Archief - Prijzen van magazines?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kunlun

Legacy Member
Hallo iedereen ;)

Ik zit met een vraag: op bepaalde magazines staat er al een prijs opgedrukt. Is dit de verplichte prijs of slechts een aanbevolen prijs door den drukker? Bijvoorbeeld voor de Humo en de Knack en de Menshealth betaal je het bedrag dat op de cover staat.


Maar ik heb in den IMS (International Magazine Store) in Antwerpen een Engelstalig magazine gekocht en der stond duidelijk de prijs op in €, er van uit gaande dat dat de prijs is ga ik naar de kassa. Maar ik moet méér betalen ???


Dus is die prijs slechts een richtprijs? Of de aanbevolen prijs? Of de verplichte prijs?

:help:

Real

Legacy Member
Ik zou denken dat ze u teveel aangerekend hebben. Ik dacht toch dat een magazine overal evenveel kost. En als de prijs erop vermeld staat, lijkt het me erg straf dat die prijs uiteindelijk niet klopt. Da's zelfs onwettig denk ik. :)

Kunlun

Legacy Member
Real zei:
Ik zou denken dat ze u teveel aangerekend hebben. Ik dacht toch dat een magazine over evenveel kost. En als de prijs erop vermeld staat, lijkt het me erg straf dat die prijs uiteindelijk niet klopt. Da's zelfs onwettig denk ik. :)

Het is dat juist waar ik over twijfel ... Het was trouwens het boekje iCreate voor de nieuwsgierigen onder jullie :) Het waren zelfs enkele euro's meer dan de prijs die op de cover stond ...

wxphe

Legacy Member
Volgens mij staat op sommige magazines een richtprijs en niet gewoon prijs. Dus dan mogen ze erboven gaan.

Ik weet natuurlijk niet of dat boekje bv meer kost om het hier te drukken. Neem het vb van het laatste nieuws in spanje, dat is toch ook duurder dachtek ?

En heb je niet gevraagd waarom het meer kost ? Da zou ik zeker doen, meestal krijg je zinnig antwoord soms niet ...

Kunlun

Legacy Member
wxphe zei:
En heb je niet gevraagd waarom het meer kost ? Da zou ik zeker doen, meestal krijg je zinnig antwoord soms niet ...

Mja, kwas ni echt zeker hé. Mss was da gewoon de richtprijs? Dermee dak nu een topic open :p Dan kank volgende keer nog is langsgaan :evil:

Goldrusher

Legacy Member
Import is meestal duurder dan de richtprijs.

Als je een Amerikaanse comic book koopt, staat daar ook een prijs op gedrukt, maar in 99% van de winkels betaal je een pak meer. (verzending, winst, btw, etc.)

Kunlun

Legacy Member
Dat ik daar ni aan heb gedacht :) Duh :s

Best int vervolg dan eerst de prijs vragen alvorens af te rekenen ...

Maar dat verklaart het nog ni echt helemaal? Want het bedrag stond er ook in € op, en uiteindelijk moest ik toch méér betalen ?

a242050

Legacy Member
Belgische magazines en kranten ga je betalen wat er op de cover staat.
Buitenlandse magazines gaan 90% van de tijd meer zijn, dat is ook logisch.
Je moet het magazine importeren, evt. een BTW-verschil, etc.

noreeeee

Legacy Member
Meestal staat er toch de prijs van het land erop. bv Belgie: 5€ Spanje: 6€...

coap

Legacy Member
in den ims staan toch zo van die barcode lezers die u dan den echte prijs geven , gebruik die altijd! (in leuven is da toch zo)

Arifiene

Legacy Member
In IMS kan je een forumulier invullen waardoor je alles aan -15% krijgt... Mss wel eens interessant dan ...

VinceFeet

Legacy Member
Buitenlandse magazines zijn altijd duurder, is toch logisch zeker? Allé, logisch niet echt misschien, maar ik heb toch nooit anders geweten hoor.

Kunlun

Legacy Member
coap zei:
in den ims staan toch zo van die barcode lezers die u dan den echte prijs geven , gebruik die altijd! (in leuven is da toch zo)

Nog ni echt gezien, maar tis ni dak er elke dag kom ofzo :)


Arifiene zei:
In IMS kan je een forumulier invullen waardoor je alles aan -15% krijgt... Mss wel eens interessant dan ...

Eens gaan informeren :)




Beide bedankt :p En de rest ook natuurlijk ;)

R-evolution™'

Legacy Member
Ik denk dat die prijs die erop staat de vaste prijs is voor in het land waarvan het magazine is. als je het in een ander land koopt betaal je die vaste prijs + transport kosten

Davy C.

Legacy Member
op tijdschriften staat meestal een aanbevolen prijs en meestal wordt die ook gebruikt, maar zoals eerder gezegd zijn import-tijdschriften duurder (meestal door vervoer) en klopt die prijs nie altijd. Handelaars kunnen volgens mijn baas daar een beetje meer op vragen aangezien het een aanbevolen prijs is en geen verplichte.

btw: kdoe weekendwerk: kranten en tijdschriften naar krantenwinkels leveren, dus men baas weet der wel wa van ;)

Kunlun

Legacy Member
Das eigenlijk logisch, maar kzen er precies ni goe bij mn gedachte bij :lol:

Allen bedankt! :)

KIA_Killer

Legacy Member
weiqin zei:
Das eigenlijk logisch, maar kzen er precies ni goe bij mn gedachte bij :lol:

Allen bedankt! :)

En stel dat hij dat magazine nu wél aan dat prijs zou verkopen normaal maar je gewoon wat meer heeft laten betalen? Wat dan?

Sorry voor het mierenneuken maar ja ik heb het al meegemaakt :)

Davy C.

Legacy Member
KIA_Killer zei:
En stel dat hij dat magazine nu wél aan dat prijs zou verkopen normaal maar je gewoon wat meer heeft laten betalen? Wat dan?

alsk uwe vraag goe begrijp komt da derop neer dat de verkoper em ni aan de aanbevolen prijs houdt, wat trouwens mag, de koper kan nog altijd beslisse waar hij zen tijdschrift koopt eh ;)

Bart Religion

Legacy Member
bij veel boekjes heb je in kleine letterkes ergens staan dat het in het buitenland duurder is. Aangezien het Engelstalig. Zelfs als er niet staat zal dat waarschijnlijk de reden zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan