Archief - Rsi

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
Kent er iemand middeltjes tegen RSI?
Van een trackball moet ik niet weten. Maar ik heb ooit eens een speciaal ontworpen kussentje gezien die je pols perfect ondersteunt. Kent iemand de naam van dat ding?


Ik heb het echt vrij zwaar zitten... soms kan ik mijn muis gewoon niet meer vastnemen van de pijn.
Voorlopig ondersteun ik mijn pols met een boek, dat helpt wel redelijk maar is toch niet ideaal.

Starrk

Legacy Member
Zit de pijn in uw pols? hand? enkel vinger? elleboog?

Een greep uit het geruststellende aanbod van wikipedia:

Ernstige RSI-gerelateerde klachten kunnen tot jarenlange (gedeeltelijke) invaliditeit leiden.

m.a.w: Ga eens naar uw huisarts vriend. De laatste keer dat ik gekeken heb bijten die nog steeds niet.

SMa

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Meer buitenkomen ofzo? :/
zo'n comments hoef ik niet
wanneer ik niet moet aan de pc zitten zal je me er niet vinden ;)

DekadeZ zei:
Zit de pijn in uw pols? hand? enkel vinger? elleboog?

m.a.w: Ga eens naar uw huisarts vriend. De laatste keer dat ik gekeken heb bijten die nog steeds niet.
Maar ze bijten wel in men portemonnee,
ik was zowiezo van plan om dit weekend al eens te gaan ;)
Probleem is dat ik deze week nog héél veel werk heb en dus nog uren moet doorbrengen aan de pc, terwijl de pijn ondertussen toch wel ondraagelijk wordt... ze zit heel diep in men pols [voelt alsof hij gebroken is], aan de vingers en elleboog heb ik geen last

Morgen ga ik al zeker een verband gaan halen om mijn pols stevig in te binden.

Mephisto

Legacy Member
Gebruik tijdelijk uw muis met uw linkerhand?
En 'bezoek' je huisarts. :)

zaffah

Legacy Member
idd, zoals hierboven.

koop zo'n 'universele muis' die goed is voor linker en rechterhand en wissel altijd af. 1 week linkerhand 1 week rechterhand. Dat went heel snel hoor.

Zo voorkom je echt RSI

CyberOps

Legacy Member
gewoon zo een rubberen stressballeke waar ge kunt in knijpen kan mss al veel helpen. wss helemaal niet zo duur ook...

DeBuGGeR

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Meer buitenkomen ofzo? :/

ge moet ni veel achter een computer te zitten om last te hebben van RSI hoor :), je maakt jezelf een beetje belachelijk door zon comments te geven ...

Preske

Legacy Member
SMa zei:
Kent er iemand middeltjes tegen RSI?
Van een trackball moet ik niet weten. Maar ik heb ooit eens een speciaal ontworpen kussentje gezien die je pols perfect ondersteunt. Kent iemand de naam van dat ding?


Ik heb het echt vrij zwaar zitten... soms kan ik mijn muis gewoon niet meer vastnemen van de pijn.
Voorlopig ondersteun ik mijn pols met een boek, dat helpt wel redelijk maar is toch niet ideaal.

waarschijnlijk bedoelt ge een gelkussen?
heb dat hier gehad
heeft hier welgeteld 1 minuut gelegen.

Flare'

Legacy Member
Ik heb de laatste tijd soms kramp in mijn rechterhand, vooral vingers.. vraag mij af of ik het ook zou zitten hebben :x

SMa

Legacy Member
preske zei:
waarschijnlijk bedoelt ge een gelkussen?
heb dat hier gehad
heeft hier welgeteld 1 minuut gelegen.
hmm... :p
En waarom precies? Ik heb het wel graag dat mijn hand ondersteund wordt.

pieta

Legacy Member
moet ge eens aan dresse vragen, die heeft daar ook last van gehad...

Starrk

Legacy Member
Om te voorkomen, maar daar is het nu wel al te laat voor, kan je ook uw spieren op de gezonde manier trainen door de correcte sporten te gaan doen.

Candyman66

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Meer buitenkomen ofzo? :/

En wat als ge programmeur zijt van beroep en 8+ uur per dag achter de pc zit?

Maw, zo een commentaar kunt ge beter voor uw eigen houden :)

Cycloon

Legacy Member
Candyman66 zei:
En wat als ge programmeur zijt van beroep en 8+ uur per dag achter de pc zit?

Maw, zo een commentaar kunt ge beter voor uw eigen houden :)

Iemand die 8 uur achter z'n PC zit voor het werk gaat nog zelden z'n muis gebruiken (of zou dat toch zelden moeten doen). Mensen die last hebben van rsi moeten maar eens vaker hun toetsenbord gebruiken om te navigeren. Gaat minstens even snel na een beetje oefening.

Preske

Legacy Member
SMa zei:
hmm... :p
En waarom precies? Ik heb het wel graag dat mijn hand ondersteund wordt.

ik vond het niet praktisch, ik had meer last van m'n hand met, dan zonder het kussen.

nu moet ik wel zeggen dat dat kussen wel redelijk dik was, maar toch...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan