Archief - Proximus Instant Messaging

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat denk je van de Proximus Instant Messaging dienst?!


  • Totaal aantal stemmers
    62
  • Opiniepeiling gesloten.

::PDX::

Legacy Member
Proximus, de marktleider voor mobiele telefonie in België, en Microsoft
kondigen vandaag aan dat de meest gebruikte Instant Messaging-dienst ter
wereld, Windows Live Messenger (vroeger bekend als MSN Messenger), vanaf
midden november beschikbaar zal zijn op gsm’s in België. Windows Live
Messenger wordt wereldwijd door meer dan 240 miljoen mensen gebruikt.


Proximus is de eerste mobiele operator in België die zijn klanten de mogelijkheid
zal geven om de instant messaging-dienst Windows Live Messenger te
gebruiken op hun gsm met hetzelfde gebruiksgemak als achter hun pc. De
toepassing heeft dezelfde interface als de pc-versie van Windows Live
Messenger, maar is aangepast voor de gsm. Proximus-klanten zullen via hun
gsm kunnen zien welke contactpersonen online zijn en boodschappen kunnen
uitwisselen tussen Windows Live Messenger op een pc en een gsm en vice
versa.

Instant messaging is heel populair bij internetgebruikers, vooral bij jonge
mensen. Voor velen is het een onmisbaar communicatiemiddel om online
contact te houden met hun vrienden thuis, op verplaatsting en op het werk.
De Proximus-klanten zullen het bijkomende voordeel hebben dat ze ook via hun
gsm in contact kunnen blijven met hun vrienden waar en wanneer ze willen,
ook als ze onderweg zijn en niet enkel achter hun pc. Zo zullen zij:

- kunnen inloggen op Windows Live Messenger op hun gsm met hun bestaande gebruikersnaam en wachtwoord;
- hun Windows Live Messenger-contactlijst kunnen opvragen en beheren;
- de onlinestatus van hun contactpersonen kunnen controleren;
- hun online status kunnen aanpassen;
- een gesprek kunnen voeren met de contactpersonen die zich hebben aangemeld via hun pc of hun gsm;
- Instant messages en zelfs emoticons kunnen verzenden en ontvangen;
- een signaal krijgen wanneer er een nieuw bericht binnenkomt.

Door de overeenkomst met Microsoft kan Proximus als eerste operator in België
een nieuw communicatiemiddel via gsm aanbieden aan zijn klanten. Windows
Live Messenger zal door Proximus aangeboden worden onder de
paraplubenaming “Proximus Instant Messaging”. Met de uitbreiding van instant
messaging naar de gsm willen Microsoft en Proximus de interactie tussen PC-
en gsm gebruikers verhogen en het gebruik en de trafiek stimuleren.

Proximus-klanten met een compatibel toestel zullen maar een paar minuten
nodig hebben om de Proximus Instant Messaging-toepassing te downloaden op
hun gsm. Daartoe sturen ze gewoon het bericht “IM” via sms naar 2468 en ze
ontvangen de toepassing gratis op hun gsm. Om de dienst te gebruiken
starten de klanten de Proximus Instant Messaging-toepassing gewoon in hun
gsm-menu, waarna ze hun Windows Live Messenger-gebruikersaccount
ingeven.

Als lanceringsaanbod zullen de Proximus-klanten tot 31 december 2006 gratis
Windows Live Messenger op hun gsm kunnen gebruiken. Deze speciale
aanbieding omvat onbeperkt gebruik in België. Na de promotietermijn kost de
dienst € 5,99 voor een maandelijks hernieuwde inschrijving en € 6,99 voor de
eenmalige aankoop van één maandabonnement. Het nationaal verkeer is in de
prijs inbegrepen en wordt niet afzonderlijk aan de klanten aangerekend. De
dienst is niet toegankelijk in het buitenland.

Alle informatie over Windows Live Messenger en een lijst van de compatibele
gsm’s zal op die website staan vanaf midden november.

www.proximus.be


Wat vinden jullie hier van? Spreekt het jullie aan?! Mij in ieder geval wel.
Heb het gedownload maar... Ik krijg foutmeldingen! Hehe, dat het netwerk
overbelast is enz... Kan wel is goed zijn natuurlijk rond dit uur. In ieder
geval, ik ben benieuwd naar de werking hier van...

SkY

Legacy Member
Ik heb altijd de laptop bij mij dus ik zal het niet echt direct nodig hebben maar het lijkt me misschien wel nog 'handig'. Wel even overbodig als TV kijken op je GSM maar het is een leuke extra voor wie het wil.

Mensen die het al geprobeerd hebben?

Wover

Legacy Member
Ik had het al zijn staan op live! portaal, en had het ook opgezocht, maar blijkbaar is't voorlopig enkel voor bepaalde nokia's

Gromme

Legacy Member
Wat is er op zich al speciaal aan Windows Live Messenger, heb die eens geinstalled maar al mijn contactpersonen waren weg.

Ali_

Legacy Member
Waarom zou je via je gsm willen chatten? Ik bedoel als je uit huis gaat ga je toch om iets anders te doen dan te zitten chatten?

coap

Legacy Member
Ali_ zei:
Waarom zou je via je gsm willen chatten? Ik bedoel als je uit huis gaat ga je toch om iets anders te doen dan te zitten chatten?

bwa tis zo een leuke gadget

Feignasse

Legacy Member
In tijden waarin zo goed als iedereen over een gsm beschikt, lijkt dit me een overbodig alternatief voor SMS. Chatten met behulp van 10 toetsen en een minuscuul scherm, nee bedankt. Wat gebeurt er trouwens als pakweg drie personen je tegelijk aanspreken? Totale chaos me dunkt :p

::PDX::

Legacy Member
het is ook nog maar in aanmaak he...
Heb al meerdere keren gebeld om men nokia 6103 toe te voegen. Nu uiteindelijk heeft dit toch geholpe precies :D ... Het grappige is dat al de nokia toestelle met gprs instellinge, kleurescherm en toepassingen dit aan kunnen, nokia gezien toch, maja... Hopenlek kome ze er ook snel achter daar :D

::PDX::

Legacy Member
idd... + ik vind het uiteindelek best wel'n goed idee...
Je spaart er ookal weer wat mee uit natuurlek maar ofk het veel zou gebruike?!
Ik denk dat het toch genoeg gaan aanslage, zeker bij de jeugdige jeugd (13 - 16)

Conqie

Legacy Member
ik heb op mijn gsm windows 2003 al zo'n kleine drie jaar oud dus, en ik kan daar al sinds het begin op msn mee...

::PDX::

Legacy Member
dit is nu wel geen windows toepassing:naughty:

conquerpoy_123 zei:
ik heb op mijn gsm windows 2003 al zo'n kleine drie jaar oud dus, en ik kan daar al sinds het begin op msn mee...

Stimpy

Legacy Member
dus maandelijks vaste prijs + chatkosten of alleen maandelijks een vaste prijs? want het lijkt me iets dat nogal ferm kan oplopen in prijs

::PDX::

Legacy Member
maandelijkse vaste prijs.

Er zijn er prbl met de samenwerking tusse de dienst en men nokia 6103.
Word dit nu niet getest of zegge ze... jep die werkt, die werkt,...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan