Archief - Q: onbeveiligd draadloos netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cG`

Legacy Member
edgar stiles zei:
Maar kunnen "de buren" het dan op een of andere manier te weten komen? ik heb al gezocht in ik kan in mijn router toch niet nakijken wel mac adressen er zijn aangelogd of welke pc's (namen van pc's) dus hoe kunnen ze het dan te weten komen?

Ik kan bij mijn router wel de mac adressen en namen van de aangelogde pc's zien, dus dat zal op de meeste routers wel gaan :)

TiZon

Legacy Member
Ik heb mooi logboekje in mijn router:
Code:
00:00:00 [192.168.1.1] : System is ready 
00:00:00 System is warm start
00:00:00 00xx@sys Firmware Version : 1.02.1, Apr 27 2004 
00:00:30 ST version is 02(HEX) 
00:01:12 TCP from 213.49.233.228:1401 to 213.49.238.166:135 
2007-05-27 12:46:17 Get current time from NTP server : May 27 2007 Sun. 12:46:17
2007-05-27 12:47:22 TCP from 192.168.1.250:3619 to secure.logmein.com(77.242.192.193):80 
2007-05-27 12:47:22 TCP from 192.168.1.250:3620 to control.app105.logmein.com(77.242.193.145):443 
2007-05-27 12:47:49 TCP from 213.49.83.203:2186 to 213.49.238.166:135 
2007-05-27 12:48:11 2 from 213.49.238.166 to 224.0.0.22 Unsupported IP packet received, dropping packet 
2007-05-27 12:49:02 TCP from 192.168.1.250:3648 to bibi.hamachi.cc(63.208.197.212):12975 
2007-05-27 12:49:13 TCP from 63.208.197.222:57661 to 213.49.238.166:3655 
2007-05-27 12:51:36 UDP from 192.168.1.250:3701 to 66.139.73.159:5000 
2007-05-27 12:51:45 UDP from 192.168.1.52:123 to ntp.ubuntu.com(82.211.81.145):123 
2007-05-27 12:51:47 TCP from 192.168.1.51:1050 to messenger.hotmail.com(65.54.239.20):1863 
2007-05-27 12:51:47 TCP from 192.168.1.51:1052 to login.live.com(65.54.179.203):443 
2007-05-27 12:51:47 TCP from 192.168.1.51:1053 to 207.46.106.24:1863 
2007-05-27 12:51:48 TCP from 192.168.1.51:1056 to c.msn.com(207.46.216.61):80 
2007-05-27 12:51:48 TCP from 192.168.1.51:1057 to cdp.google.com(66.249.91.89):80 
2007-05-27 12:51:49 TCP from 192.168.1.51:1058 to 65.54.239.214:80 
2007-05-27 12:51:51 TCP from 192.168.1.51:1059 to by3.omega.contacts.msn.com(207.46.113.221):443 
2007-05-27 12:51:52 UDP from 192.168.1.51:1061 to 207.46.26.253:7001 
2007-05-27 12:51:53 TCP from 192.168.1.51:1063 to by3.omega.contacts.msn.com(207.46.113.221):443 
2007-05-27 12:51:54 UDP from 192.168.1.51:1062 to 207.46.26.254:7001 
2007-05-27 12:51:54 TCP from 192.168.1.51:1065 to 207.46.26.253(207.46.26.253):7001 
2007-05-27 12:51:54 TCP from 192.168.1.51:1066 to tk2.storage.msn.com(207.46.219.62):443 
2007-05-27 12:52:06 UDP from 192.168.1.51:1071 to update.ventrilo.com(66.139.73.159):5000 
2007-05-27 12:52:10 TCP from 192.168.1.51:1073 to server1.bouncer4you.de(85.131.156.4):2003 
2007-05-27 12:52:11 UDP from 192.168.1.51:61949 to 85.131.156.175:137 
2007-05-27 12:53:11 TCP from 192.168.1.51:1090 to rad.msn.com(65.54.194.118):80 
2007-05-27 12:53:16 TCP from 192.168.1.51:1093 to 207.46.27.164:1863

Ziet er zo uit...

verder heb ik nog een mooie table waar alle mac-adressen die communiceren met de router op staan, samen met PC-naam, lease-time etc..

chosen1

Legacy Member
is strafbaar maar de meeste mensen zijn te onwetend om hun router te beveiligen!

toen ik nog een psp had was het wel handig dat ge int stad gewoon efkes op internet kon gaan!

daarom hoop ik dat WiMax vlug verplicht wordt (was dit niet 1 van de eisen van de EU dat WiMax standaard ging worden tegen 20**?) dan zou ik naar school kunnen rijden en onderweg nog mijn muziek streamen!

Avenger 2.0

Legacy Member
Sommige mensen beveiligen bewust (een deel van) het netwerk niet. Ik heb hier thuis ook een (wel beveiligde) hotspot draaien. Gewoon leuk als je ergens bent dat je je email eens kunt nakijken of even surfen. Alleen spijtig dat er sommige mensen weer misbruik van moeten maken...

servi

Legacy Member
edgar stiles zei:
Ik vroeg me een keer af of het wettelijk verboden is om op een onbeveiligd draadloos netwerk te surfen van de buren bv?! Ik kan namelijk zonder probleem op enkele netwerken van de buren die onbeveiligd zijn!

Dat zal allicht wel illegaal zijn en als dat niet het geval is, moeten ze dat zo snel mogelijk illegaal maken.

Bij mijn weten is 'al wat in de lucht hangt' van iedereen, dus moeten ze zelf hun wifi maar beveiligen...

Volgens uw redenering moogt ge dan ook alles afluisteren van de radio van de politie en het leger ...

nTFs

Legacy Member
Als mensen te lui zijn om hun netwerk te beveiligen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Dat soort mensen beseft trouwens ook niet dat er anderen op hun kosten surfen dus veel kwaad zal het niet kunnen.

allistair

Legacy Member
nTFs zei:
Als mensen te lui zijn om hun netwerk te beveiligen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Dat soort mensen beseft trouwens ook niet dat er anderen op hun kosten surfen dus veel kwaad zal het niet kunnen.
dus stel da ik ons achterpoortje laat openstaan dan mogen alle buren water komen aftappen uit onze tuinslang? of elektriciteit komen aftappen ofzo ^^

nTFs

Legacy Member
allistair zei:
dus stel da ik ons achterpoortje laat openstaan dan mogen alle buren water komen aftappen uit onze tuinslang? of elektriciteit komen aftappen ofzo ^^

Die moeite gaan ze wrs niet doen.
Het is veel simpeler om het netwerk van de buren te gebruiken.

edgar stiles

Legacy Member
ja ok... nu zijn we over een morele kwestie bezig hé, ge vergelijkt me appelen met peren!

Kwil gewoon weten of er zo al rechtzaken zijn geweest:) kent er iemand een site waar ge oude rechtzaken kunt bezien ofzo?

virtualdude

Legacy Member
nTFs zei:
Als mensen te lui zijn om hun netwerk te beveiligen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.

Als de mensen geen onozole egotrippers wagen dan waren al deze beveiligingen niet nodig.

Een beetje respect voor andersmans gerief is tegenwoordig teveel gevraagd

ByT3 Me

Legacy Member
nTFs zei:
Als mensen te lui zijn om hun netwerk te beveiligen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Dat soort mensen beseft trouwens ook niet dat er anderen op hun kosten surfen dus veel kwaad zal het niet kunnen.



dus als gij te lui zijt om uw pc te beveiligen of zelfs sommige lekken niet weet, mogen van u hackers uw vrij in u pc rondneuzen???? !!!!! zal dan ook niet veel kwaat kunnen hé !

EmP

Legacy Member
Wat de wet zegt in dit geval doet er imo niet toe. Uw hostname kiest ge zelf, een mac adres faken is ooo zo simpel... Ze kunnen nooit weten wie gij zijt als ge et een beetje slim aanpakt dus kunnen ze u ook niet straffen.

Een morele kwestie.. sja... ik heb al draadloze netwerken gezien waar de router admin op default staat en ik gewoon in de router kan, daar de adsl paswoorden ingevuld zie staan en zo zelf hun emails kan leze nen gigabytes bij bestellen enz...

Maar als het dan maar is om keer iets op te zoeken op wiki ebben zij daar ook gene last van. En ge moet idd vrij dom zijn om da ni te beveiligen, zelf al kent ge nix van pcs.. Ik ken ook niets van auto's maar kzou de mijne wel op slot doen ze.

ByT3 Me zei:
dus als gij te lui zijt om uw pc te beveiligen of zelfs sommige lekken niet weet, mogen van u hackers uw vrij in u pc rondneuzen???? !!!!! zal dan ook niet veel kwaat kunnen hé !

der is nog altijd nen verschil tussen een WEP/WPA key kraken en op een onbeveiligd netwerk connecten é..

Chickenlal

Legacy Member
Als da gewoon wa voor te surfen is kan da toch geen kwaad vind ik.


En ik denk dat er ook wel mensen zijn die onwetend op een ander hun netwerk zitten. Ik heb paar dagen geleden een laptop gekocht, ik steek die aan hier in de living en het verbaasde me dat ik onmiddelijk online zat... Op het netwerk van hiernaast uiteraard. Maar ik denk dat er mensen zijn die niet beseffen dat ze op een ander netwerk bezig zijn?

R-evolution™'

Legacy Member
morele kwestie: een bejaard gezin verbruikt misschien 2 van de 10 gb per maand, als je daar dan ff 7 gb meedownload dan hebbe ze toch niet zo veel verspilt :p

als ik naar familie op bezoek ga ofzo, laptop altijd mee, indien er onbeveiligd wlan in de buurt is dan connecte paar films in queue zette en laptop in de auto late... moete ze het maar beveiligen.

Equino

Legacy Member
Ik tap af waar ik kan aftappen...

Als ik ergens in het stad ben of bij mensen en ik vind een netwerk dat niet beveiligd is, dan kruip ik daarop zonder enige spijt ^^
Voor die 2 mails en 5 msngesprekken ondervinden zij NIETS van schade..
En neen voor die 500 mails en 1000 msn gesprekken van de anderen ook niet...

Wat kan het kwaad, al die moraalridders hier... :ironic:

Grote bestanden downloaden (50mb+) doe ik wel nooit...

citrofenwick

Legacy Member
R-evolution™' zei:
morele kwestie: een bejaard gezin verbruikt misschien 2 van de 10 gb per maand, als je daar dan ff 7 gb meedownload dan hebbe ze toch niet zo veel verspilt :p

als ik naar familie op bezoek ga ofzo, laptop altijd mee, indien er onbeveiligd wlan in de buurt is dan connecte paar films in queue zette en laptop in de auto late... moete ze het maar beveiligen.
lol had ik nog nie aan gedacht :evil:
ook al op een wifi 'moeten' connecten omdat we verloren gereden waren en we nog naar de ardennen moesten rijden. :p
Ik heb ook wel al eens rondgereden met de laptop om te kijken wat er zo allemaal onbeveiligd is in de buurt => onvoorstelbaar :p
Zelfs het netwerk op ons werk is niet beveiligd :[

en een beveiligde WEP is easy kraakbaar, maar da valt onder hacken en is dus strafbaar

R-evolution™'

Legacy Member
citrofenwick zei:
lol had ik nog nie aan gedacht :evil:
ook al op een wifi 'moeten' connecten omdat we verloren gereden waren en we nog naar de ardennen moesten rijden. :p
Ik heb ook wel al eens rondgereden met de laptop om te kijken wat er zo allemaal onbeveiligd is in de buurt => onvoorstelbaar :p
Zelfs het netwerk op ons werk is niet beveiligd :[

en een beveiligde WEP is easy kraakbaar, maar da valt onder hacken en is dus strafbaar

easy ? easy voor hackers of gewoon easy ?

als jij het kan mag je me altijd pm'en, maar ik ben er vrij zeker van van niet. Heb er me zelf eens wat in verdiept en het is helemaal niet simpel

SilentSpring

Legacy Member
vorig jaar fzo zat het zoontje van de buren ook op ons netwerk.
Was toen niet beveiligd, pcvent had alles gedaan en dat marcheerde goed dus stelden wij ons verder geen vragen.
Tot ik toevallig, op een nacht niet kon slapen en om 3u 's nachts het adsl lichtje op m'n router zag branden terwijl dit normaal altijd uit is als er niemand online zit via de router.

Volgende dag dan m'n verbindingstijden gechecked via skynet, daarna in de router gaan kijken naar de naam van de indringer.
De naam was No_Harley, en die peet heeft nen Harley, ver moesten we dus niet zoeken:p.
Veel verbruiken deed hem niet, zodat het amper opviel.

Dan paswoord erop en voila.

Btw, @ die persoon die hier zei dat hij ne stukje onbeveiligd laat:
ier kunnen wij gewoon connecten, ondanks het paswoord enzo hoor.

Als'k m'n ma haar laptop aanleg dan komt m'n netwerk er direct op, 'k moet alleen efkes ne pwd intypen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan