Archief - Prijzen van magazines?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davy C.

Legacy Member
bartreligion zei:
bij veel boekjes heb je in kleine letterkes ergens staan dat het in het buitenland duurder is. Aangezien het Engelstalig. Zelfs als er niet staat zal dat waarschijnlijk de reden zijn

en meestal is dat het vervoer :p

nico

Legacy Member
de uitgeverij bepaald de prijs voor binnenlandse magazines, niet de winkelier dacht ik.
voor internationale tijdschriften denk ik idd dat dat afhangt van handelaar tot handelaar. (ik kan hier helemaal verkeerd zijn ;))

Davy C.

Legacy Member
nico zei:
de uitgeverij bepaald de prijs voor binnenlandse magazines, niet de winkelier dacht ik.
voor internationale tijdschriften denk ik idd dat dat afhangt van handelaar tot handelaar. (ik kan hier helemaal verkeerd zijn ;))

is van toepassing op bijna alle binnenlandse tijdschriften, maar tkomt idd ni veel voor dat er er andere prijzen gehanteerd worde. voor internationale tijdschrifte ebde gelijk :p

BraveHeart

Legacy Member
OPM2, PCGameplay en PC tijdschriften zijn voor een groot stuk hetzelfde geprijsd.
Het hele jaar door koop je ze voor het gekende vaste bedrag per editie.
Het enige wat de prijs kan wijzigen is een aanpassing (al dan niet dikker of met bijgevoegde inhoud zoals een extra DVD of boekje of andere atributen).
Normaal koop je een dagblad voor een vaste prijs op jaarbasis.
De prijs is afhankelijk van de taxen van een land.
Zo zul je in nederland Puzzelboeken & PC PowerUlimited/Computer Totaal! & PC consument stukken goedkoper kunnen kopen dan hier in belgie.
Hier betaal je gewoon 21% BTW.

eniac

Legacy Member
BraveHeart zei:
Zo zul je in nederland Puzzelboeken & PC PowerUlimited/Computer Totaal! & PC consument stukken goedkoper kunnen kopen dan hier in belgie.
Hier betaal je gewoon 21% BTW.

In Nederland 19%, dus zoveel verschil maakt dat niet.

killgore

Legacy Member
BraveHeart zei:
Zo zul je in nederland Puzzelboeken & PC PowerUlimited/Computer Totaal! & PC consument stukken goedkoper kunnen kopen dan hier in belgie.
Hier betaal je gewoon 21% BTW.
Je moet er eens op letten, veel Belgische boekjes kosten in nederland xx cent meer :p.

jorrelemargi

Legacy Member
ik denk dat het een richtprijs is. Stond er de prijs in Euros voor België? Of misschien Nederland ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan