Archief - Rookverbod

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HighWire

Legacy Member
In de mister100 in Lier is da grappig

Staat zo een grote visbak ("rokersruimte") int midden van da spel, als ge daarin zit voel ik me precies een vis... :p

CFK

Legacy Member
whacker zei:
vanaf ze frieten serveren mag het niet meer.

jawel, in principe wel.

De helft is hier niet op de hoogte en zit toch te doen of ze er alles van weten.

Roken mag niet meer op openbare plaatsen (luchthaven, musea, gemeentehuis (vroeger moogt het ook al niet meer, maar dat was uit eigen overweging van de instantie))

Het mag wel nog in café's die een vergunning voor sterke dranken hebben (allemaal dus eigenlijk), alleen jeugdhuizen vallen hier van tussen, maar in principe hebben die ook nooit een vergunning voor echt zware dranken (wodka van 40° enzo)

Het café mag ook voedsel verkopen, chips, croque's, nootjes, andere snacks. Zolang de opbrengst van dit voedsel maar niet groter is dan 1/3 van de omzet mag er gerookt worden.

Dus frituren en andere eetgelegenheden vallen hier zoiezo van tussen door de omzet dit voor 85% uit eten komt.

easy shit.

KN-StrideR

Legacy Member
Gogogogo, hoe minder plekken er zijn waar nog gerookt mag worden hoe minder ik moet verstoken aan ellentrik met elke keer mijn kleren te wassen en dan moet ik ook geen 10 minuten langer onder de douche staan om de geur uit haar & lijf te krijgen.

Cykron

Legacy Member
KN-StrideR zei:
Gogogogo, hoe minder plekken er zijn waar nog gerookt mag worden hoe minder ik moet verstoken aan ellentrik met elke keer mijn kleren te wassen en dan moet ik ook geen 10 minuten langer onder de douche staan om de geur uit haar & lijf te krijgen.

Idem hier! Echt vreselijk als ge als niet-roker in een café binnengaat waar er gerookt wordt, niets erger dan kleren die stinken naar de rook. Gelukkig heb ik de indruk dat er minder en minder gerookt wordt bij ons. Hopelijk komen ze eens allemaal tot het besef dat het alleen maar last bezorgt aan de rest.

n/o aan de rokers :)

enZiiime

Legacy Member
Cykron zei:
Idem hier! Echt vreselijk als ge als niet-roker in een café binnengaat waar er gerookt wordt, niets erger dan kleren die stinken naar de rook. Gelukkig heb ik de indruk dat er minder en minder gerookt wordt bij ons. Hopelijk komen ze eens allemaal tot het besef dat het alleen maar last bezorgt aan de rest.

n/o aan de rokers :)

Versta je punt ^^ Ikzelf zou nooit mensen irriteren die niet roken (zoals maten), maarja in een typische bruine kroeg of discotheek word zowiezo gerookt, dus gaan niet alle rokers hun sigaret doven omdat er een niet roker zit.

Als je weet dat er word gerookt en het je zo hard irriteert best iets zoeken waar het verboden is e :p

n/o :D

JeanPerrier

Legacy Member
ze hebben da keer getest hoe leuk cafes zonder rokers zijn. stonk naar zweet en verlept bier. trouwens, stel dat er een plaats is met 4 rokers cafes en 4 niet rokers cafes.
Waar zou er het meeste volk zitten en waar zou je zelf naartoe gaan?

whacker

Legacy Member
CFK zei:
jawel, in principe wel.

De helft is hier niet op de hoogte en zit toch te doen of ze er alles van weten.

Roken mag niet meer op openbare plaatsen (luchthaven, musea, gemeentehuis (vroeger moogt het ook al niet meer, maar dat was uit eigen overweging van de instantie))

Het mag wel nog in café's die een vergunning voor sterke dranken hebben (allemaal dus eigenlijk), alleen jeugdhuizen vallen hier van tussen, maar in principe hebben die ook nooit een vergunning voor echt zware dranken (wodka van 40° enzo)

Het café mag ook voedsel verkopen, chips, croque's, nootjes, andere snacks. Zolang de opbrengst van dit voedsel maar niet groter is dan 1/3 van de omzet mag er gerookt worden.

Dus frituren en andere eetgelegenheden vallen hier zoiezo van tussen door de omzet dit voor 85% uit eten komt.

easy shit.
Ge hebt 100% gelijk. Ik refereerde naar een reportage op TV waarbij die mensen die gingen controleren bij elk café op de kaart gingen gaan kijken of er frieten opstonden en daarop baseerden ze zich dan om te beslissen of het een café of een restaurant was (en dat kwam bijna altijd overeen met roken/niet roken). Nuja, dat waren debielen die in een kantine van de
voetbal begonnen te klagen omdat er ACHTER DEN TOOG lege asbakken stonden. Die werden niet gebruikt maar de redenering van die controleur was "dat zet aan om te roken". WTF?
Dan nog bij een poepsjiek hotel waar ze op een gegraveerde glazen deur een grote "verboden te roken" sticker MOESTEN plakken. Trok op niks meer.

Firestyler

Legacy Member
JeanPerrier zei:
ze hebben da keer getest hoe leuk cafes zonder rokers zijn. stonk naar zweet en verlept bier. trouwens, stel dat er een plaats is met 4 rokers cafes en 4 niet rokers cafes.
Waar zou er het meeste volk zitten en waar zou je zelf naartoe gaan?

Niet rokers, want als ik mag kiezen weggaan en de volgende dag met n snotneus zitten of weggaan en da nie hebben is de keuze voor mij vlug gemaakt...
iedere keer als ik weg ben geweest heb ik de dag nadien ferm last van mn neus, tot soms nog paar dagen later. En gelijk nu ben ik al paar dagen niet weggeweest heb niets van last. Kom nu niet af van blijf in het vervolg thuis.

n/o ;)

Alola

Legacy Member
JeanPerrier zei:
ze hebben da keer getest hoe leuk cafes zonder rokers zijn. stonk naar zweet en verlept bier.

In Ierland stonk het helemaal niet toen wij daar waren, integendeel, heerlijk sfeertje en de dag erna dezelfde kleren weer aan :cool: én niet hoeven te douchen of kotsen van de geur van je handen als je in bed kruipt :).

Slayerbe

Legacy Member
het is misschien een beetje offtopic maar kben sinds maandag gestopt met roken na 4 jaar. op het einde 4pakjes van 25 per week :unsure:
nuja nog altijd fameus veel goesting in een sigaret maar kben wel enorm tevreden dat ik nergens meer als stront word behandeld.

niet rokers 1 - 0 rokers

Hollow

Legacy Member
KN-StrideR zei:
Gogogogo, hoe minder plekken er zijn waar nog gerookt mag worden hoe minder ik moet verstoken aan ellentrik met elke keer mijn kleren te wassen en dan moet ik ook geen 10 minuten langer onder de douche staan om de geur uit haar & lijf te krijgen.
Mag er aub nog één plekje zijn waar we kunnen roken ja? Dat ze eens subsidies geven voor rookvrije cafés. De echte rokershollen zullen blijven bestaan en de cafés die roken wouden verbieden maar niet durfden uit angst voor het verliezen van klanten kunnen dan gewoon rookvrij worden. Trouwens in jeugdhuizen is het wel nog toegestaan indien er een sterkedrank vergunning wordt aangevraagd, ik ken er zo minstens één.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan