Archief - Probleem met iets te verkopen op internet!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Time

Legacy Member
Wat hij ook beweert, dat geld is van jouw. Ik zou er zelfs redelijk wantrouwig tegenoverstaan om voor zo iemand nog de deur te openen...

Trouwens, zelfs al laat je hem binnen en demonstreer je het, wat ga je doen als het idd niet meer werkt? Dat defect kan perfect door hem veroorzaakt zijn en dan sta je daar... Ik zou die persoon gewoon niet meer binnenlaten.

Noem me paranoia, maar beter voorkomen...
Kurobu zei:
en zeg ook duidelijk. dat als hij er mee terug komt. jij eerst kijkt of jij ermuziek kan opzetten. anders geen geld terug.
En als het niet lukt zou hij wel het geld moeten teruggeven? Opnieuw, dat defect kan perfect door de koper veroorzaakt zijn. Die man heeft geen poot om op te staan.

Probeer misschien ergens anders een computer met inet-aansluiting te versieren, desnoods bij hem thuis ofzo.

Frado2005

Legacy Member
Als het werkte toen je hem leverde, ligt de "fout" niet bij jou. En met zulke antwoorden qua mails zou ik gewoon antwoorden dat het werkte toen jij het kocht, waar hij zelf bij stond. Dat em es de handleiding leest eh, boer :p ( da laatste moet ge er nie bijzetten)

Arifiene

Legacy Member
Cazzz zei:
Er staat niks op papier dus wat er ook gebeurt, je moet zijn geld al zeker niet terug geven.
het spijt me maar dat klopt voor geen meter :)
een verkoop is altijd een contract, hetzij hier mondeling :)
een mondeling contract blijft bindend, en moest uitkomen dat die iPod niet werkt en in het (belachelijkste) en slechtste geval daagt die man u voor de vrederechter, moet gij het geld toch teruggeven hoor :)

GeeKer

Legacy Member
Arifiene zei:
het spijt me maar dat klopt voor geen meter :)
een verkoop is altijd een contract, hetzij hier mondeling :)
een mondeling contract blijft bindend, en moest uitkomen dat die iPod niet werkt en in het (belachelijkste) en slechtste geval daagt die man u voor de vrederechter, moet gij het geld toch teruggeven hoor :)

Hoe gaat die dat bewijzen zonder dat er iets op papier staat? Neenee, dit is dikke zever. In de rechtbank bestaat zoietst al mondeling contract niet!

Ik ben benieuwd naar "Guy" zijn reply. Zowiezo dat hij uit zijn dak gaat gaan, want mij lijkt het dat hij een aankoop heeft gedaan waar hij spijt van wil en het excuus gebruikt dat het niet werkt om het toestel terug te geven. Dit pakt trouwens in een winkel ook niet.

Bram

Legacy Member
GeeKer zei:
Hoe gaat die dat bewijzen zonder dat er iets op papier staat? Neenee, dit is dikke zever. In de rechtbank bestaat zoietst al mondeling contract niet!

Ik ben benieuwd naar "Guy" zijn reply. Zowiezo dat hij uit zijn dak gaat gaan, want mij lijkt het dat hij een aankoop heeft gedaan waar hij spijt van wil en het excuus gebruikt dat het niet werkt om het toestel terug te geven. Dit pakt trouwens in een winkel ook niet.
in nen winkel moogt gij altijd u grief terugdragen zulle... zolang het binnen de vooropgestelde termijn van die winkel is...

Time

Legacy Member
Arifiene zei:
het spijt me maar dat klopt voor geen meter :)
een verkoop is altijd een contract, hetzij hier mondeling :)
een mondeling contract blijft bindend, en moest uitkomen dat die iPod niet werkt en in het (belachelijkste) en slechtste geval daagt die man u voor de vrederechter, moet gij het geld toch teruggeven hoor :)
Er is nog altijd de mogelijkheid dat die man hem zelf kapotgemaakt heeft hoor...

breez

Legacy Member
het kan even goed zijn dat die gast zelf een kapotte ipod had en em nu probeert deze terug aan u aan te smeren

anyway, als gij hem werkend verkocht hebt, en je hebt je geld dan heb je niets te vrezen é

't is zijn probleem alstie der niet mee kan werken ofzo

EclipX

Legacy Member
BrEeZiE zei:
anyway, als gij hem werkend verkocht hebt, en je hebt je geld dan heb je niets te vrezen é

't is zijn probleem alstie der niet mee kan werken ofzo

Is volledig zo, het werkte perfect.

Kheb nog steeds geen mail ontvangen, misschien is tie op z'n tenen getrapt? :rofl:

NoblesseOblige

Legacy Member
SveltestSword zei:
even een vraagje: ik zou mij binnenkort nen ipod video willen kopen (m'n pa z'n zen kapot gemaakt en kmag hem niemer gebruiken ), ma is overzetten via itunes de enigste manier? want tot nu toe weiger ik itunes te gebruiken omdak dan al m'n wma nummers moe omzetten naar .aac (en aangezien dak tamelijk veel wma heb staan door cd's te rippen via wmp, bennek daar nie zo happig op...), kan een ipod feitelijk wma afspelen?

http://tweakers.net/meuktracker/12466/Winamp-iPod-Plugin-1.32.html

Plugin om winamp te gebruiken voor het beheren van je ipod ipv itunes.

En ipod heeft geen wma ondersteuning, het zet gewoon je files bij het importeren naar je ipod om in aac dacht ik dus opzich is dat niet zo rampzalig :)

KULeest

Legacy Member
EclipX zei:
Is volledig zo, het werkte perfect.

Kheb nog steeds geen mail ontvangen, misschien is tie op z'n tenen getrapt? :rofl:

Hij heeft de handleiding mss is geleze :applause:

EclipX

Legacy Member
KULeest zei:
Hij heeft de handleiding mss is geleze :applause:

Hehe, maybe :p

Kvraag me wel af, als hij plots morgen ochtend aan me deur zal staan of niet?

Denk, da nie eens ga open doen hoor, veel te vroeg btw & 't is zondag

EclipX

Legacy Member
Schoon nederlands is toch voor altijd iets goed é :p

Beste,

Dank voor uw laatste e-mail.
Wij hebben de instructies gevolgd, en alles is gelukt.

Vriendelijke groeten,

Guy

EclipX

Legacy Member
Dennoman zei:
Perfect :)
Toch mooi als alles goed afloopt? :)

Ja inderdaad, twas gewoon 't feit dat ik dat geld moest teruggeven, want ik had dat alreeds aan iets anders besteed :)

Toch allemaal bedankt

Arifiene

Legacy Member
GeeKer zei:
Hoe gaat die dat bewijzen zonder dat er iets op papier staat? Neenee, dit is dikke zever. In de rechtbank bestaat zoietst al mondeling contract niet!

Ik ben benieuwd naar "Guy" zijn reply. Zowiezo dat hij uit zijn dak gaat gaan, want mij lijkt het dat hij een aankoop heeft gedaan waar hij spijt van wil en het excuus gebruikt dat het niet werkt om het toestel terug te geven. Dit pakt trouwens in een winkel ook niet.
mijn beste, ik studeer rechten, ik denk dak wel weet dat een mondeling contract bindend is ;)
en hoe ze t zullen bewijzen? Onder een bepaald bedrag (375 euro)moogde in burgerlijke zaken bewijzen met getuigen, etc. Een Ipod van 100 euro valt zéker onder dit bedrag
een email afprinten telt als schrift btw

@ time: tuurlijk is die mogelijkheid er, twas zijn woord tegen dat van de topicstarter eh :)

Anyway, eind goed, al goed ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan