Archief - Probleem met iets te verkopen op internet!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EclipX

Legacy Member
Een paar dagen geleden, had ik op kapaza een advertentie gezet, over een ipod nano die ik wou verkopen, gisteren kwam die kerel en biedde 100€, en dat was goed, dus ik die verkopen aan die kerel.

Nu krijg ik vandaag een mailtje:
Kan geen muziek op de ipod zetten,
ik breng hem morgenvroeg terug !
Ik moet mijn geld terug hebben!

Ikzelf ben 100% zeker, dat die iPod perfect werkt, en dat ik net toen ik het verkocht zelf nog eens getest hebt, dus het is gewoon onmogelijk dat het kapot is.
Volgens mij weet die kerel gewoon niet hoe hij er muziek opzet want het is een nogal "ouder" persoon. En zoals je misschien weet is iTunes & iPod wat omslachtig, als het gaat met muziek overzetten.

Heeft die man het recht om zijn geld terugtevragen?
Want er is niks ondertekent, geen contract, niks. En ik ben zeker, dat bij de verkoop, alles 100% werkte.

Wat moet ik doen? Want morgen komt hij "zogezegd" af...

virtualdude

Legacy Member
Toon hem anders aan hoe je de muziek erop moet zetten é.

klootvis

Legacy Member
Probeer samen op een volwassen manier uit te zoeken waar het fout gegaan is.
Als hij toch overtuigd is van de goede werking, zal hij wel betalen.
Zoniet, zal jij wat water bij de wijn moeten doen, en proberen te onderhandelen over een nieuwe deal

EclipX

Legacy Member
klootvis zei:
Probeer samen op een volwassen manier uit te zoeken waar het fout gegaan is.
Als hij toch overtuigd is van de goede werking, zal hij wel betalen.
Zoniet, zal jij wat water bij de wijn moeten doen, en proberen te onderhandelen over een nieuwe deal

Ik wil die kerel gerust wel tonen, hoe je muziek overzet enzo, maar dat ik er iets extra's bijgeef? no way

Cazzz

Legacy Member
Er staat niks op papier dus wat er ook gebeurt, je moet zijn geld al zeker niet terug geven.

virtualdude

Legacy Member
EclipX zei:
Ik wil die kerel gerust wel tonen, hoe je muziek overzet enzo, maar dat ik er iets extra's bijgeef? no way
Als je hem overtuigt dat hij iets verkeerd had gedaan om de muziek erop te zetten dan moet je niks bijgeven é.

EclipX

Legacy Member
Cazzz zei:
Er staat niks op papier dus wat er ook gebeurt, je moet zijn geld al zeker niet terug geven.

ja, inderdaad, dacht dat eigenlijk ook, maar was het niet zéker

EclipX

Legacy Member
Ik krijg net deze mail binnen:
Hi,
Ik kan geen muziek importeren naar de ipod,
Morgenvroeg breng ik hem terug om 08u30
Guy

Hoe kan ik het best reageren?

YellinD

Legacy Member
hebt ge hem al gezegd dat ge het is samen met hem wilt proberen?

Frado2005

Legacy Member
vraag welke stappen hij onderneemt ivm muziek te transfereren. En zeg ook dat hij perfect werkte toen hij vertrok, zodat hij wel iets fout moet doen.

Zorba

Legacy Member
Zeg dat hij later komt want 08u30 is wel veel te vroeg :p

Nee waarschijnlijk weet hij niet goed hoe het moet, stel hem voor om het uit te leggen hoe je het juist doet.

H_ans

Legacy Member
Klinkt een beetje gelijk een boer die man, heb je hem de handleiding er niet bij gegeven?

gregory804

Legacy Member
Waarschijnlijk sleept hij de muziek gewoon naar de verwisselbare harde schijf, ipv van itunes te gebruiken.
Ik vind wel dat hij nogal heftig reageert, ipv eerst eens te kijken op internet ofzo

Mr.Anderson

Legacy Member
In de plaats dat hij vraagt: Morgenvroeg breng ik hem terug, past dit voor jouw?
Maneen, en ik zou em zeggen da ge wilt uitleggen hoe je er muziek op zet. Als hij dan blijft zagen is het gewoon omdat hij niet genoeg heeft nagedacht over zijn aankoop en der vanaf wil (miskoop). Dus kzou em zijn geld niet terug geven in ieder geval!

Kurobu

Legacy Member
mail hem deze pagina
en zeg dat hij daar eens rondkijkt hoe hij de muziek er moet opzetten.
en zeg ook duidelijk. dat als hij er mee terug komt. jij eerst kijkt of jij ermuziek kan opzetten. anders geen geld terug.
dan weet hij al zeker dat hij niet moet doen alsof hij er nieks opkrijgt ;)
maar zowiezo zouk em zijn geld nie terug geven eigenlijk

forloRn_

Legacy Member
Probeer er zelf muziek op te zetten; als het lukt en hij wilt zijn geld toch terug, dan zet je hem aan de deur. 't Is in ieder geval een onbeleefde boer.

EclipX

Legacy Member
Dit heb ik gezegd, nogal "heavy" taalgebruik, & zeker voor iemand die 17 is :p

Beste Guy,

Het spijt me, maar de iPod welke ik je onlangs leverde is slechts enkele maanden oud en is in een uitstekende staat! Bij de levering gaf ik je immers een demonstratie waarbij je zelf kon zien dat alles uitstekend werkte. Ik stel voor dat je de gebruiksaanwijzing eens goed doorneemt en eventueel reset naar de fabrieksinstellingen. Er is geen sprake van dat een toestel welke verkocht is - en in uitstekende staat was - teruggenomen wordt. Ik kan me niet verantwoordelijk voelen voor een foutief gebruik nà de verkoop.

Ik leg even uit, hoe je alles reset:

Installeer, alle software die bij de bijgeleverde cd zit. Sluit de iPod aan. Ga dan naar Start - Alle Programma's - iPod - iPod Updater 2006-01-10 & klik dan op het icoontje: iPod Updater 2006-01-10.
Klik dan op "Herstellen", dan zal het alles verwijderen & terug in oorspronkelijke staat zetten. Open dan iTunes, selecteer je muziek, zet het in een playlist, en sleep die dan naar de iPod. Het is gewoon onmogelijk dat het niet werkt, het zal gewoon aan foutief gebruik liggen. Indien het nog steeds niet lukt, raad ik je aan voor deze pagina goed te lezen, daar wordt het ook uitgebreid uitgelegd: http://www.apple.com/benl/support/ipod/

Dennis

Goed? :p

Kurobu

Legacy Member
baja .. meer dan goed :p
maar zeg zeker wa em zegt..
nog fun om te volgen :lol:

Bram

Legacy Member
EclipX zei:
Dit heb ik gezegd, nogal "heavy" taalgebruik, & zeker voor iemand die 17 is :p



Goed? :p
klinkt goed, en het proper taalgebruik vinnek ook een heel goe idee voor u, omda gij der nu als "de slimmere" uitkomt...

even een vraagje: ik zou mij binnenkort nen ipod video willen kopen (m'n pa z'n zen kapot gemaakt en kmag hem niemer gebruiken :sop: ), ma is overzetten via itunes de enigste manier? want tot nu toe weiger ik itunes te gebruiken omdak dan al m'n wma nummers moe omzetten naar .aac (en aangezien dak tamelijk veel wma heb staan door cd's te rippen via wmp, bennek daar nie zo happig op...), kan een ipod feitelijk wma afspelen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan