Archief - SECUROM.... zucht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem04

Legacy Member
Race the WTCC game was gekraakt om zonder steam te lopen.

Als ik moet werken met brol als Steam dan begin ik te gamen op console.

dJeez

Legacy Member
Justerini zei:
Ik ben het zooooooooooo beu he, eerst 3 dagen problemen eer ik Supreme Commander kon spelen, nu weer hetzelfde met Command en Conquer 3. ik quote even de mail wat ik zoal allemaal moet doen om die mannen daar bij support te helpen, dit vind ik niet meer normaal hoor:
SecuROM is echt niet aan zijn proefstuk toe als het totaal blokkeren van de copy protection betreft. Op de duur zou je echt gaan denken dat ook de games industrie zijn geld nuttiger kan besteden aan andere zaken dan aan copy protection.

https://www.beyondgaming.be/forums
https://www.beyondgaming.be/archive/games-general.91/scarface-license-patch.455146

Het ging in dit geval trouwens over een algemeen probleem - dus niks PC specifiek.

^MystiQ

Legacy Member
Dillyracer zei:
Race the WTCC game was gekraakt om zonder steam te lopen.

Als ik moet werken met brol als Steam dan begin ik te gamen op console.

:ironic:

Steam is absoluut geen brol en wordt door ongelooflijk veel gamers gebruikt. Het zijn niet alleen cs'ers die via steam werken. Het mooie eraan is dat gamers veel minder geneigd zijn om te cheaten want als ze geband worden moeten ze een nieuw accountje aanschaffen want het is een niet te kraken systeem.

Voor mijn part mogen alle games volgens het steam principe werken. :)

Bontus

Legacy Member
Steam is imo ook de beste oplossing die van de fabrikanten uit al op de markt is.

Anoniem04

Legacy Member
Math'ke zei:
:ironic:

Steam is absoluut geen brol en wordt door ongelooflijk veel gamers gebruikt. Het zijn niet alleen cs'ers die via steam werken. Het mooie eraan is dat gamers veel minder geneigd zijn om te cheaten want als ze geband worden moeten ze een nieuw accountje aanschaffen want het is een niet te kraken systeem.

Voor mijn part mogen alle games volgens het steam principe werken. :)

Ik blijf erbij dat ik geen bijkomende programma's moet hebben om een spel te spelen.

Renegade ++RIP++

Legacy Member
steam = brol.

moet voor de rest imho ook geen andere programmas bijinstalleren gewoon om een spel aan de praat te krijgen.

wlibaers

Legacy Member
D@SîR0 zei:
nope, zelfs de securom gaf geen problemen en er moest zelfs geen bestandje worden gekopieerd. en ik dacht zelfs dat je serial leeg kon laten.

@ braveheart, tuurlijk vind ik het ook een hoop gezever en ja ik heb al starforce op m'n bakske gehad. het ging mij om het feit dat er geen oplossing gegeven wordt door de fabrikant en die zal niet zeggen van kijk download ne crack en t'is opgelost eh :p

Inderdaad. Al is dat doorgaans wel de beste oplossing. Ik had ook zo'n probleem met een spel van Lucasarts, de helpdesk gaf snel compleet nutteloze argumenten (wat registry edits die niets hielpen), maar met een no-CD crack was het probleem meteen opgelost.

trouwens BPM studio is dacht ik wel een pakske duurder dan het doorsnee game en dan nog is het maar een kwestie van tijd eer dat er een crack uitkomt om ook die usbstick beveiliging te omzeilen. ok geheugen is goedkoop, maar als ge per game 1$ moet uitgeven aan ne stick, dan is dat op 1 miljoen exemplaren wel een serieus bedrag. waarom denkt ge dat we tegenwoordig geen boekskes en mooie dozen meer krijgen bij games? gij zijt oud genoeg om u diejen tijd nog te herinneren.

@ de jongeren onder ons: vroeger kwam een spel in een cd of dvd doosje, dat samen met een (kleuren)boek van tientallen, soms honderden bladzijden en enkele goodies zoals maps of posters in een grote kartonnen doos zat en dat alles voor een prijs die een pak onder de €50 lag (toen nog 2000 BEF). Akkoord het is tegenwoordig duurder om games te ontwikkelen en het duurt langer, maar het zijn allemaal dingen waar je nu voor moet bijbetalen of gewoonweg niet meer kan krijgen.

Inderdaad, ik heb er zo nog enkele liggen, een door van groot formaat, waar je al moet gaan puzzelen om de hele inhoud er terug in te krijgen zonder dat ze bol gaat staan. Je kreeg toen zelfs vaak een uitgebreide papieren handleiding en posters bij budgetspellen van ongeveer 500 BEF. Nu is het zelfs bij een nieuw spel vaak niet meer dan enkele pagina's, en de extra's bij luxeversies komen gewoonlijk niet in de buurt van een normaal spel toen. Natuurlijk waren er toen ook spellen met veel minder documentatie (Quake bijvoorbeeld), maar gewoonlijk alleen als het een heel eenvoudig spel was.

Uiteindelijk komt het erop neer dat je toen bij een spel heel wat extra materiaal kreeg. Bij een modern spel dat je zonder crack speelt krijg je gewoon een hoop extra last van de beveiliging. Als ik een nieuw spel gekocht heb, zoek ik bijna altijd een no-CD crack of mini-image.

Er zijn natuurlijk wel enkele uitgevers die zonder dergelijke beveiligingen werken, maar ze zijn zeldzaam. Dangerous Waters en Falcon 4 Allied Force bijvoorbeeld. Galactic Civilizations 2 heeft wel een code, maar die moet je alleen voor patches te installeren gebruiken, geen CD nodig om te spelen. En soms schakelen ze ook in patches de CD-check uit, zoals bij Dawn of War.

Justerini

Legacy Member
Update: Dus nog altijd geen oplossing gekregen van Securom...

juxx

Legacy Member
Math'ke zei:
Het mooie eraan is dat gamers veel minder geneigd zijn om te cheaten want als ze geband worden moeten ze een nieuw accountje aanschaffen want het is een niet te kraken systeem.

Jij speelt dan een andere cs dan ik. En trouwens, als ik in een punkbuster game een hardware ban aan m'n broek krijg moet ik ook een nieuw spel kopen.
Van alle argumenten die je pro-steam kunt geven was dat dus echt wel één dat niet opgaat.

D@SîR0

Legacy Member
wlibaers zei:
Er zijn natuurlijk wel enkele uitgevers die zonder dergelijke beveiligingen werken, maar ze zijn zeldzaam. Dangerous Waters en Falcon 4 Allied Force bijvoorbeeld. Galactic Civilizations 2 heeft wel een code, maar die moet je alleen voor patches te installeren gebruiken, geen CD nodig om te spelen. En soms schakelen ze ook in patches de CD-check uit, zoals bij Dawn of War.

wat te zeggen van oblivion. dat game was oorspronkelijk gepland om starforce te gebruiken, maar door alle negatieve commentaar hebben de makers ervan afgezien. als represaille hebben de makers van starforce dan maar doodleuk een tracker op hun site gezet naar de warezversie ervan op bittorent, onder het motto: geen beveiliging = gratis te downen.

ze hebben die link wel direct mogen verwijderen en serieuzen ambras gehad met de makers, ma da's het soort van maffiapraktijken waar die zich mee bezighouden (of wat van de theorie: als starforce je pc om zeep helpt, kom het dan maar eens in rusland zelf bewijzen en misschien dat we dan er iets aan doen. Hé kijk: niemand komt, dus er is geen probleem)

wlibaers

Legacy Member
D@SîR0 zei:
wat te zeggen van oblivion. dat game was oorspronkelijk gepland om starforce te gebruiken, maar door alle negatieve commentaar hebben de makers ervan afgezien. als represaille hebben de makers van starforce dan maar doodleuk een tracker op hun site gezet naar de warezversie ervan op bittorent, onder het motto: geen beveiliging = gratis te downen.

ze hebben die link wel direct mogen verwijderen en serieuzen ambras gehad met de makers, ma da's het soort van maffiapraktijken waar die zich mee bezighouden (of wat van de theorie: als starforce je pc om zeep helpt, kom het dan maar eens in rusland zelf bewijzen en misschien dat we dan er iets aan doen. Hé kijk: niemand komt, dus er is geen probleem)

Ah, Oblivion ook? Bij Galactic Civilizations 2 hebben ze hetzelfde gedaan.
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3148721
Een standaardtechniek blijkbaar.

BraveHeart

Legacy Member
sneax zei:
Sorry maar ik vind een hardwarematige usb beveiling maar idioot, de 'ideale' beveleiging is online distributie. Tot nu toe is enkel Steam hierin succesvol (EA's tegenhanger sucked en Direct2Drive is ni echt optimaal te noemen). Alles kan gekraakt worden, maar het is wél veel moeilijker bij single player steam games en bijna onmogelijk bij steam multiplayer games. De 'lastigheidsgraad' is zo groot dat de meeste mensen hun game liever kopen (en dan nog goedkoper ook, op steam!).

Hier moet ik nu eens HARD om lachen, werkelijk je weet niet wat je vertelt...

Online distributie = veilig..... lees en huiver !!!

Als er 1 ding is wat ROTZOOI is dan is het wel STEAM.

Je vindt online distributie diensten veilig en safe ?

Daarom dat het forum van hun knalvol staat met account hacking, hijacked account.

Als STEAM dan toch zo super is.....

Waarom kan je een account stelen zonder dat je daar ook iets moet voor doen.

Ik ben zelf het slachtoffer geworden een half jaar terug van hun oh zo geloofwaardig veilig systeem van games op een pc draaien met een on-demand activatiesysteem.

Dankzij die smeerlapperij kan ik geen games meer online spelen.

Alles heb ik geprobeerd om te achterhalen waarom ik geen toegang krijg tot mijn games.

Alles heb ik netjes uitgeprint na installatie en registratie van iedere game.
Moest ik mijn login/wachtwoord niet meer weten

Het mooie is...
Niemand zit op deze pc buiten ik
Niemand thuis heeft kennis van dit soort dingen buiten ik
Steam heb ik een 5 maand niet aangeraakt, tenzij die laatste keer dat ik eens opnieuw wou gamen online.
Dacht eerst dat de Steam server plat lag.
Na 3 dagen vond ik het wel welletjes.

Kwam ik tot de ontdekking dat Valve mooi mijn account heeft afgezet.
Door 5 maand niet te spelen mag ik van hun dus nooit meer online.
Dat is zo van zeggen koop maar een nieuwe game, dan lappen we het nog eens opnieuw.

Met Valve heb ik het werkelijk gehad.
Na WON naar de knoppen geholpen door een systeem wat iedereen haat (er zijn toch zo van die blinde fanboys die steam de hemel inprijzen tot ze zelf slachtoffer worden van Valve's mafia praktijken).
Erge is nog dat je geen games kunt opstarten, halflife 2 draaien offline, kan je ook op je buik schrijven, zonder steam bolt er dus niks meer.

Voortaan laat ik iedere game STEAM powered ook mooi in de winkel liggen.
Het kan mij gewoon werkelijk gestolen worden.

Dat wist ik persoonlijk al op voorhand dat STEAM een hoop rotzooi was, ik ken het internet langer dan vandaag.

STEAM is alles behalve veilig, veilig voor hun en NIET voor de gamer.
Zij kunnen alles met uw PC, gij kunt niks dan knikken en slikken.
Vroeger moest je zelf een game starten, nu starten zij de games.
Dit vraagt gewoon voor dit soort toestanden.

Moest STEAM zo safe zijn....

Had je geen email adres nodig om aan te melden
Geen wachtwoord nodig wat een keylogger kan loggen
Had je een beveiliging waar je alles ingeeft op een virtueel toetsenbord en je klikt alles in met de muis.
had je een code nodig die persoonlijk was, en die code gaf je ook in met je muis.

Zwijg me van online distributie, het is de grootste mafia praktijk die er is.
Iedereen krijgt de deksel eens op de neus gesmeten.

"invalid password, wrong ID, account disabled"

Koop maar LEGAAL games via het internet, je wordt beloond, waarom heb ik stillaan meer en meer het idee dat dit de grootste leugen is als ik dit weer voor mijn neus krijg ?

120 € opgelicht door het legaal kopen van games, verwondert het dan dat mensen masaal op warez gaan vliegen.

Een hoop leuke games, alle Half Life's origineel nog wel, kon ze allemaal online spelen, kocht eens HL2 als retail versie, met die steam en een half jaar later niks dan vodden.

Dan krijg ik hier te lezen, stuur maar een 1:1 kopie van je registratiegegevens, cdkeys, verpakkingsfoto's, aankoopbewijs.
Niks maar dan ook niks helpt.
Na 2 maanden wachten weet ik wel genoeg dat Valve zijn sterren verloren heeft wat ze jaren verdiend hebben.

Uw woord tegen het hunne, je weet toch altijd dat je aan het kortste eind trekt, die wetten en overeenkomsten zijn zo dat zij toch altijd in hun voordeel zijn.

butch

Legacy Member
BraveHeart zei:
Had je geen email adres nodig om aan te melden
Geen wachtwoord nodig wat een keylogger kan loggen
Had je een beveiliging waar je alles ingeeft op een virtueel toetsenbord en je klikt alles in met de muis.
had je een code nodig die persoonlijk was, en die code gaf je ook in met je muis.

Als gij onveilig omspringt met uw login gegevens is dat uw schuld en niet die van steam.

email adres is uw login dus ofwel maakt ge ne aparte ofwel strooit ge het nie rond.
Wachtwoord copy/pasten, nooit van gehoord zeker, perfecte omzeiling van ne keylogger.
persoonlijke code? wa noemt gij uw login dan, publiek gebruik?

Het is niet omdat gij slachtoffer zijt van uw eigen onkunde dat heel het steam systeem 'suckt'.

scel

Legacy Member
juxx zei:
Jij speelt dan een andere cs dan ik. En trouwens, als ik in een punkbuster game een hardware ban aan m'n broek krijg moet ik ook een nieuw spel kopen.
Van alle argumenten die je pro-steam kunt geven was dat dus echt wel één dat niet opgaat.


Bij een hardware ban moet je een nieuwe HD of netwerkkaart kopen volgens mij hoor :)

BraveHeart

Legacy Member
butch zei:
Als gij onveilig omspringt met uw login gegevens is dat uw schuld en niet die van steam.

email adres is uw login dus ofwel maakt ge ne aparte ofwel strooit ge het nie rond.
Wachtwoord copy/pasten, nooit van gehoord zeker, perfecte omzeiling van ne keylogger.
persoonlijke code? wa noemt gij uw login dan, publiek gebruik?

Het is niet omdat gij slachtoffer zijt van uw eigen onkunde dat heel het steam systeem 'suckt'.

Typische fanboy praat.

Internet staat er vol van hoe STEAM niks meer is dan een hacktool.

Onkunde, raar dat ik met andere MMORPG's en toestanden waar ik jaren een login voor nodig heb geen problemen heb.

Homebanking, internet diensten, online winkelen, onkunde yeah right.

Waarom heb ik nooit problemen met die dingen juist met dat 1 geval.
Waarom staat het internet vol hoe je iemands account hackt.

Het is trouwens hunne rommel, zij moeten zorgen dat het veilig is, ik heb er in ieder geval niet achter gevraagd om games via STEAM op te starten, zij komen daar mee af.

Ik maak voor alles een apparte.
Ik strooi nooit iets rond.
Wachtwoord copypasten of intypen, maakt geen reet uit.
Ooit eens van keyloggers gehoord die alles van het prikbord overnemen alles wat je daar voorlopig in copy/paste wordt ook gestolen hoor.
Persoonlijke code, je snapt er gewoon niks van.

Waarom heb ik met een bankaccount een pinpass die iedere keer een andere key genereert nooit een probleem.
Ook al weet je mijn login-ID, wachtwoord, je kan er dan nog niet in zonder een geldige bankkaart en een genereerde pincode.
En die pincode geef je in met je muis. (virtual keyboard)
Je kent niks maar dan ook niks van beveiliging.
Ik speel zelf een game waar dit systeem is ingeburgerd.
Hack community troef daar, speel het 2 jaar en nog nooit hebben ze mij gehacked, gekeyloged of wat dan ook.
Teken dat hun systeem werkt.

GameGuard, nog nooit van gehoord.
Iedere freeMMORPG maakt daar gebruik van.

Btw alles wat je afschermt voor je eigen is prive, of dat nu zakelijk is of voor plezier.

Beveiliging moet perfect zijn, en dat is STEAM ver van.

Onkunde, ik werk al lang genoeg op het internet, raar toch dat ik met de rest nooit een probleem heb, raar heel raar vind je niet ?

:rofl:

butch

Legacy Member
BraveHeart zei:
Onkunde, ik werk al lang genoeg op het internet, raar toch dat ik met de rest nooit een probleem heb, raar heel raar vind je niet ?

Raar dat ik al 9 jaar geen enkel probleem heb gehad met accounts op internet, heel raar vind je niet? (steam, Asheron's Call met zone.com en met turbine billing, internet bankieren, WoW, DAOC, AO, ...)

tot zover het off topic gaan

BraveHeart

Legacy Member
reteiP, ik ook niet tot ik er zelf op uitkwam.

Om een paar op te noemen...

Steamdown
Steamless
Steamfuck
......

Google is je gids.

Wil je hacken = Steam.

@butch

Hoe komt het dat cheaters in het systeem kunnen, zelfs valve laat servers draaien die VAC gedisabled zijn.
Zij helpen de hack community door unsecure servers open te zetten.
Hoe krijgen cheaters hun zin, door 3rd party programma's en dat zijn in mijn ogen nog steeds hacks.
Daar ga je weer met je steam = safe uitleg.

Je kan gewoon niet toegeven dat er een probleem bestaat, je wilt het gewoon niet toegeven.
Iedereen die problemen heeft met Steam is volgens u....

Iemand die niks kent van computers (onkunde)
Iemand die cheat, en er voor gezorgd heeft dat zijn account is gedisabled.

De typische wij/zij praat van een HL/CS community, werk je toevallig voor Valve, ik ga het nog geloven ook.
3/4 van de HL/CS community redeneert zo buiten verder na te denken.
Dingen "durven" in "vraag" te stellen, neen alles wat Valve zegt is 100% waarheid en moet met beiden handen aangenomen worden.

9 Jaar accountbeheer, buiten Valve's Steam gerekend dan, je mag blij zijn dat bij u nog alles 100% werkt tot zolang het duurt.
Je hoeft mij niet te geloven, maar kijk eens rond, ffe even googlen laat toch wel een andere kant zien van Valve's Steam, dat Valve smerige spelletjes speelt met gamers die games origineel al dan niet aankopen van het net of via een retail versie is langer bekend.
Het is op ieder HL/CS forum/site te lezen.

HL2 heb ik gekocht, daar een 3 maand mee gespeeld tot de game uit was, dan van mijn pc verwijderd.
5 maand later wil eens online gaan met HL2 MP, krijg dat dus niet opgestart na installatie.

Is het nu mijn schuld, dat ik 5 maand niet op Steam geweest ben om mijn account actief te houden, hadden ze dat ook in de voorwaarden mogen zetten.

Niet iedereen leeft voor zijn PC om op steam te liggen fraggen 24/7, rechtuit belachelijk gewoon.

Wat de reden ook mag zijn dat ik niet meer kan gamen zal ik toch nooit teweten komen.
Ze hebben de centen, ik heb de vodden, en het is dat wat bij Valve telt.

"We can not enable disabled accounts", het niet kunnen of niet willen, zal het laatste wel zijn.

KO

Legacy Member
Als je nu eens wist waarover je praat...
Steamdown, SiXteam en consoorten zijn/waren gekraakte versies van steam waar je vroeger mee online kon spelen...

Deze stonden bekend om de malware die je kreeg als je deze installeerde.

Denken dat Steam een 'hacktool' is is compleet belachelijk....

KIA_Killer

Legacy Member
@Braveheart: ik had het in het begin ook niet echt voor Steam,
buiten het feit dat ik nu wel gestopt ben met games (toch grotendeels),
heeft steam mij in al die tijd wel weten te overtuigen.

Enfin ik ga niet ingaan op uw discussie want ik heb mijn mening en jij de uwe,
maar ik wil u wel laten weten dat desondanks de slechte kanten aan steam,
er zéker wel goeie zaken zijn ook!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan