Archief - Praesidium activiteiten...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Treuer'ken

Legacy Member
Ik wou hier eens informeren bij leden van studentenclubs of (ex-)praeses'en wat zij zoal als activiteiten gegorganiseerd hebben.


Ik ben op zoek naar wat nieuwe leuke ideeën om zowel geld in de kas te krijgen, maar ook gewoon leuk om te doen met de studentenclub.

Ook zoek ik een locatie waar je goedkoop polo's of t-shirts kan laten drukken met een logo van jouw club op.

Chalk

Legacy Member
* wafelen bak
* snoepventjes maken
* taarten verkopen
* ontbijt op bed
* ...

Fighting Hobbit

Legacy Member
sponsoring zoeken helpt ook...
t-shirts zijn goedkoper als je ze in vrij grote hoeveelheden aankoopt, enfin ja, je moet een zeef laten maken enzo, als je met veel koop, kan je die prijs dus opdelen, anders betaal je dat alleen...
Wij hebben met onze campagne ook een ontbijtdienst gedaan, ga mensen aan hun kot ontbijt bezorgen 's morgens, vraag daar een centje voor in de plaats (€3 ofzo, dan kan je al veel geven en redelijk winst maken).

Leuke dingen voor de leden kan je zelf wel genoeg bedenken.

EternalSilence

Legacy Member
Treuer'ken zei:
Ik wou hier eens informeren bij leden van studentenclubs of (ex-)praeses'en wat zij zoal als activiteiten gegorganiseerd hebben.


Ik ben op zoek naar wat nieuwe leuke ideeën om zowel geld in de kas te krijgen, maar ook gewoon leuk om te doen met de studentenclub.

Ook zoek ik een locatie waar je goedkoop polo's of t-shirts kan laten drukken met een logo van jouw club op.

ik zit dit jaar in het preasidium van THRASO (desselgem-beverenleie)

ik zelf ben Cantor.
nu hebben wij zaterdag namiddag van 11u tot 22.30 zitten vergaderen, en hebben we heel onze 1ste semester gevuld, ieder weekend iets te doen.

ons geld verdienen deden wij vorige jaren vooral met een galabal op het oude jaar-nieuwe jaar in waregem.
Toen de carrefuts (concurrentie van zelfstandige cafe beheerders), nog nie bestond had onze studenten club op die ene avond meestal boven de 1,000,000 BEF geld binnen.

ik overdrijf niet.
en dan moest je al dat geld kunnen opdoen.
cantussen met champagne, tripjes naar polen met heel de club voor een week enzo, de ganse brugse baan aflopen, kroegen tochten volledig op kosten van studentenclub, al de galabals volledig op kosten van galabal.
jajajaja, de goeie ouwe tijd :sad: (en da voor meer dan 33jaar lang)
spijtig genoeg was het preasidium van toen niet echt begaan met de toekomst, en smeten ze dus al da geld erdoor :p

nu door die carrefuts en doordat die mensen over een groot budget beschikken dan wij, en meer reclame kunnen voeren hebben ze ons op 10 jaar genekt.

gevolg: vorig jaar bij het oudejaar-nieuwejaar, nog maar net uit onze kosten geraakt.
ook al omdat die carrefuts door ging in de spiksplinter nieuwe expo van Waregem.
als da sjiek volk naar daar =(

en nu, moeten wij dit jaar hier en daar wat geld bijeen 'rapen'.

nu staan we vooral op kermissen, met zo ne stand, en verkopen we bier, drank, cocktails enzo.
veel studentenclubs doen het zo.
dus ik stel voor, zoeken naar gebeurtenissen in de buurt, en daar dan proberen reclame te maken enzo, en natuurlijk veel hulp in roepen van u schachten/feuten, en uwe oud leden.


moet mij maar anders ne keer PM"en

Fighting Hobbit

Legacy Member
Is een miljoen BEF netto door één galabal niet abnormaal veel?

denkimi

Legacy Member
nee.

aan een gewone grote (4000 a 5000 man) fuif in een tent kan je ook 1 miljoen overhouden

Fighting Hobbit

Legacy Member
den-kimi zei:
nee.

aan een gewone grote (4000 a 5000 man) fuif in een tent kan je ook 1 miljoen overhouden

Ja, ok, maar een galabal met 1000+ man? Achja, het zal wel kunnen.
veel hangt er wel vanaf wat je galabal noemt, als je een deftige zal, bediening, eten inbegrepen, etc. wil is het toch moeilijk om echt 1 miljoen winst te maken.
Een galabal in desselgem is ook niet te vergelijken met een fuif waar 5000 man op afkomt lijkt me? Als een galabal een beetje en TD is waar mensen zich netjes kleden, dan verandert dat de zaak natuurlijk...

EternalSilence

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ja, ok, maar een galabal met 1000+ man? Achja, het zal wel kunnen.
veel hangt er wel vanaf wat je galabal noemt, als je een deftige zal, bediening, eten inbegrepen, etc. wil is het toch moeilijk om echt 1 miljoen winst te maken.
Een galabal in desselgem is ook niet te vergelijken met een fuif waar 5000 man op afkomt lijkt me? Als een galabal een beetje en TD is waar mensen zich netjes kleden, dan verandert dat de zaak natuurlijk...

tis da, en er was dus een galadiner inbegrepen, waar je dus wel ietsje meer mocht voor betalen

+ sponsors.

en het was een galabal van 3500+ man
meeste studenten, dus die hebben meestal wel wat geld op zak , op oudejaar-nieuwejaar
verplicht in kostuum of galajurk he, dus met een jeansbroek en air max kwam je niet binnen :p

galabal was trouwens in de ambassade in Waregem.
(geen geschikte zalen in desselgem, noch beverenleie)

Arifiene

Legacy Member
Fuif / thema-avonden (zoals black 'n white)/sponsors...
LOL @wafelenbak

Fighting Hobbit

Legacy Member
Doom Dragon zei:
tis da, en er was dus een galadiner inbegrepen, waar je dus wel ietsje meer mocht voor betalen

+ sponsors.

en het was een galabal van 3500+ man
meeste studenten, dus die hebben meestal wel wat geld op zak , op oudejaar-nieuwejaar
verplicht in kostuum of galajurk he, dus met een jeansbroek en air max kwam je niet binnen :p

galabal was trouwens in de ambassade in Waregem.
(geen geschikte zalen in desselgem, noch beverenleie)
Ok, dan wil ik je wel geloven. Studenten die veel geld op zak hebben? :crazy:

kjansen

Legacy Member
1 miljoen?:ironic:

op de vub kost nen doop zo rond de 100 000 oude bef ( tent, belichting, clash, attributen, verf blablablabla...)

zijn kringen die meer uitgeven aan hunnen doop

bon, thema avond, tds organiseren, subitos vragen aan schachten etc...

trouwens, tis 15 jaar LWK dees jaar... en volgende week de nieuwe schachten,

zelf oud schachtentemmer, nu meer gepatenteerde zagevent over maatschappelijke (ir?)relevante zaken aan den toog.:oink:

viewer

Legacy Member
den-kimi zei:
nee.

aan een gewone grote (4000 a 5000 man) fuif in een tent kan je ook 1 miljoen overhouden

fuif van 5000 man != galabal.

voor een galabal is een millioen winst echt wel decadent veel, oftewel stel ik me nu iets verkeerd voor bij dat galabal...

EternalSilence

Legacy Member
ja nogal :lol:
galabal van moeder wevelgemse
aka :: kerstbal

winst dit jaar:: 5.000.000BEF
vorig jaar wa het nog meer.

de inkom is al 25€ ofzo
en de drank zelf is dan al 2€ ofzo
en vorig jaar was da van 20.00 tot 7.00 da ik gefeest heb met de studentenclub, dusja.


en het is nogal groot
daar zitten zeker alle studentenclubs, met hun leden (20+)
dan nog de jongeren uit heel west vlaanderen

en vervolgens nog de ouderen, want de ouders hebben hun eigen tent enzo.


jajaja..


een galabal moet gewoon een goed tijdstip hebben en 'thema'
en veel veel reclame he

en het is een regel dat de studentenclubs elkaar ondersteunen




edit: vandaag met de schachtentemmer gaan poolen in deerlijk, en zitten vergaderen voor de aanstaande doop.
het ene goede idee na het andere viel me in.
de hele namiddag is al gevuld, en het komt er op neer dat wij goed gaan kunnen lachen met de schachten.
en dat de schachten zelf een beetje 'afzien', meer dat er vooral groepsgeest uit vloeit.

:cool:
20/10 .. :woohoo:

EternalSilence

Legacy Member
wevelgemse studentenclub is voor zover ik weet 1 van de rijksten voort moment
ge zou eens naar da kerstbal moeten gaan in de cortina, denkt da ge nogal ogen gaat trekken.

en dat zit stampvol
+ geen personeel da ge moe betalen, aangezien het schachten zijn
of toch gedeeltelijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan