Archief - Scarlet One => Oplichters!?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FLT

Legacy Member
Aerodawn lees mss eens je nieuwsbrieven, zoals RaZoR hierboven zegt wordt de snelheid en limiet voor alle ONE & PREMIUM klanten omhoog getrokken.

Duidelijker kunnen ze het toch niet zetten... in een apart kadertje met vet lettertype. Nujaaaa... het zijn oplichters hé :kuh:

Scarlet zei:
Deze verhoogde snelheid zal - waar technisch mogelijk - zonder meerkost toegepast worden voor alle bestaande Scarlet One en Scarlet ADSL Premium klanten vanaf het voorjaar van 2007.

blackrabbit

Legacy Member
AeroDawn zei:
Gegroet iedereen.

Scarlet is een bedrijf dat ons voorziet van internet en telefonie, en een tijd terug kwamen ze op de proppen met een revolutionair systeem dat bellen en internetten tegelijk mogelijk maakt. "Scarlet One" was een formule waarbij je dus zoveel mocht bellen als je maar wou, en ook internet zat inbegrepen in dit pakket. Ideaal dus, tot je het pakket begon te gebruiken. Ikzelf ben een van de vele ontevreden klanten van Scarlet, en weliswaar met de volgende redenen:

- Internet en telefoon valt regelmatig uit voor onbepaalde tijd
- Totaal geen klantvriendelijkheid (bellen naar de helpdesk kost je al gauw 5 uur)

Maar de reden van mijn post, en wellicht een TERECHTE reden...
Onlangs surfte ik naar www.scarlet.be om nogmaals terecht te kunnen voor hulp (?) wanneer m'n internet weer eens niet werkte. Vond ik daar een nieuwe formule, met DEZELFDE!! prijs, maar een andere naam ("Scarlet One Unlimited"), waarbij je 50GB bandbreedte had, en 6Mbps! Laat mij even duidelijk maken dat de oude formule ("Scarlet One") juist dezelfde prijs is, en slechts 20GB en 3Mbps (mits bijbetaling!) offert. En dat allemaal zonder iets te laten weten aan de klanten van de originele "Scarlet One".

Mvg, AeroDawn

Nou, heb altijd slechte commentaar gehoord over hun helpdesk, maar deze week moest ik ze zelf eens contacteren (had iets doms gedaan, viel niet te fixen). Wel effe in de wacht gezeten, maar +/- 15 minuten later operator aan de lijn gekregen (en het is dan nog steeds de eerste week na Nieuwjaar..) die me in 10min helemaal geholpen heeft (mag nieuwe box gaan halen).

Sterker nog: hoewel het mijn eigen fout is dat m'n box niet meer toegankelijk is, wordt deze toch gratis vervangen..



En die Unlimited is nieuw, en wordt de komende maanden ingevoerd voor alle Scarlet One abbonees.. Leer gewoon lezen dan moet je je wat minder druk maken..

astragtuner

Legacy Member
Ik zat vroeger ook bij scarlet...Die mensen aan de helpdesk zitten je letterlijk uit te lachen als je belt met een probleem

Ik had ook scarlet one besteld...en ze kwamen die gewoon niet aansluiten.
Ze komen niet op afgesproken uur, laten wel een kaartje achter maar geen telefoonnummer, steeds andere personen aan de lijn....
Toen heb ik mijn abonnement stopgezet wegens 'ontevreden', en 2 dagen daarna was alles aangesloten. Enkel mijn box voor de telefoon moest ik nog krijgen...en twas weer hetzelfde probleem. Die kwamen ze gewoon niet brengen of ze stuurden hem niet op.

Dan heb ik alles gewoon stopgezet

reen

Legacy Member
Je wordt automatisch overschakeld naar Scarlet One Unlimited (normaalgezien). :unsure:

Scarlet website zei:
Hebt u vandaag reeds een Scarlet One, dan voeren wij automatisch voor u deze aanpassing door vanaf voorjaar 2007.
Als bestaande klant geniet u zonder meerprijs vandeze aanpassingen.

Mr. M

Legacy Member
blackrabbit zei:
Nou, heb altijd slechte commentaar gehoord over hun helpdesk, maar deze week moest ik ze zelf eens contacteren (had iets doms gedaan, viel niet te fixen). Wel effe in de wacht gezeten, maar +/- 15 minuten later operator aan de lijn gekregen (en het is dan nog steeds de eerste week na Nieuwjaar..) die me in 10min helemaal geholpen heeft (mag nieuwe box gaan halen).

Sterker nog: hoewel het mijn eigen fout is dat m'n box niet meer toegankelijk is, wordt deze toch gratis vervangen..



En die Unlimited is nieuw, en wordt de komende maanden ingevoerd voor alle Scarlet One abbonees.. Leer gewoon lezen dan moet je je wat minder druk maken..
ik heb toch andere ervaringen met de scarlet helpdesk ze
maarja, mss hebben ze eindelijk door dat ze met hun arrogant aanpakken van mails, telefoons, ... hun klanten aant kwijtspelen zijn

of het hangt gewoon van persoon tot persoon af
maar dan moete ze is dringend hun rotte appels gaan buitesmijten imo

ik neem er alleszins nooit van men leven nog een abonement van eender iets bij
ze mogen al content zijn dat edpnet op hun netwerk zit en ze op die manier nog IETS geld van mij krijgen

AeroDawn

Legacy Member
nogmaals.. da's dan in orde...maar ho wacht es ff..."Sterker nog: hoewel het mijn eigen fout is dat m'n box niet meer toegankelijk is, wordt deze toch gratis vervangen.." zou het niet toevallig zijn dat het paswoord voor scarlet niet meer geldig is? Omdat ik mijn eigen poorten niet meer kan openzetten of sluiten :D

el shorty

Legacy Member
alle scarletklanten die scarlet one hebbe nworden automatisch naar de unlimited overgezet de volgende maanden. Dit is pas nieuw.

reen

Legacy Member
SCARLET zei:
Deze verhoogde snelheid zal - waar technisch mogelijk - zonder meerkost toegepast worden voor alle bestaande Scarlet One en Scarlet ADSL Premium klanten vanaf het voorjaar van 2007.

".. - waar technisch mogelijk - .." Hoe weet je of het technisch mogelijk is, of niet?

Tyfius

Legacy Member
Afstand van jouw thuis tot een ADSL centrale. Op de site van edpnet kan je dit nakijken.
Ikzelf zat vroeger ook bij scarlet, en mijn lijn viel ook constant uit. Scarlet zei dat het bij mij thuis lag, maar een navraag bij belgacom leerde mij dat ik op 4.2km van een ADSL centrale zat, en ze mij geen hogere snelheid konden garanderen dan 1.1mbit (in werkelijkheid raakte ik tijdens de avonden zelfs amper boven 56k).

't Enige alternatief dat er voor mij is is, jammer genoeg, telenet.

reen

Legacy Member
Wat is dan de maximale afstand, tot waar het wel "technisch mogelijk" is?

EDIT:
Hoe zie je de afstand tot de centrale?
Ik zit bij scarlet... Maar op de site van scarlet vind ik niets.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
scarlet... hier in de familie ook nog dikke problemen mee gehad

internet da ni werkte, problemen me de telefoons, nog ne hoop zever. helpdesk ni cva enz... ze hebbe da hier ook zo'n 3/4e van een jaar gehad en toen ook uit ergernis buiten gezwierd

reen

Legacy Member
In't begin had ik ook wel eens problemen, maar de laatste maanden, geen problemen meer hoor :)

FLT

Legacy Member
Tyfius zei:
Afstand van jouw thuis tot een ADSL centrale. Op de site van edpnet kan je dit nakijken.

Niet meer, sinds dat Belgacom hier geld voor begon te vragen...

reen zei:
Wat is dan de maximale afstand, tot waar het wel "technisch mogelijk" is?

EDIT:
Hoe zie je de afstand tot de centrale?
Ik zit bij scarlet... Maar op de site van scarlet vind ik niets.

Nergens, behalve bij de provider dat je nu zit. Als het daar niet lukt kan je proberen bij Belgacom en dan nog...

Mr. M

Legacy Member
de maximale afstand tot de centrale is in theorie 5 KM, nu heb ik wel al gehoord van mensen die op +-6 KM zaten, maar dat zal niet altijd werken ook niet en tegen 1Mbps normaal gezien (al gaat ge op 5KM ook die snelheid hebben normaal gezien)
meer is gewoon niet mogelijk via een telefoonlijn via adsl omdat er voor adsleen bepaald procédé op die lijn moet gebeuren waardoor het signaal veel sneller verzwakt (ben de deftige uitleg vergeten, we hebbe da vorig jaar gezien op school maja :p)

Burny

Legacy Member
Uw disconnects hebben 9/10 niets met Scarlet te maken, maar met uw binnenbekabeling, meerbepaald uw splitters die niet goed of overal geplaatst zijn.

Mr. M

Legacy Member
Burny zei:
Uw disconnects hebben 9/10 niets met Scarlet te maken, maar met uw binnenbekabeling, meerbepaald uw splitters die niet goed of overal geplaatst zijn.
mja maar toch
toen we scarlet hadden heb ik regelmatig disconnects gehad, dan overgestapt naar edpnet (die zelfs hetzelfde netwerk gebruiken normaal gezien) en sinds toen heb ik amper tot nooit nog disconnects
en er is niks aan de bekabeling enzo gebeurd

FLT

Legacy Member
Mr. M zei:
mja maar toch
toen we scarlet hadden heb ik regelmatig disconnects gehad, dan overgestapt naar edpnet (die zelfs hetzelfde netwerk gebruiken normaal gezien) en sinds toen heb ik amper tot nooit nog disconnects
en er is niks aan de bekabeling enzo gebeurd

Ze hebben je wss gewoon op een lager profiel gestoken dan.

Block

Legacy Member
Hangt ook sterk van de modem af, scarlet box heeft een iets zuiverdere lijn nodig dan een speedtouch modem heb ik al in de gaten.

Ivm met het uitvallen van uw connectie moet je je lijngegevens eens posten (naar scarlet box surfen ->dsl -> advanced attributes). Waarschijnlijk heb je slechte SNR of Attenuation waarden.

MitCh

Legacy Member
Lol, kwas net zo is aant kijken op hun site... ik heb de premium en daar staat bij factuur dak de rekening van deze maand al hebt betaald, kvraag aan ons ma klopt dit? totaal niet... Naja ik klaag niet, maar dit wil toch zeggen dat er iets niet klopt met hun administrative dingens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan