Archief - Retro kilometriek?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

djbramz

Legacy Member
Wel kilometriekskes bij de vleet tegenwoordig, maar onlangs zag ik op een iets oudere velo, srry fiets, nog zo een exemplaar met een wijzer. Op slag had ik zoiets van da moet op m'n fiets. :D :D

Maar m'n vraag is nu: Hoe, wat, waar?? IK heb geen idee waar of hoe er aan te beginnen (zit nu net te denken met een ledje in voor de wijzer te verlichten of zo, lekker voor snachts)

Feignasse

Legacy Member
Ze verkopen dat nog bij fietsenmakers denk ik. Er hangt hier nog zo eentje op een ouwe fiets beneden.

djbramz

Legacy Member
128MB zei:
Een analoge teller bedoelde?

dat is het woord dat ik zocht

ik heb al in wat catalogi gekeken en nergens te bespeuren

EDiT: ik bedoel eigenlijk niet echt een kilometerteller eerder een snelheidsmeter

ComputerVISTA

Legacy Member
Daarnast nen toerenteller en ge kunt gaan racen :p

bel me wel op want dat wil ik zien :D

Dees

Legacy Member
Ik had er zo eene, tot wanneer een bende snoodaards deze gemolesteerd hebben, de smeerlappen

KULeest

Legacy Member
djbramz zei:
maar ik wil een wijzer :D :D

hebben de tuningfans hier geen idee??

Zonnen oude meter me nen wijzer ik dacht da me nen soort van remkabel verbonden was me u voorwiel, dus peis dage daar toch iets van speciaal voorwiel moet emme :p

djbramz

Legacy Member
Moest er nu een zeer klein dynamoke vanvoor op m'n wiel zetten zouden we dan niet via het aantal opgewekte elektriciteit een wijzer kunnen aansturen dat de snelheid weergeeft? Of is dat geen recht evenredig proces?

/\quila

Legacy Member
Vroeger had ik zo een geweldig ding op mijn oude bmx. Ge moet dan op de as van u wiel een mechanisme plaatsen. Dus een haakje dat ge aan 1 spaak bevestigd, en dan wordt de circelbeweging van u wiel overgebracht op een kabeltje, dat zorgt er dan weer voor dat er een wijzertje u snelheid aangeeft.

Nuja, echt accuraat was dat ding niet, vermits die voor 1 bepaalde wielafmeting bedoeld zijn. Dus ik met mijn klein bmxje aan +40km/u terwijl ik misch 20 reed :)

K denk dat het toen in de makro is gekocht geweest, maar dat is zeker al wel 10 jaar geleden...

twoen

Legacy Member
Hit Hard zei:
Ge kunt misschien eens naar MTV mailen: Pimp my bike :D.


nein..pimp my fahrad

ik zou wel nie weten hoe da analoog kan gebeuren of is da ook het principe van een magneet en een "ontvanger" en dan da signaal mechanisch overzetten ofzo?

aXl_

Legacy Member
twoen zei:
nein..pimp my fahrad

ik zou wel nie weten hoe da analoog kan gebeuren of is da ook het principe van een magneet en een "ontvanger" en dan da signaal mechanisch overzetten ofzo?

goh in theorie is het mogelijk he. Een bewegende magneet veroorzaakt een veranderend magnetisch veld en dus een stroom en als ze harder ronddraait krijgt ge een harder stroompje, en in uwen teller gebeurt het omgekeerde, meer stroom is groter magnetische kracht: duwt uw wijzertje harder weg en uw wijzertje hangt dan aan een veertje. Of het ook echt op die manier bestaat weet ik ni :p

djbramz

Legacy Member
via kennis van m'n ouders gevonden in een kringloopwinkel, nu nog monteren en bling, pimped velo, spijtig dat er geen ledje in zit voor 's ochtends maar ja

Dees

Legacy Member
djbramz zei:
Op slag had ik zoiets van da moet op m'n fiets. :D :D

aha, dus gij zijt die snoodaard die de mijne er ooit eens heeft proberen afrukken. Nuja, ik had er vroeger zo eentje, maar iemand wou die stelen, ging niet echt, en daarom hebben ze het arme ding maar vermassacreerd.

GhO$T

Legacy Member
djbramz zei:
via kennis van m'n ouders gevonden in een kringloopwinkel, nu nog monteren en bling, pimped velo, spijtig dat er geen ledje in zit voor 's ochtends maar ja
stroom aftappen van den dynamo (of ergens batterijtje monteren als je geen dynamo hebt :p ) en zelf ledjes insteken hé; liefst lekker veel zodat u stuur nen schijn afgeeft in den donker, dan zal em pas gepimped zijn :cool:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan