Archief - rostjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
https://www.defa.be/natbank.html
mhmm.
Die van antwerpen noemt anders ook 'Nationale bank', vandaar dak het opzocht.
Hoofdzetel is idd in brussel, maar alle andere vestigingen noemen evengoed ook nationale bank.

Oude belgische biljetten kunnen in Antwerpen ook nog omgewisseld worden.

Elvis P

Legacy Member
Misleidende titel, ik dacht even dat het over gingers zou gaan.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik wou ooit in een station zo'n 'rostjes' wisselen tegen een 10cent stuk in een winkeltje; en die madam wou dat gewoon niet wisselen.

Ik heb ze weggegooid voor haar ogen.

Het is prachtig om te zien dat mensen zo'n idiote houding hebben tegenover geld. :)
(ik heb zelf al de reply gegeven die onherroepelijk zou volgen op m'n bovenstaande post)

snake880

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik wou ooit in een station zo'n 'rostjes' wisselen tegen een 10cent stuk in een winkeltje; en die madam wou dat gewoon niet wisselen.

Ik heb ze weggegooid voor haar ogen.

Het is prachtig om te zien dat mensen zo'n idiote houding hebben tegenover geld. :)
(ik heb zelf al de reply gegeven die onherroepelijk zou volgen op m'n bovenstaande post)
Ik begrijp die vrouw wel. Zij is ook niets met die kleine brol. Als je er van af wilt moet je ze maar naar de bank brengen.

killgore

Legacy Member
snake_880 zei:
Ik begrijp die vrouw wel. Zij is ook niets met die kleine brol. Als je er van af wilt moet je ze maar naar de bank brengen.

ik dacht trouwens dat de bank u geld vraagt om te tellen als je daar met echt grote hoeveelheden toekomt. Kan wel zo van diene zever zijn da ge van tijd is hoort, ben da nog nooit gaan vragen of zo :).

Cycloon

Legacy Member
killgore zei:
ik dacht trouwens dat de bank u geld vraagt om te tellen als je daar met echt grote hoeveelheden toekomt. Kan wel zo van diene zever zijn da ge van tijd is hoort, ben da nog nooit gaan vragen of zo :).

Das maar als ge over x aantal kilo gaat. Ge moet ze dan trouwens in een zak inleveren (ge moet die zak betalen) en dan een paar weken later wordt dat op uw rekening gestort.

phixiuZ

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik wou ooit in een station zo'n 'rostjes' wisselen tegen een 10cent stuk in een winkeltje; en die madam wou dat gewoon niet wisselen.

Ik heb ze weggegooid voor haar ogen.

Het is prachtig om te zien dat mensen zo'n idiote houding hebben tegenover geld. :)
(ik heb zelf al de reply gegeven die onherroepelijk zou volgen op m'n bovenstaande post)

Idiote houding? Precies of ge niet hetzelfde zou doen :p . Als ge niets koopt en enkel komt voor uwen kleinen brol te wisselen, zullen ze u inderdaad graag zien komen :rofl:.

Hmgrwngd

Legacy Member
snake_880 zei:
Ik begrijp die vrouw wel. Zij is ook niets met die kleine brol.

Ahja, want dat geld is immers niks waard. :)
(wat ik dan ook gedemonstreerd heb)

Onzin.

Spineless

Legacy Member
gentille zei:
Gaan ze die 1 en 2 eurocent nu niet afschaffen?

ik denk dat ze al afgeschaft zijn in nederland dus belgie zal dat binnekort wrs ook wel doen :)

cG`

Legacy Member
Zoals iemand al zei: sommige banken rekenen inderdaad geld aan voor dat tellen waardoor vele handelaars niet opgezet zijn met de vele kleine munten die ze hebben..
Ik denk trouwens dat de munten onlangs al enigzins afgeschaft werden in België, in die zin dat ze momenteel geen nieuwe 1 en/of 2 eurocent munstukken meer proceduren. Ik vind dit opzich dom omdat alles gewoon weer duurder zal worden, net zoals toen de euro ingevoerd werd: afronden naar boven is de booschap :ironic:

snake880

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ahja, want dat geld is immers niks waard. :)
(wat ik dan ook gedemonstreerd heb)

Onzin.
Je spreekt jezelf wel tegen.
Als die rostjes evenveel waard zouden zijn dan een ander muntstuk, waarom wou jij ze dan kwijt? Het is toch ook geld, jij kan er toch ook mee betalen?

Cycloon

Legacy Member
cG` zei:
Ik vind dit opzich dom omdat alles gewoon weer duurder zal worden, net zoals toen de euro ingevoerd werd: afronden naar boven is de booschap :ironic:

Tja, als je de inflatie meerekent dan zouden we ze in principe binnen een paar jaar zoiezo niet meer nodig hebben. En men moet nu prijzen < 5 cent afronden, en 5 cent is 2 oude frank. Zo rampzalig zal het dus we niet zijn. En de meeste zaken kosten nu toch gewoon een bedrag die eindigt op een 5 of een 0 (sommige eindigen ook op ,99 maar da's zoiezo marketingstechniek).

Hmgrwngd

Legacy Member
snake_880 zei:
Je spreekt jezelf wel tegen.
Als die rostjes evenveel waard zouden zijn dan een ander muntstuk, waarom wou jij ze dan kwijt? Het is toch ook geld, jij kan er toch ook mee betalen?

Jij veronderstelt al direct dat ik mezelf tegenspreek;
terwijl ik enkel de rostjes wou wisselen omdat een automaat geen rostjes aanvaardde.

Ik had 70cent voor m'n fucking zakje maltesers; maar door die madam kon ik daar dus niet van genieten.

Ik kon gewoon maltesers gegeten hebben, maar ze lieten mij dat niet toe! :angry: :angry:

Guard

Legacy Member
echt weigeren kunnen ze dat geld niet.
aangezien het nog altijd zijn waarde geeft.

ze kunnen wel eens klagen en je er op attent maken dat ze er niet mee gediend zijn, maar normaal zouden ze het moeten aanvaarden (of ze kunnen zeggen dat je eerst naar de bank moet, om om te wisselen)

DBK

Legacy Member
Skoran zei:
Wtf zijn rostjes :p
rosse roemmel ! :unsure:

ik heb hier massa's koper, mijn bomma spaart die voor mij, op een paar maand had ik toch 60 euro waarmee ik met mijn vriendin eens lekker ben gaan eten :]

belgianreaver

Legacy Member
DBK zei:
rosse roemmel ! :unsure:

ik heb hier massa's koper, mijn bomma spaart die voor mij, op een paar maand had ik toch 60 euro waarmee ik met mijn vriendin eens lekker ben gaan eten :]

lol kzie u daar al 60&#8364; betalen in rostjes xD ge zit daar dan 2uur u geld te tellen en wa gewicht moe da nie hebben xD
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan