Archief - Poezen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LayZ

Legacy Member
ok ff serieuze vraag,

wat doe je als 1 van je katten op je laptop geplast heeft terwijl hij open stond
maar niet aan...

laat je hem drogen en hopen dat hij nog werkt?

zoja iemand ervaring en iemand die weet wat ongeveer de kans is dat hij nog werkt...

staat nu al 2 dagen te drogen maar durf hem nog neit aansteken
liever langer wachten dan

Greetz

Conqie

Legacy Member
droog dat voorzichting met de haardroger en wacht nog een dagje ofzo

maxdevis

Legacy Member
hangt ervan waar dat ze geplast heeft.

misschien meer iets voor het hardwareforum?

Radiance

Legacy Member
Kapt er wat kattenkorrels in :unsure:

Nee ik vrees dat je een serieus probleem hebt, dat gaat niet verdampen he, kattenpis plakt naar mijn weten enorm. Dat wordt op zen minst toetsenbord vervangen, te hopen voor u dat het ni verder gelopen is. Na ne tijd gaat da ook oxideren waarschijnlijk.

Conqie

Legacy Member
zou da zo erg zijn?
das toch maar een beetje amioniak met een hoop zever in, alhoewel die zouten enz..

SkY

Legacy Member
Toetsenbord eruit halen, alles goed laten drogen en eventueel nieuw toetsenbord kopen, kost echt niet veel.

russian

Legacy Member
Ik heb er een goed oog in al zal je wel een beetje geluk moeten hebben. En het is niet omdat hij vandaag of morgen werkt, dat hij volgende maand nog werkt. Veelal oxideren componenten trager en duiken de eerste problemen een paar weken na het voorval op. Zo was dat ook bij een mobiele telefoon...

Hopelijk geen schade. Laat het weten :).

Babs

Legacy Member
Doet me denken aan die foto van dat puppytje dat op de laptop pist.
Kwist niet dat dat ook werkelijk kon gebeuren :eek:

Enja, da plakt en stinkt toch? dus ik denk dat alleen drogen geen optie is, en dat ge wel degelijk uw toetsenbord er gaat moeten uithalen.

Veel succes ermee allesinds, en vergeet nooit meer uw laptop dicht te doen nu :p

Blackend

Legacy Member
Kdenk dat urine wel geleidend is. (ooit al iemand op nen electrischen draad gepist ? :unsure: )

Keyboard losmaken en dan toetsjes losmaken en die ne keer spoelen (tegen plakken & stank!) & componenten zelf kuisen met mengeling van ruitenkuisproduct & water. En daarna GOED en LANG laten drogen.

S.conceiçao7

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik heb er een goed oog in al zal je wel een beetje geluk moeten hebben. En het is niet omdat hij vandaag of morgen werkt, dat hij volgende maand nog werkt. Veelal oxideren componenten trager en duiken de eerste problemen een paar weken na het voorval op. Zo was dat ook bij een mobiele telefoon...

Hopelijk geen schade. Laat het weten :).

maw rap verkopen die handel!

tip: hier op het forum is een buy & sell gedeelte ;)
wel eerst die thread deleten :rofl:

LayZ

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Ik heb er een goed oog in al zal je wel een beetje geluk moeten hebben. En het is niet omdat hij vandaag of morgen werkt, dat hij volgende maand nog werkt. Veelal oxideren componenten trager en duiken de eerste problemen een paar weken na het voorval op. Zo was dat ook bij een mobiele telefoon...

Hopelijk geen schade. Laat het weten :).


laat ik zeker weten of hij het nog doet... kga nog wachten tot na nieuwjaar...
moet nog werken morgen enz... dus ff geen tijd voor echt super goed met bezig te zijn...


anyway moest hij niet meer werken tja dikke pech... hopelijk juist nog de harde schijf wel.... anders al mijn data weg :o

Ik heb nu toch al een nieuwe gekocht dezelfde dag van het accident...

wel kostelijk lolletje maarja

by the way: tis dus al een 2de keer dat dit gebeurd... vorige was wel totaal naar de frieten... want die stond aan...


alle op goed geluk dan maar:D
nog paar dagen duimen dus:D:niceone:

Greetz
& merci voor de replys

Flying Dutchman

Legacy Member
ik kan enkel antwoorden op die vraag wanneer ik weet ofdat de transfo er nog inzat (dus dc aan laptop EN ac in het stopcontact)

De schade kan echt enorm oplopen hoor, niet onderschatten

ik ken iemand die zijn koffie liet uitlopen op zijn laptop (lag wel aan) en enkel zijn harde schijf werkte nog.

wat je dus zeker niet mag doen is water erover gaan gieten, dus inderdaad niet een emmer gieten ofzo :rolleyes: maar ook niet met een doekje water laten doorsijpelen.

beste is gewoon met droge doekjes droogvegen, dat het gaat stinken ga je toch niet kunnen vermijden, belangrijkste is dat het ZO RAP mogelijk DROOG is.

mag ik ook eens weten welke laptop het is? ik kan dat te weten komen
PM me eens, dan zoek ik het derict op

Gothrek

Legacy Member
Blackend zei:
Kdenk dat urine wel geleidend is. (ooit al iemand op nen electrischen draad gepist ? :unsure: )

Keyboard losmaken en dan toetsjes losmaken en die ne keer spoelen (tegen plakken & stank!) & componenten zelf kuisen met mengeling van ruitenkuisproduct & water. En daarna GOED en LANG laten drogen.

urine is idd geleidend door de zouten enzo dat het bevat
puur water is niet geleidend darentegen

^MystiQ

Legacy Member
Ik heb een USB stick zien drijven in een zwembad, kheb em meegepakt en 3 dagen boven de chauffage gelegd en ik ben nu al 4 maand trotse eigenaar van een 512 mb usb stick.

Dat er bestanden van het OCMW opstonden kon mij zelfs nog minder schelen ;)

Finder, keeper !

Edit, leg uw laptop desnoods open en omgekeerd dat het er kan uitlopen en uw toestenbord kunde loskrijgen met 2 vijskes, zo ziede ook beter of er ergens nog vochtigheid zit .. :)

Jerryboy

Legacy Member
'k heb dat al meerdere malen voorgehad met bier :p, elke keer gewoon laten drogen en na een paar dagen/weken werkte het terug.

Ook ooit eens gsm in een glas chocomelk laten vallen na een maand of 2 werkte dien ook terug :p.

LayZ

Legacy Member
Flying Dutchman zei:
ik kan enkel antwoorden op die vraag wanneer ik weet ofdat de transfo er nog inzat (dus dc aan laptop EN ac in het stopcontact)

De schade kan echt enorm oplopen hoor, niet onderschatten

ik ken iemand die zijn koffie liet uitlopen op zijn laptop (lag wel aan) en enkel zijn harde schijf werkte nog.

wat je dus zeker niet mag doen is water erover gaan gieten, dus inderdaad niet een emmer gieten ofzo :rolleyes: maar ook niet met een doekje water laten doorsijpelen.

beste is gewoon met droge doekjes droogvegen, dat het gaat stinken ga je toch niet kunnen vermijden, belangrijkste is dat het ZO RAP mogelijk DROOG is.

mag ik ook eens weten welke laptop het is? ik kan dat te weten komen
PM me eens, dan zoek ik het derict op



http://www.fujitsu-siemens.nl/home/products/notebooks/amilo_m_1437.html

dat is hem
welja toen het gebeurd was (2dagen terug) heb ik hem direct proberen opdrogen door wat met droge doekjes heel voorzichtig te doppen
het meeste was weg toen

nu staat ie al 2 dagen te drogen op een 30cm boven de chauffage (wel dicht)
kheb hem net 2sec geleden opengevezen zat nix meer vochtigs tssen toch zal ik hem waarsch nogmaals 2 dagen laten drogen of langer met 'case' (onderkant) open...

edit: de transfo zat nog in... en in laptop

@GoUdViSkE: de vraag is welke kat...:p kheb er fucking 4... welja die dag had er toch 1 van de vier leren vliegen :D

Terrorist_Hell

Legacy Member
Een kat van ons heeft al twee keer geplast of 't LCD scherm van m'n zus. Beiden vervangen onder garantie.

Conqie

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Een kat van ons heeft al twee keer geplast of 't LCD scherm van m'n zus. Beiden vervangen onder garantie.

verbaast mij da da kapot daar van gaat, tenzij het echt op dat bakske achteraan is

LayZ

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
Een kat van ons heeft al twee keer geplast of 't LCD scherm van m'n zus. Beiden vervangen onder garantie.

wat zei je toen?

ja de kat heeft erop geplast?

of zei je van ja hij werkt niet meer :P

bedoel als ze de laptop zullen fixen zullen die werkmannen dat 100% ruiken :D

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan