Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
whacker zei:vanaf ze frieten serveren mag het niet meer.
KN-StrideR zei:Gogogogo, hoe minder plekken er zijn waar nog gerookt mag worden hoe minder ik moet verstoken aan ellentrik met elke keer mijn kleren te wassen en dan moet ik ook geen 10 minuten langer onder de douche staan om de geur uit haar & lijf te krijgen.

Cykron zei:Idem hier! Echt vreselijk als ge als niet-roker in een café binnengaat waar er gerookt wordt, niets erger dan kleren die stinken naar de rook. Gelukkig heb ik de indruk dat er minder en minder gerookt wordt bij ons. Hopelijk komen ze eens allemaal tot het besef dat het alleen maar last bezorgt aan de rest.
n/o aan de rokers![]()


Ge hebt 100% gelijk. Ik refereerde naar een reportage op TV waarbij die mensen die gingen controleren bij elk café op de kaart gingen gaan kijken of er frieten opstonden en daarop baseerden ze zich dan om te beslissen of het een café of een restaurant was (en dat kwam bijna altijd overeen met roken/niet roken). Nuja, dat waren debielen die in een kantine van deCFK zei:jawel, in principe wel.
De helft is hier niet op de hoogte en zit toch te doen of ze er alles van weten.
Roken mag niet meer op openbare plaatsen (luchthaven, musea, gemeentehuis (vroeger moogt het ook al niet meer, maar dat was uit eigen overweging van de instantie))
Het mag wel nog in café's die een vergunning voor sterke dranken hebben (allemaal dus eigenlijk), alleen jeugdhuizen vallen hier van tussen, maar in principe hebben die ook nooit een vergunning voor echt zware dranken (wodka van 40° enzo)
Het café mag ook voedsel verkopen, chips, croque's, nootjes, andere snacks. Zolang de opbrengst van dit voedsel maar niet groter is dan 1/3 van de omzet mag er gerookt worden.
Dus frituren en andere eetgelegenheden vallen hier zoiezo van tussen door de omzet dit voor 85% uit eten komt.
easy shit.
JeanPerrier zei:ze hebben da keer getest hoe leuk cafes zonder rokers zijn. stonk naar zweet en verlept bier. trouwens, stel dat er een plaats is met 4 rokers cafes en 4 niet rokers cafes.
Waar zou er het meeste volk zitten en waar zou je zelf naartoe gaan?

JeanPerrier zei:ze hebben da keer getest hoe leuk cafes zonder rokers zijn. stonk naar zweet en verlept bier.
én niet hoeven te douchen of kotsen van de geur van je handen als je in bed kruipt
.
Mag er aub nog één plekje zijn waar we kunnen roken ja? Dat ze eens subsidies geven voor rookvrije cafés. De echte rokershollen zullen blijven bestaan en de cafés die roken wouden verbieden maar niet durfden uit angst voor het verliezen van klanten kunnen dan gewoon rookvrij worden. Trouwens in jeugdhuizen is het wel nog toegestaan indien er een sterkedrank vergunning wordt aangevraagd, ik ken er zo minstens één.KN-StrideR zei:Gogogogo, hoe minder plekken er zijn waar nog gerookt mag worden hoe minder ik moet verstoken aan ellentrik met elke keer mijn kleren te wassen en dan moet ik ook geen 10 minuten langer onder de douche staan om de geur uit haar & lijf te krijgen.