde aantrekkingskracht? Maar dewelke dan??

torquenstein15

Legacy Member
aXl_ zei:
dat noemen we diffusie. voor osmose heb je een semi permeabel membraan nodig.

(kwestie van beetje wetenschap in dit "wetenschaps thread" te krijgen)

En om dan nog beetje wetenschappelijker te zeggen: vrije diffusie want er zit gene wand tussen. :p

CyberLama

Legacy Member
T€RM!N4T0R;7906896 zei:
Ja idd da bedoel ik dus. Daarmee dak me der echt vragen over begin te stellen. Alleen jammer dak nu nog altijd nie goe weet wat hiervan de oorzaak is.
Een verkeerde aantrekkingskracht? Maar dewelke dan??

Nu moet je mij toch eens uitleggen wat het woord "aantrekkingskracht" met "rook" ook maar zou kunnen te maken hebben.

Ik ben er nogal zeker van dat als je aan de andere kant van de roker zou gaan zitten, je eveneens rook in je gezicht krijgt. In stille lucht zal de rook zich ongeveer bolvorming verspreiden.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
CyberLama zei:
Nu moet je mij toch eens uitleggen wat het woord "aantrekkingskracht" met "rook" ook maar zou kunnen te maken hebben.

Tis net dat wat ik hier in deze topic vraag. :sop:
Het HOE en het WAAROM...

DéWé

Legacy Member
Deeltjes verplaatsen zich van lucht waar de dichtheid groot is naar lucht waar de dichtheid hiervan kleiner is. Vandaar dat de frisdrank in flessen die halfleeg zijn hun prik verliezen. Het koolzuur zal naar de verse lucht in de fles gaan met een kleinere hoeveelheid hieraan en elke keer dat de fles open gaat komt er verse lucht bij waardoor deze ook weer in evenwicht met de drank zal gebracht worden.

In hoeverre dit invloed op sigarettenrook heeft weet ik nie maar et kan wel verklaren waarom rook de neiging heeft in de richting van niet rokers te gaan, simpelweg omdat daar lucht met een lagere dichtheid "rook" is.

-RaZoR-

Legacy Member
tis zo irritant dat ik een bril draag en de rook komt in men ogen

die rook blijft er achter hangen en dan piekt men oog zo massaal tot het echt traant :D

exer666

Legacy Member
Anvilke zei:
Ik smaak noch ruik daar niks van nochtans...komt wss doort feit dat ik al zo goed als heel m'n leven gewend ben van in rokersomgeving te zitten?

Same :p

Zeta Reticula

Legacy Member
In sommige sigarettenrook bevindt zich polonium, afhankelijk van de kweek van de tabak! Scary, hoor!

Massis

Legacy Member
ff totaal de thread nie gelezen en gwn reageren (te lui om op dit uur te lezen):

niet rokers ademen gewoon rustig in en uit, rokers daarentegen ademen nogal hard uit om de rook uit hun longen te ademen

=> gevolg: ze blazen de rook naar de niet-roker, en aangezien deze maar heel rustig ademt gaat hij de rook niet wegblazen


(ja ik heb dezen theorie zonet terplekke verzonnen in een half slaapdronken toestand, vandaar dat ik nu mijn bed inga want binnen 4u30 moet'k er al weer uit)

s.p.a.w.n.

Legacy Member
Das gewoon logica neh, der komt steeds evenwicht in een gasmengsel (dat niet te verschillend is )(het vermengt zich vanzelf) ... dus waar is nog geen rooklucht ... rond de niet roker, en hup de rook gaat ernaartoe

-RaZoR-

Legacy Member
punkrockdude zei:
ff totaal de thread nie gelezen en gwn reageren (te lui om op dit uur te lezen):

niet rokers ademen gewoon rustig in en uit, rokers daarentegen ademen nogal hard uit om de rook uit hun longen te ademen

=> gevolg: ze blazen de rook naar de niet-roker, en aangezien deze maar heel rustig ademt gaat hij de rook niet wegblazen


(ja ik heb dezen theorie zonet terplekke verzonnen in een half slaapdronken toestand, vandaar dat ik nu mijn bed inga want binnen 4u30 moet'k er al weer uit)

nochthans, ik adem mijn rook uit zoals ik normaal adem :)

there goes your theorie :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan