Archief - Scarlet One => Oplichters!?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AeroDawn

Legacy Member
Gegroet iedereen.

Scarlet is een bedrijf dat ons voorziet van internet en telefonie, en een tijd terug kwamen ze op de proppen met een revolutionair systeem dat bellen en internetten tegelijk mogelijk maakt. "Scarlet One" was een formule waarbij je dus zoveel mocht bellen als je maar wou, en ook internet zat inbegrepen in dit pakket. Ideaal dus, tot je het pakket begon te gebruiken. Ikzelf ben een van de vele ontevreden klanten van Scarlet, en weliswaar met de volgende redenen:

- Internet en telefoon valt regelmatig uit voor onbepaalde tijd
- Totaal geen klantvriendelijkheid (bellen naar de helpdesk kost je al gauw 5 uur)

Maar de reden van mijn post, en wellicht een TERECHTE reden...
Onlangs surfte ik naar www.scarlet.be om nogmaals terecht te kunnen voor hulp (?) wanneer m'n internet weer eens niet werkte. Vond ik daar een nieuwe formule, met DEZELFDE!! prijs, maar een andere naam ("Scarlet One Unlimited"), waarbij je 50GB bandbreedte had, en 6Mbps! Laat mij even duidelijk maken dat de oude formule ("Scarlet One") juist dezelfde prijs is, en slechts 20GB en 3Mbps (mits bijbetaling!) offert. En dat allemaal zonder iets te laten weten aan de klanten van de originele "Scarlet One".

Mvg, AeroDawn

AeroDawn

Legacy Member
mja 50 gig is wel veel eh... en 6mbps is ook ni nix eh..

AeroDawn

Legacy Member
ter verduidelijking... op mijn.scarlet.be staat mijn limiet nog steeds op 25gig, en op 4mbps..

SweetEmmaRose

Legacy Member
schakel dan gewoon over? of is da vastcontractachtig?

Mr. M

Legacy Member
mja verbaast me niks, ik ben blij dat ik scarlet 9 maand geleden ofzo heb buitegesmeten alleszins (al was het geen scarlet one)
nu ja, idd test aankoop

ik heb er 3 jaar scarlet gehad ofzo en heb genoeg gezien daar
slechte helpdesk, veel problemen met uitvallend internet enzo (terwijl we nu totaal geen problemen hebben met edpnet en dat die op hetzelfde netwerk als scarlet zitten)
als je er naar mailt, krijg je soms na een maand een mail terug met de vraag of het probleem dringend is ...
als je telefoneert kan je lang wachten en dik betalen

en idd, ze hebben bij ons ook met de limiet zitte foefelen enzo
ineens kwam der bij onze meter nen hoop gigs bij die nooit verbruikt zijn geweest enzo

ik vond het al verdacht dat ze dit soort dingen aanboden ineens (btw dat was wel bekend gemaakt dat ze dit gingen aanbieden, heb ik toch een maand of 2 geleden op meerdere plaatsen gelezen)
maar ik wist wel dat er een addertje ging zitten (het is trouwens idd niet serieus dat ze de oude klanten niets laten weten, die verhoging ging volgens mij ook voor alle scarlet one abo's, of zo had ik het toch verstaan maar blijkbaar niet dus :s)

AeroDawn

Legacy Member
jah, en kijk, probeer nu maar is te bellen voor te vragen van die verhoging :S
o ja en blijkt dus dat het contract stilzwijgend verlengd wordt voor een jaar, telkens opnieuw :\

^MystiQ

Legacy Member
testaankoop mailen

En als ik u een grote tip mag geven ..
Ge stuurt ne mail naar scarlet one en ge zegt da ge uw contract wilt beindigen, wat ge trouwens kunt doen want zij houden zich niet aan de voorwaarden, en dat als ze hier geen gehoor aan geven ge nen advokaat onder de arm gaat nemen en maatregele gaat treffen enja, bij een bedrijf zoals scarlet gaat zoiets wel effect opleveren want scarlet is brol en grote bedriegerij;

Kurt Breezer

Legacy Member
Ik ben al sinds gans mijn internet carrière Scarlet klant. Ervoor was het nog Planet Internet. Ik heb in het begin van de overschakeling wat sukkelingen gehad, maar na enkele weken heb ik niks van disconnecties meer gehad. Ik heb trouwens het Scarlet Premium pakket. Dus je moet niet gans Scarlet over dezelfde kam scheren. Wat betreft hun Scarlet One heb ik geen ervaring.

Radiance

Legacy Member
Ik zie echt niet in waarom je denkt daarmee een zaak te hebben, als zij vinden dat ze dat nu wel kunnen aanbieden is dat hun zaak. Het lijkt mij hier uw verantwoordelijkheid om in te gaan op hun nieuw aanbod als je dat wil. Ik zeg niet dat het even fair is tov hun huidige klanten .. maar daarom zijn het ook de huidige klanten, daarvoor moeten ze nu eenmaal veel minder doen om ze te houden nu ze er zijn. Aan u om dat oneerlijk te vinden.

Er zijn vandaag nog steeds mensen met Telenet Mono terwijl er al lang Expressnet is aan dezelfde prijs en waarbij je een extra pc mag aansluiten.

Mr. M

Legacy Member
Kurt Breezer zei:
Ik ben al sinds gans mijn internet carrière Scarlet klant. Ervoor was het nog Planet Internet. Ik heb in het begin van de overschakeling wat sukkelingen gehad, maar na enkele weken heb ik niks van disconnecties meer gehad. Ik heb trouwens het Scarlet Premium pakket. Dus je moet niet gans Scarlet over dezelfde kam scheren. Wat betreft hun Scarlet One heb ik geen ervaring.
ik had ook scarlet premium
ik heb daar toch ook veel problemen mee gehad ze, al kan ik me idd voorstellen dat dit niet bij iedereen is
des te beter voor u he :)
als iedereen ontevrede zou zijn zouden ze zoveel klanten ook niet hebben wsl (of zouden de mensen allemaal dom zijn, maar dat zal ook wel het geval niet zijn)

Savage

Legacy Member
I go with radiance, er zijn genoeg mensen die nog steeds op oude contracten zitten terwijl er genoeg vernieuwde aanbiedingen tegen zelfs voordeligere prijzen zijn. En inderdaad, deze vernieuwingen worden quasi nooit vermeld door de operator aan bestaande klanten, omdat die nu eenmaal niet meer voor zich gewonnen moeten worden. Een klant is een klant en die betaalt. Kijk maar naar de banken: aangroeipremie van 0,5% extra voor, jawel, nieuwe klanten. En bestaande klanten? Waarom zou een bank dat doen? Je bent immers al klant en geef eerlijk toe, wie gaat richting de bank klagen dat ze niet kunnen profiteren van die 0,5% extra? Een minimaal percentage, indien er al iemand is.

Ik ben 10j skynet klant geweest, ik heb nooit kunnen profiteren van het "2 maanden gratis"-aanbod om maar een te noemen. Het is nu eenmaal zo dat er steeds aanbiedingen zullen komen waar je net naast grijpt.

Ik begrijp de frustratie, absoluut, maar je hebt volgens mij geen poot om op te staan.

Talos

Legacy Member
Jo. Lees mss keer uw mails.
Alle nieuwe Scarlet One klanten krijgen deze hogere snelheid/limiet, alsook zullen alle oude klanten in het voorjaar GRATIS naar deze nieuwe voorwaarden gaan.
Stond duidelijk in een mail van Scarlet een tijd terug.
Voor de rest, de helpdesk is inderdaad een klucht, en als je iets wil veranderen ben je dik gescheten. Maar voor de rest, als het werkt dan heb je geen problemen en dan zit je goed bij Scarlet :)

RaZoR be

Legacy Member
idd, wat is daar mis mee da ze Scarlet One unlimited aanbieden??? het is geweten dat een van dees ADSL premium & One klanten deze upgrade ook krijgen...

Even geduld...
Ik zelf ben ook al een aantal jaar klant bij scarlet (en Planet internet toen dat het nog zo noemnde :p)... heb ook nie echt klachten, hier werkt alles naar behoren

GhO$T

Legacy Member
AeroDawn zei:
Maar de reden van mijn post, en wellicht een TERECHTE reden...
Onlangs surfte ik naar www.scarlet.be om nogmaals terecht te kunnen voor hulp (?) wanneer m'n internet weer eens niet werkte. Vond ik daar een nieuwe formule, met DEZELFDE!! prijs, maar een andere naam ("Scarlet One Unlimited"), waarbij je 50GB bandbreedte had, en 6Mbps! Laat mij even duidelijk maken dat de oude formule ("Scarlet One") juist dezelfde prijs is, en slechts 20GB en 3Mbps (mits bijbetaling!) offert. En dat allemaal zonder iets te laten weten aan de klanten van de originele "Scarlet One".

Mvg, AeroDawn
Als je echt zo'n problemen hebt zou ik eerder kijken om zo snel mogelijk vanonder u contract te raken ipv te kijken voor betere formules... als die isp gewoon langs geen kanten werkt, zal dat hetzelfde zijn met gelijk welke formule hoor, beter bij een andere provider iets meer betalen voor hetzelfde maar dan tenminste een stabiele connectie hebben.

AeroDawn

Legacy Member
wel, er zijn hier al mensen die zeggen dat we automatisch overgeschakeld worde... wel, kheb nog geen mail gehad..en kveronderstel ni van da direct te krijgen ook...mensen van Scarlet kennende.. in ieder geval, als het gezegd geweest is hoef ik mij al geen zorgen meer te maken.. ik hoop dat ze met hun nieuwe formule ook gezorgd hebben voor minder connecties die verbroken gaan :)

Psychodweep

Legacy Member
Die verbindingssnelheid is sterk afhankelijk van de afstand van je huis tot de centrale... dus verwacht nie dat er overal 6 Mbit downloadsnelheid gegarandeerd kan worden.
Als je te ver zit van de centrale, ga je nie van die snelheden kunnen profiteren.

RaZoR be

Legacy Member
AeroDawn zei:
wel, er zijn hier al mensen die zeggen dat we automatisch overgeschakeld worde... wel, kheb nog geen mail gehad..en kveronderstel ni van da direct te krijgen ook...mensen van Scarlet kennende.. in ieder geval, als het gezegd geweest is hoef ik mij al geen zorgen meer te maken.. ik hoop dat ze met hun nieuwe formule ook gezorgd hebben voor minder connecties die verbroken gaan :)


in de laatste nieuwsbrief werd uitlegd over Scarlet One Unlimited ;)

Edit: http://www.actito.be/mm/VHB_2375_28431249_GAU5HMQUFJUB.act
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan