Archief - Probleem met tanden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Phoen!x

Legacy Member
Hellrabbit zei:
auwtch, kiezen laten trekken die niet los staan is geen prettige ervaring ;_;

Nuja, ik was wel 12 toen ik 2x 2 kiezen heb laten trekken, maar soit ... het is niet zozeer dat dat pijn doet (verdoving doet zen werk altijd wel netjes), maar het is eerder het gedacht als diejen tandarts daar met volle kracht aan dieje kies zit te sjorren om dieje toch maar in beweging te krijgen ... en dan de vieze krakende geluidjes *huiver*

Lol, zo true !!! Kweet nog, da maakt het juist nog erger, ge voelt echt NIETS, maar da geluid, en diene tandarts die me al zijn kracht op dien tand zit te duwen en sleuren en *faints*

EDIT: En idd da kraken !!!! *faints opnieuw*****

Hellrabbit

Legacy Member
ah man, ge roept echt nachtmerries terug op, stop ermee :'(

Jumping Chicken

Legacy Member
Genious zei:
o btw mensen, altijd laten vullen met die oudere vullingen (metaalachtig iets), die tandkleurige zijn niet zo betrouwbaar zegt ze. (en kheb het mogen merken)

Onzin, tandkleurige vullingen of composieten zijn de laatste jaren minstens even betrouwbaar als die oude metaallegeringen. Er is bijna geen enkele reden meer waarom men de dag van vandaag zou opteren voor het plaatsen van amalgaamvullingen :)

Raukaris

Legacy Member
Jumping Chicken zei:
Onzin, tandkleurige vullingen of composieten zijn de laatste jaren minstens even betrouwbaar als die oude metaallegeringen. Er is bijna geen enkele reden meer waarom men de dag van vandaag zou opteren voor het plaatsen van amalgaamvullingen :)

U bent tandarts? Mijn tandarts zei ook dat grijze vullingen beter zijn dan witte.

Jumping Chicken

Legacy Member
Raukaris zei:
U bent tandarts? Mijn tandarts zei ook dat grijze vullingen beter zijn dan witte.

Ik ben geen tandarts maar studeer tandheelkunde momenteel :)
Veel (oudere) tandartsen plaatsen nog graag amalgamen omdat ze hier jarenlang mee gewerkt hebben en die techniek goed onder de knie hebben in tegenstelling tot de 'moderne' composieten.
De metalen vullingen zijn enerzijds wel zeer sterk maar het grote nadeel is dat je om deze te plaatsen soms de helft van de tand moet opofferen. Dit betekent ook dat als je nogmaals cariës hebt op dezelfde tand weinig overblijft waar je de vulling kan plaatsen en je dus m.a.w. sneller bij een kroon zit.
De witte vullingen kan je heel klein houden waardoor je véél langer geniet hebt van je natuurlijke gebit. En als deze vakkundig geplaatst worden kan je hier toch ook al snel een tiental jaar mee verder.

Raukaris

Legacy Member
Jumping Chicken zei:
Ik ben geen tandarts maar studeer tandheelkunde momenteel :)
Veel (oudere) tandartsen plaatsen nog graag amalgamen omdat ze hier jarenlang mee gewerkt hebben en die techniek goed onder de knie hebben in tegenstelling tot de 'moderne' composieten..

Mijn tandarts is een heet jong ding :p

/Edit ik heb toch een witte vulling :unsure: Het zal dan wss toch mijn oude tandarts geweest zijn die dat zei :p excuseer me :o

Wesdude

Legacy Member
Paar weken geleden nog een vulling laten vervangen. Tandarts zei toen ook dat die witte beter zijn als die grijze op alle gebied, zowel esthetisch als levensduur. Op termijn moet ik al die grijze laten vervangen door witte.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan