Archief - rostjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

belgianreaver

Legacy Member
ik heb net 2€ betaald gekregen in rostjes. zouden die van game mania daar over zagen als ik met al die rostjes zou betalen?

CtrlAshDel

Legacy Member
ge kan da inwisselen dachtek, of zo ergens plastiekskes vragen die da groeperen per 50 of zo

dragonflo

Legacy Member
als ik daar mee zou betalen dan zou ik dat in zo een plastikje steken voor u geld makkelijker te tellen.

Stancke

Legacy Member
Wat voor een vraag is dat nu? :wtf: Probeer het éh.... Straks moeten wij nog naar de bakker gaan in uw plaats

RaGeR

Legacy Member
wat gaat ge btw kopen voor 2€ ?

Denk zelfs dat die blij zullen zijn aangezien winkels regelmatig klein wisselgeld te kort hebben.

Cycloon

Legacy Member
Er is een regel in de wetgeving die zegt hoeveel muntjes ge maar moogt geven in de winkel (of is het nu weeral dat je maar een vast bedrag in klein geld moogt geven?). Maar ik ken hem zelf niet, zoek het es op zou ik zeggen :p

belgianreaver

Legacy Member
2€ kan een verschil betekenen bv een spel kost 50€ en ge hebt maar 48€ dan kundet nie kopen want ge hebt 2€ te weinig, zijn die plastiekskes gratis? en waar kuned ze halen?

Gentille

Legacy Member
belgianreaver zei:
2€ kan een verschil betekenen bv een spel kost 50€ en ge hebt maar 48€ dan kundet nie kopen want ge hebt 2€ te weinig, zijn die plastiekskes gratis? en waar kuned ze halen?

Eens vragen bij de bank ofzo?

snake880

Legacy Member
Winkels mogen abnormaal grote hoeveelheden "rostjes" weigeren.
Die "plastiekskes" kan je wel bij de bank halen.

snake880

Legacy Member
gentille zei:
Gaan ze die 1 en 2 eurocent nu niet afschaffen?
Ze waren dat van plan maar dat plan is afgeblazen denk ik.
Ze hebben onlangs zelfs nog nog 1 e 2 eurocent muntjes bijgemaakt.
En dat terwijl ze er geld op verliezen doordat de kosten om ze te maken hoger zijn dan de waarde van de muntjes.

DieselPower

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Er is een regel in de wetgeving die zegt hoeveel muntjes ge maar moogt geven in de winkel (of is het nu weeral dat je maar een vast bedrag in klein geld moogt geven?). Maar ik ken hem zelf niet, zoek het es op zou ik zeggen :p
Kdacht dat het gewoon in verhouding moest zijn, zo moogt ge bv ook geen brood kopen met een briefke van 500 euro

Gentille

Legacy Member
snake_880 zei:
Ze waren dat van plan maar dat plan is afgeblazen denk ik.
Ze hebben onlangs zelfs nog nog 1 e 2 eurocent muntjes bijgemaakt.
En dat terwijl ze er geld op verliezen doordat de kosten om ze te maken hoger zijn dan de waarde van de muntjes.

En van de plannen om de 1 € en 2 € muntstukken te vervangen in briefjes zal ook niets van in huis komen zeker?

Lord Seth

Legacy Member
In de groot-warenhuizen hebben ze graag rostjes, weet dat van mijn zus die daar een vakantiejob gedaan heeft :)

Goed om te weten, ze zijn gestopt met het produceren van die roste muntjes, je kunt ze altijd inwisselen in Brussel, bij de nationale bank :P

SweetEmmaRose

Legacy Member
Nationale banken zijn er bijna overal :)
Dus in elke nationale bank kunt ge die gewoon gaan wissele :)

Lord Seth

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Nationale banken zijn er bijna overal :)
Dus in elke nationale bank kunt ge die gewoon gaan wissele :)
Nee, er zijn overal banken, nationale bank van België is er maar één van, in Brussel.

Regionale banken zijn er wel. Je kan ook maar op één plaats je oud belgisch geld indienen, de nationale bank van België.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan