Archief - Q: onbeveiligd draadloos netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

edgar stiles

Legacy Member
Ik vroeg me een keer af of het wettelijk verboden is om op een onbeveiligd draadloos netwerk te surfen van de buren bv?! Ik kan namelijk zonder probleem op enkele netwerken van de buren die onbeveiligd zijn!

Bij mijn weten is 'al wat in de lucht hangt' van iedereen, dus moeten ze zelf hun wifi maar beveiligen...

zijn er zo al rechtzaken in belgië geweest of weet iemand wat de wet zegt rond dit onderwerp?

THX :)

(vond dat dit niet echt in de "hardware" sectie thuishoorde, daarom in de algemene fora :) )

bhaalspawn

Legacy Member
Aangezien dat draadloos netwerk gebruik maakt van het abbonement betaald door je buren lijkt het mij dat je een soort van diefstal pleegt.

Je surft namelijk op kosten (en zonder toestemming) van iemand anders

ng

Legacy Member
Alhoewel dat het gedeeltelijk hun fout is, mag het bij mijn weten wel niet.

Indien ze erachter komen en ze kunnen jou aanwijzen. Dan zal je een boete mogen betalen.

edgar stiles

Legacy Member
weet iemand of er zo al een rechtzaak is geweest of iemand die weet wat de wet zegt? ik heb al gezocht maar sluitend bewijs of het nu mag of niet mag vind ik niet !

Genius

Legacy Member
Is sinds 2006 illegaal geworden. En er staat dus wel degelijk een straf op dacht ik. Nu, ik doe het elke dag ook. Heb hen zelfs al tot 3 maal op smallband gebracht :|

edgar stiles

Legacy Member
GeneH zei:
Is sinds 2006 illegaal geworden. En er staat dus wel degelijk een straf op dacht ik. Nu, ik doe het elke dag ook. Heb hen zelfs al tot 3 maal op smallband gebracht :|

Maar kunnen "de buren" het dan op een of andere manier te weten komen? ik heb al gezocht in ik kan in mijn router toch niet nakijken wel mac adressen er zijn aangelogd of welke pc's (namen van pc's) dus hoe kunnen ze het dan te weten komen?

Santa

Legacy Member
GeneH zei:
Is sinds 2006 illegaal geworden. En er staat dus wel degelijk een straf op dacht ik. Nu, ik doe het elke dag ook. Heb hen zelfs al tot 3 maal op smallband gebracht :|

Amai das supervriendelijk pee! Stel u mss keer voor dat zij dat bij u doen?
Man toch hoe kunt ge zo zijn >_>

TheFallen

Legacy Member
edgar stiles zei:
Maar kunnen "de buren" het dan op een of andere manier te weten komen? ik heb al gezocht in ik kan in mijn router toch niet nakijken wel mac adressen er zijn aangelogd of welke pc's (namen van pc's) dus hoe kunnen ze het dan te weten komen?

Als ze het merken via hoeveelheid download/upload of verkeer int algemeen (dat wel aanzienlijk hoger zal liggen) dan is het maar kwestie van op zoek te gaan naar de dader. Eenmaal ze weten dat er iemand van de buren erop zit, is het maar kwestie van tijd tot ze je vinden hoor :-)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Zij betalen ervoor, dus tis van hun. Ge moogt da ni gebruiken.

edgar stiles

Legacy Member
jaja... ik gebruik de wifi van de buren ook niet, twas me alleen op gevallen dat er veel onbeveiligde draadloze netwerken in mijn straat zijn waar ik zonder probleem gebruik van kan maken :)

ik vroeg me alleen af wat de wet in deze situatie zegt :)

russian

Legacy Member
Ik gebruik m'n ADSL, maar de computers beneden gebruiken twee verschillende wireless bedrijfsnetwerken. Dit om geen kabels te moeten leggen etc. Dat op eigen verantwoordelijkheid van de gebruikers.

Yasutoko

Legacy Member
Tenzij je zelf schriftelijk akkoord hebt van uw buren om dat te gebruiken, is dat ok.

Je krijgt zowiezo als je ook zelf draadloos hebt bij het scannen ernaar vraag welk je wilt gebruiken ( draadloos internet ).

En ja, als ze u betrappen kunnen ze u daadwerkelijk voor een schadeclaim laten betalen & digitale diefstal ook op uw hemd spelden, wat ( ik ben niet zeker ) ook gelijk staat aan een soort van gevangenis straf ( kweet dat'k zo een gelijksoortig geval heb gehad op de helpdesk, maar kweet niet juist meer alle details daarvan ).

Laurens100

Legacy Member
Het mag niet.
Maar wie tegenwoordig nog zijn netwerk onbeveiligd laat, vraagt er om imo.
Het blijft natuurlijk een vorm van diefstal.

Timmos

Legacy Member
GeneH zei:
Is sinds 2006 illegaal geworden. En er staat dus wel degelijk een straf op dacht ik. Nu, ik doe het elke dag ook. Heb hen zelfs al tot 3 maal op smallband gebracht :|
Santa| zei:
Amai das supervriendelijk pee! Stel u mss keer voor dat zij dat bij u doen?
Man toch hoe kunt ge zo zijn >_>
²!
En als ge het niet kunt laten, waarom laat ge hen dan niet een KLEIN beetje over zodat ze tenminste niet op smallband komen?? wtf man!!

OT: tis dus verboden :p

Xeromem

Legacy Member
ik vind dat vreselijk handig zo'n onbeveiligd netwerk in de buurt :)
vooral met de laptop dan :D kheb er nooit echt misbruik van gemaakt, gewoon inloggen en downloaden/zoeken wat ik op dat moment nodig had en terug wifi uitzetten

TheFallen

Legacy Member
Xeromem zei:
ik vind dat vreselijk handig zo'n onbeveiligd netwerk in de buurt :)
vooral met de laptop dan :D kheb er nooit echt misbruik van gemaakt, gewoon inloggen en downloaden/zoeken wat ik op dat moment nodig had en terug wifi uitzetten

Dat zijnde een film van 1.5gb ?;) :p

Cyclone

Legacy Member
ik kan dat hier ook en bij men vriendin ook. soms springt mijne laptop (hp) daar vanzelf op :s

TiZon

Legacy Member
Als ik mijn aito niet op slot doe moogt ge daar toch ook niet ff een toertje mee gaan doen ^^

Same for wifi ^^

russian

Legacy Member
TiZon zei:
Als ik mijn aito niet op slot doe moogt ge daar toch ook niet ff een toertje mee gaan doen ^^

Same for wifi ^^

Het is wel strafbaar om je wagen niet op slot te doen!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan