Archief - Rookverbod

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Selderijstok

Legacy Member
Ben totaal nie op de hoogte van zo'n dingen maar ik dacht verboden in iedere café zekers, of wast nu alle openbare plaatsen?
Ofwel komt er gewoon geen nieuw verbod :eek:

no_way2go

Legacy Member
Op café mag het al niet meer als ik me niet vergis... in alle openbare gebouwen ook niet.

Durin

Legacy Member
in cafes?

Ik wist van niks.
Zou het wel leuk vinden als niet roker (niet een half uur op cafe zitten en mijn kleren in de was mogen doen :angry: ).

Maareuh in openbare plaatsen?? Waar moeten ze dan nog roken :) alleen thuis ofwa ^^

Hollow

Legacy Member
Bij mijn weten gaat er geen enkel rookverbod in op 1 januari. Er is gezegd dat men de huidige situatie eerst ging evalueren, en dan eventueel aanpassen. Maar er is nooit gezegd wanneer men een algemeen rookverbod zou invoeren, ik ben zelfs niet zeker of ze dat van plan zijn.
Imo is de huidige regeling goed genoeg.

no_way2go zei:
Op café mag het al niet meer als ik me niet vergis... in alle openbare gebouwen ook niet.
Fout, roken is is enkel nog toegelaten in drankgelegenheden. Restaurants vallen daar dus niet onder. Bovendien moet de zaak dan nog minstens de helft van de oppervlakte rookvrij houden, en is ventilatie verplicht.

Slayerbe

Legacy Member
In jeugdhuizen mag ook niet meer gerookt worden waardoor de omzet in de meeste jeugdhuizen een pak is teruggevallen en sommige kampen met financiële problemen. Dit komt natuurlijk omdat een heel pak rokers gewoon op café gaan waar er momenteel nog altijd wel gerookt mag worden.

ShadesOfJae

Legacy Member
no_way2go zei:
Op café mag het al niet meer als ik me niet vergis... in alle openbare gebouwen ook niet.

Nimeer roken op café? :crazy:
Dan toch niet de cafés waar ik kom zenne..

FLT

Legacy Member
Als het café groter is dan xx aantal m² mag je wel nog roken rondom de toog. Alé hier is da bij een café toch zo :D

blackrabbit

Legacy Member
Hangt er van af of er ook ook (warme?) maaltijden/snacks worden geserveerd.

breez

Legacy Member
FLT zei:
Als het café groter is dan xx aantal m² mag je wel nog roken rondom de toog. Alé hier is da bij een café toch zo :D

lal, da zal dan idd alleen in da café zijn :p


en de regeling is idd zo dat indien er maaltijden en snacks geserveerd worden, roken niet is toegestaan.
en ze zullen het wel sterk genoeg aanduiden ook als dat het geval is...

ShadesOfJae

Legacy Member
In mijn stamcafé kan je een croque monsieur of een broodje krijgen, maar roken doen ze daar toch ook ze.

Lord Seth

Legacy Member
LugeR zei:
In mijn stamcafé kan je een croque monsieur of een broodje krijgen, maar roken doen ze daar toch ook ze.

Maar dat is een café, geen bistro/restaurant.

en de regeling is idd zo dat indien er maaltijden en snacks geserveerd worden, roken niet is toegestaan.
en ze zullen het wel sterk genoeg aanduiden ook als dat het geval is...
(ik dacht dat dat voor meer dan 15% ofziets is)

moehaa!

Legacy Member
BrEeZiE zei:
lal, da zal dan idd alleen in da café zijn :p


en de regeling is idd zo dat indien er maaltijden en snacks geserveerd worden, roken niet is toegestaan.
en ze zullen het wel sterk genoeg aanduiden ook als dat het geval is...

Nope niet alleen daar.

ShadesOfJae

Legacy Member
Lord Seth zei:
Maar dat is een café, geen bistro/restaurant.

en de regeling is idd zo dat indien er maaltijden en snacks geserveerd worden, roken niet is toegestaan.
en ze zullen het wel sterk genoeg aanduiden ook als dat het geval is...
(ik dacht dat dat voor meer dan 15% ofziets is)

Jep, café, dus in een gewoon café mag je nog steeds roken?
En verandert dit in januari?

Selderijstok

Legacy Member
LugeR zei:
Jep, café, dus in een gewoon café mag je nog steeds roken?
En verandert dit in januari?

Ik dacht van niet, maar hou u maar vast want binnekort zal het wel veranderen denk ik :doc:

Xylo

Legacy Member
Bende strandjanetten. Ok, roken verboden in restaurants... kan ik nog inkomen. Alhoewel aparte plaatsen naar mijn mening wel opengesteld kunnen zijn voor rokers. Maar een verbod in cafés? Da hoort er toch gewoon bij net zoals den bier?

Pilatus

Legacy Member
Xylo zei:
Bende strandjanetten. Ok, roken verboden in restaurants... kan ik nog inkomen. Alhoewel aparte plaatsen naar mijn mening wel opengesteld kunnen zijn voor rokers. Maar een verbod in cafés? Da hoort er toch gewoon bij net zoals den bier?

indied, maar er zouden wel betere afzuigdingen mogen komen in cafés, want op sommige plaatsen gaat het echt wel over

Cycloon

Legacy Member
LugeR zei:
In mijn stamcafé kan je een croque monsieur of een broodje krijgen, maar roken doen ze daar toch ook ze.

Je bent maar een eetgelegenheid vanaf je ook aardappelproducten verkoopt zoals frieten of een maaltijd waar gewone aardappelen met gepaard gaan. Snacks en croque monsieurs vallen daar dus niet onder. Zo zijn de meeste cafés/snackbars gestopt met frieten aan te bieden omdat ze anders ook verplicht zijn om het rookverbod toe te passen. En het is ook afhankelijk van de hoeveelheid winst je haalt uit voedselproducten, als dat een bepaald percentage overstijgt dan ben je ook verplicht het rookverbod toe te passen.

Dr_pimpie

Legacy Member
moogde nog roken hier opt forum of is da ook al strafbaar? :unsure:

whacker

Legacy Member
Lord Seth zei:
Maar dat is een café, geen bistro/restaurant.

en de regeling is idd zo dat indien er maaltijden en snacks geserveerd worden, roken niet is toegestaan.
en ze zullen het wel sterk genoeg aanduiden ook als dat het geval is...
(ik dacht dat dat voor meer dan 15% ofziets is)

vanaf ze frieten serveren mag het niet meer.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan